Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Fenixjuh schreef: di 21 apr 2020, 06:27 Ik vind het heel vervelend hoe sommigen met bescherming omgaan....
En als er dan iemand een winkel kan openen met voldoende materiaal omdat de regering weigert zich aan te passen aan de huidige marktprijs...
Hier ook een organisatie die me belt dat het niet goed gaat met iemand, goed, prima bedankt, denk je zelf nog aan bescherming, schijnt alleen te hoeven bij bewezen besmettingen... Ja, zo heb je nooit iets nodig, want ik geloof ook in veel vals-negatieven...
We hebben nu een terminale patiënt met waarschijnlijk corona (de GGD komt vandaag), hoe komt zo iemand eraan?
Ik denk echt dat we meer moeten inzetten op de thuiszorg... En ophouden met als Nederland altijd de laagste prijs voor zorg willen onderhandelen en gewoon zorgen voor beschermmateriaal voor iedereen....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Vals negatieve testen komen voor maar niet vaak: bij ons testte van de hoog verdachte gevallen circa 80% positief in de eerste test. En dan zitten in de 20% ook nog mensen die iets anders hadden. Maar het komt zeker voor.
We moeten zeker meer inzetten op thuiszorg, dat die zich kunnen beschermen en kunnen testen maar zeker ook op voorlichting als ik dit zo lees. Ik kan niet beloven dat ik was voor elkaar krijg, maar als jullie dingen horen (en dat geldt ook voor jou Tanna) en het gaat over een instelling in Brabant, geef me een PB met de gegevens van de instelling dan kan ik in ieder geval nagaan wie daar over de infectie preventie gaat en of er verbetering mogelijk is.
Door Siberienne
Tanna schreef: ma 20 apr 2020, 22:47 Nederland. Maar ze gaat zich vast niet ziekmelden, jammer vind ik dat. Zo moet je niet met werk stoppen.
Ontzetten jammer. Voor haar maar ook breder voor de zorg. Ik denk echt dat ze zich ziek moet melden en anders in ieder geval een melding doen zowel bij de bedrijfsarts als bij de GGD. En het mag ook naar mij, als het buiten Brabant is weet ik misschien nog wel een weg om iets aan te kaarten. Niet geschoten is altijd mis toch? Wens haar sterkte in deze moeilijke tijden!
Door Cathelijn
Siberienne schreef: di 21 apr 2020, 15:52 Vals negatieve testen komen voor maar niet vaak: bij ons testte van de hoog verdachte gevallen circa 80% positief in de eerste test. En dan zitten in de 20% ook nog mensen die iets anders hadden. Maar het komt zeker voor.
We moeten zeker meer inzetten op thuiszorg, dat die zich kunnen beschermen en kunnen testen maar zeker ook op voorlichting als ik dit zo lees. Ik kan niet beloven dat ik was voor elkaar krijg, maar als jullie dingen horen (en dat geldt ook voor jou Tanna) en het gaat over een instelling in Brabant, geef me een PB met de gegevens van de instelling dan kan ik in ieder geval nagaan wie daar over de infectie preventie gaat en of er verbetering mogelijk is.
En mocht iemand horen dat desinfectie een probleem is, dan kan ik altijd kijken of er iets te regelen valt.
Wel uitsluitend voor de directe zorg: thuiszorg, wijkverpleging, gehandicaptenzorg en apotheken ed. De ziekenhuizen lijken het weer op orde te hebben.
Door Tanna
Siberienne schreef: di 21 apr 2020, 15:54 Ontzetten jammer. Voor haar maar ook breder voor de zorg. Ik denk echt dat ze zich ziek moet melden en anders in ieder geval een melding doen zowel bij de bedrijfsarts als bij de GGD. En het mag ook naar mij, als het buiten Brabant is weet ik misschien nog wel een weg om iets aan te kaarten. Niet geschoten is altijd mis toch? Wens haar sterkte in deze moeilijke tijden!
Ik heb alles geprobeerd, gisteravond, vanmorgen, haar geschreven dat ze het zo niet moet doen. Het heeft niet mogen baten......
Ze had onbetaald verlof gevraagd en dat kreeg ze niet, vanavond heeft ze haar ontslagbrief geschreven.

Ik vind het jammer en vooral onnodig. Maar ja, het is haar beslissing.
Door Siberienne
Tanna schreef: di 21 apr 2020, 22:13 Ik heb alles geprobeerd, gisteravond, vanmorgen, haar geschreven dat ze het zo niet moet doen. Het heeft niet mogen baten......
Ze had onbetaald verlof gevraagd en dat kreeg ze niet, vanavond heeft ze haar ontslagbrief geschreven.

Ik vind het jammer en vooral onnodig. Maar ja, het is haar beslissing.
Ja dat is ook zo en ik snap de emotie. Ik hoop dat de werkgever nog het gesprek aangaat met haar. En anders dat ze elders nog een optie ziet. Want het is me uit jouw bericht ook wel duidelijk geworden dat haar werkgever niet zorgvuldig met de mensen omgaat :'(
Door Lizzy
Nou, wij kunnen weer naar school om te gaan werken :-\. Heel eerlijk? Al die mooie verhalen van onze uber betrouwbare RIVM ten spijt (over hoe kinderen mogelijk waarschijnlijk misschien nauwelijks een rol spelen bij de besmetting): ik vind het dood eng.
Door Lizzy
Fenixjuh schreef: wo 22 apr 2020, 08:09 Zat je niet op een middelbare school? En kan je niet met je werkgever overleggen?

Nee, basisschool. Ja, wat valt er te overleggen...?
Door Fenixjuh
Geen idee, maar ik kan me niet voorstellen dat voor jou prettig is... Ik hoop dat je werkgever ook liever heeft dat je gelukkig bent, dus misschien dat er andere werkzaamheden mogelijk zijn? Op momenten dat er geen/weinig kinderen zijn?

Door Lizzy
Fenixjuh schreef: wo 22 apr 2020, 09:01 Geen idee, maar ik kan me niet voorstellen dat voor jou prettig is... Ik hoop dat je werkgever ook liever heeft dat je gelukkig bent, dus misschien dat er andere werkzaamheden mogelijk zijn? Op momenten dat er geen/weinig kinderen zijn?

Nee, ik vind het ook niet prettig. Verre van. We zijn nog nooit zo vaak ziek geweest als de afgelopen 3 jaar, sinds we op die school werken. Dus ga mij nou niet vertellen dat de kinderen geen Corona verspreiden, ik geloof er gewoon minder dan 1 reet van. We gaan het zien :-\
Door Siberienne
Ik zat gisteren nog op de Zweedse site te kijken naar onderzoeken daar (waar de scholen open zijn gebleven) en da’s echt heel weinig gevallen ook. De receptor waaraan het virus bindt komt ook minder voor in het longweefsel bij (jonge) kinderen, dus het is ergens ook nog wel biologisch te verklaren. Ik vind het opvallend maar met de kennis die we nu hebben lijkt dit virus niet op griepvirussen en lijken ze echt kinderen veel minder te treffen.

En ik zeg dit niet luchthartig, een familie lid van 57 mag ook weer voor de (kleuter)klas gaan staan .. maar ik denk dat met de huidige informatie die er is dit mogelijk en verstandig is om te doen. Met de afweging dat er ook kinderen zijn die die school heel heel hard nodig hebben.

Voor jou zelf: goede handhygiëne, goed schoonmaken werkplek (mag gewoon met microvezel, doen wij in ziekenhuis ook) en evt ontsmetten van oppervlakken als deurklinken.

Sterkte ermee! Ik ga hier weer even verder met orde scheppen in mijn kleuterklas ;) (lees met de dokters in opleiding wat dingen bespreken). en ja, nou ben je ineens zelf een van de helden aan de frontlinie 💪🏼(Want dat vind ik dus niet alleen van zorgpersoneel maar van iedereen die essentiële diensten staande houdt, van personeel in supermarkt tot vuilnisman tot dus inderdaad personeel van scholen... ;)
Door Lizzy
Leo en ik doen het samen en we zijn conciërge. En we hebben geen werkplek. We rennen van het ene incident naar het andere, kleuters verschonen die hun kleren en de plee vol hebben gepiest of gescheten, koffiezetapparaten bijvullen, toezicht houden tijdens de pauzes, reparaties, vaatwasser in en uit ruimen, klusjes doen (zoals papier weg brengen) met kinderen, etc. etc. etc. etc. En Leo is 63 jaar en heeft COPD. En er lopen ook -tig leerkrachten rond, op zo'n school..... Dus nee, ik ben er totaal niet gerust op.
Door Fenixjuh
Lizzy, ik vind het echt heel vervelend voor je, maar bespreek dit soort dingen ook....

Ik was een week of 3 geleden ook boos/verdrietig/gefrustreerd maar ook heel angstig, omdat wij een 'vieze' praktijk zouden worden (we zijn gewoon te klein om een praktijk op te delen, dus vandaar dat wij alle hoestende/proestende mensen uit de regio zien).
Mijn collega heeft geen zin om te werken, ik was bang en mijn baas druk/boos (ze is nog steeds druk met oplossing voor Corona, maar iets getemperd). Maar bespreek dit soort dingen....
Ik hoor van mensen dat werkgevers echt met goede oplossingen komen... Wij hebben onze wachtkamer dicht, iedereen die erdoor komt krijgt op zijn kop van mij, tenzij ik aan de telefoon ben, dan wordt de dokter WOEST.... ::)

En het is gewoon KUT! En je voelt je stom/nutteloos/gedwongen om dit risico te lopen, maar Siebriënne zei het al: JIJ gaat door, je wil niet, maar je doet het wel, omdat het moet, ondanks je angst... JIJ BENT GEWOON OOK EEN HELD!!!! :-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door