Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Ik had nog een kuub aardappelen met uitlopers in m'n kelder. Dik geschild, aardappelpuree van maken met snijbonen erdoorheen gestampt. Vega burger erbij. Bleh, maar we gooien geen eten weg.
Door Eef+Stippels
Ik heb zo weinig inspiratie door de coronastress ::)
De laatste tijd is het vooral groente met een vega iets erbij.

Maar bij het online boodschappen doen kwam ik een heel simpel recept tegen van preistamppot met bataat, walnoten en geitenkaas, ingredienten meebesteld en dat heb ik zonet gemaakt. Wel lekker voor de afwisseling :)
Door Siberienne
Lizzy schreef: zo 19 apr 2020, 17:59 Ik had nog een kuub aardappelen met uitlopers in m'n kelder. Dik geschild, aardappelpuree van maken met snijbonen erdoorheen gestampt. Vega burger erbij. Bleh, maar we gooien geen eten weg.
Kaela had die graag willen hebben voor in de moestuin ;) ;)

Wij aten
Pasta met gebakken paddestoelen in soja-room saus en salade van witlof, rode kool, appel en daarover geroosterd amandel schaafsel

Ik moet ook mijn best doen om geïnspireerd te koken merk ik. Heb ik tijd dit weekend heb ik geen puf ::)
Door - pien -
Aquillo schreef: za 18 apr 2020, 19:51 Een bijzondere gekookte rijst zelf een combinatie gemaakt van basmati, zwarte whole grainrijst (ketan item) en belugalinzen . Heeft een mooie lila kleur gekregen. erbij sambalgoreng spercieboontjes en een sambalgoreng van pompoenblokjes-

diezelfde rijst combinatie had ik al gebruikt om gisteren een nasi goreng mee te maken met cashewnoten, rauwe pinda´s, tahoe en fijngesneden spitskool. wel omeletje sambal reepjes er over en atjar komkommer erbij gedaan
Potver, wat eet jij altijd lekker :biggrin2:
Siberienne schreef:Gebakken aardappeltjes en groene asperges uit mijn nieuwe pan-met-stoominzet en roerei

Heb nieuwe pannen gekregen van de meneer nog voor mijn verjaardag in maart. #zoblijmee
Wat lief van jouw meneer!
Elf schreef:Wij stoken onze big green egg vanavond tot 300 graden heet om pizza’s te bakken :D . De deegbollen staan te rusten/rijzen en de tomatensaus staat te pruttelen :)
Wat héérlijk!
Eef+Stippels schreef:Ik heb zo weinig inspiratie door de coronastress ::)
De laatste tijd is het vooral groente met een vega iets erbij.

Maar bij het online boodschappen doen kwam ik een heel simpel recept tegen van preistamppot met bataat, walnoten en geitenkaas, ingredienten meebesteld en dat heb ik zonet gemaakt. Wel lekker voor de afwisseling :)
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Sjeez, wat rot! (ik had er ook last van maar het is nu weer enigszins normaal gelukkig) Enig idee hoe daar verandering in te brengen?
Door Greece
20200420_160847.jpg
20200420_160847.jpg (4.42 MiB) 1803 keer bekeken
Parelhoenkk, groene asperges, raapstelen, schaappens, kippenhartjes, biologische lamsnier, biologische kalfslever. :)
Door Aquillo
Greece schreef: ma 20 apr 2020, 16:40 20200420_160847.jpg

Parelhoenkk, groene asperges, raapstelen, schaappens, kippenhartjes, biologische lamsnier, biologische kalfslever. :)
Dat is een mooie bak vol.. Of heb jij met je honden meegegeten ;D ;D
Had gekund als je er een soep van had getrokken. ;)
Door Aquillo
Ik had t lekker simpel
Stamppotje met sperciebonen en wortels.
Beetje anders .. had de puree gemaakt met cocoscreme en allspices poeder (daar zitten 5 aromatisch kruiden in: steranijs, kruidnagel, venkel, kaneel,schezuanpeper)
Door - pien -
Aquillo schreef: di 21 apr 2020, 01:07 Dit klinkt ook heerlijk (gek op raapsteeltjes :) )
Ja hè! Meestal eten we ordinaire raapsteeltjesstamppot maar nu had meneer er deze heerlijke risotto van gemaakt. Bij de groentetas krijgen we altijd een nieuwsbrief met recepten en daar kwam dit recept uit :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door