Boeffie Blafmans schreef:
Welk eerste punt bedoel je?
Dit punt:
Boeffie Blafmans schreef: ↑di 07 apr 2020, 15:17
Klopt het dat je dit zegt vanuit een soort uitgezoomde positie? Dus niet kijkend vanuit je eigen wereldje, je eigen emoties en de mensen die jij om je heen hebt en lief hebt, maar als een soort blik op de totale mensheid? Want dan ben ik het wel met je eens. Tot nu toe althans. Want grotendeels treft dit virus tot nu toe volgens mij vooral ouderen en anders zwakkere mensen (los van uitzonderingen) en geen enorm groot percentage op de totale mensheid bekeken. En als je bedenkt dat we hier met hoeveel biljard rondlopen, wat best heel veel is, en wat naar mijn mening best iets té veel is, en als je bedenkt dat een virus een natuurlijk mechanisme is om een in aantal groot uitgegroeide soort wat in te dammen, dan kun je het wel zo stellen. Tot nu toe. Bekijk ik het vanuit mijn kwetsbare ouders en man, dan wordt het een emotioneel betrokken verhaal natuurlijk. Voor jou waarschijnlijk ook.
Wat wil je hier dan eigelijk zeggen? Dat het allemaal wel meevalt, zelfs op wereldniveau bekeken?
Als alle mensen een zeker risico lopen om te sterven of restschade te blijven hebben indien er gebrek aan ruimte is voor medische hulp? En dat dit vrij hoog is, ook bij mensen van jouw leeftijd.
Dat begrijp ik niet.
Zeker niet als je je ervan bewust bent wat je eigen risico's in deze zijn. Dat het geen uitzonderingen zijn die jonger medische hulp nodig hebben.
Bij een gebrek aan medische zorg krijg je iets als in Italie en daar is wat? 10% van de besmette personen gestorven? Als dat geen aanzienlijk percentage is, wat dan wel?