Ik denk dat jullie heeeel erg dankbaar mogen zijn voor hulp van Duitsland. En voor het feit dat zij er zo goed in slagen om de ziekte 'onder controle' te houden.
Duitsland heeft het meest aantal IC bedden van alle Europese landen. Maar dat kost handenvol geld, niet alleen nu, maar ook de voorgaande jaren, toen ze ze niet nodig hadden maar als een soort verzekering voor dit soort scenario's onderhielden.
Het is super natuurlijk dat ze nu kunnen helpen en die solidariteit is niet meer dan logisch. Maar zij hebben de verzekering wel betaald, en anderen niet...
Ik begrijp echt niet dat jullie beleidsmakers in Nederland, zo weinig IC bedden hebben en toch voor een conservatieve aanpak en eentje gericht op groepsimmuniteit gaan. Dan weet je dat er veel besmettingen op korte tijd gaan komen.
Dat is zo een ontzettend risico!
En dan ben ik idd heel blij dat mensen die anders geen bed meer zouden krijgen, in buurlanden opgevangen kunnen worden, ipv te sterven, maar ik zou me in jullie geval toch maar eens ernstig vragen stellen bij jullie beleidsmakers.

Ik denk dat jullie dat wel al doen en ik leef echt met jullie mee. Maar ik ben eerlijk ook gewoon heel blij dat het in België een heel andere situatie is.
Ik kijk gewoon met veel angst (niet voor mezelf maar voor alle Nederlanders) naar wat er bij jullie aan het gebeuren is...
Ik hoop van harte, duim heel erg, dat het geen Italiaans scenario wordt bij jullie.