Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Doranto schreef: ma 23 mar 2020, 10:16 Dat hebben wij afgelopen zaterdag nog wel gedaan ja. We zijn toen heel vroeg even naar de Ekoplaza geweest. Ik twijfel of het wellicht beter is als iemand van ons alleen gaat. Maar ja, als degene dan het virus oppikt, brengt die het toch mee naar huis. Van de andere kant, is de kans misschien dubbel zo groot om het virus op te pikken als je samen gaat. :-\
Alleen gaan zorgt wel voor anderen voor meer ruimte ;) En voor anderen 1 persoon minder door wie ze besmet kunnen worden. En dat geldt ook weer voor jezelf dan.

We proberen als het kan dus alleen. Maar ok soms wil je sommige dingen samen doen, en daar doe ik niet moeilijk over.

Tis hier een heel stuk rustiger in het winkelcentrum, maar goed de helft bestond uit Belgen die graag naar de DM ed. willen.
Hoop dat die daardoor dus wel TP hebben, in geen enkele winkel heb ik het nog meer zien liggen, kan er een leuk videootje zijn dat de distributie centra genoeg hebben, klopt, maar daar hebben wij niks aan dan he :P
Het nieuwe witte goud :biggrin2:
Door Kaio
Siberienne schreef: ma 23 mar 2020, 08:35 Ik reageerde ook uit emoties en die ligt bij mij anders dan bij jou, en dat is ok. Geen excuses nodig. Ik denk dat Alex een goed punt heeft met zijn met zijn contact tracing starten twee dagen voor symptomen. En ik ken hem als een integer mens dus het zal echt niet zijn bedoeling zijn geweest om mij verdrietig te maken.

Ik denk dat ik even moet stoppen met hier meelezen. In ieder geval vandaag en vandaag de hondjes ga knuffelen.

Dank voor je knuffel :) ;)
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Lizzy schreef: ma 23 mar 2020, 10:10 Voor de mensen met partner: doen jullie nog met z'n tweetjes boodschappen?

Wij rijden wel samen naar de winkel, omdat we er graag even uit zijn. Maar gaat maar één persoon naar binnen. Niet vanwege besmetting want als de één het krijgt, dan lift de ander toch mee. Maar om anderen meer ruimte te geven.
Door hannabelgje
Via mijn werkgever toelating geregeld om de grens over te kunnen. Stel dat er iets met mijn laptop ofzo is en ik naar kantoor moet, dan is het wel handig dat ik ook erdoor kan natuurlijk. Wij maken medicijnen en dat moet wel doorgaan uiteraard.
Door Laika
Lizzy schreef: ma 23 mar 2020, 10:10 Voor de mensen met partner: doen jullie nog met z'n tweetjes boodschappen?
Dat deden wij wel maar we hebben besloten om niet meer in de buurt van andere mensen te komen. We vallen allebei in de risicogroep en voelen ons niet meer veilig. Boodschappen doen we online.
Ik ga alleen boodschappen doen, dat hebben we altijd zo gedaan.... in het weekenden ging manlief met de kids eten halen (voor de makkelijkheid dat er niet gekookt hoeft te worden, ieder kiest ter plekke wat hij/zij wil eten), maar dat doen we sinds het weekend ook niet meer.... dr wordt nu van te voren doorgegeven wat men wil eten en ik haal het met de rest van de boodschappen....
Door eelke
Natuurlijk krijgt de andere het wel als de een het heeft, maar de kans dat een van jullie besmet raakt is wel kleiner als er maar 1 om boodschappen gaat.

Het idee is; zo min mogelijk contactmomenten! En niet samen om boodschappen gaan etc draagt daar aan bij.
Door doranto
Ingeborg1958 schreef: ma 23 mar 2020, 10:31 Wij rijden wel samen naar de winkel, omdat we er graag even uit zijn. Maar gaat maar één persoon naar binnen. Niet vanwege besmetting want als de één het krijgt, dan lift de ander toch mee. Maar om anderen meer ruimte te geven.
Dat is inderdaad een goede oplossing. Zo gaan wij het vanaf nu ook doen. :)
Door Hylos
Wij wonen in een buitengebied en laten onze boodschappen altijd bezorgen.
Dat gaat echter steeds moeilijker.. terwijl we in Friesland in een relatief rustig gebied wonen. :(
Jumbo is nu sowieso niet meer mogelijk nieuwe bestellingen te plaatsen door de enorme drukte.
AH bezorgt niet en het dichtstbijzijnde pick-up point zit 25 km verderop.
De kleine winkels bezorgen óf niet óf zitten erg vol. Alleen de Plus in het dorp verderop is nog wel een pick-up slot te boeken deze week.

Zou fijn zijn als de winkels hun bezorg capaciteit uit kunnen breiden aangezien ik denk dat er steeds meer mensen online gaan bestellen.
En zet dan net als bij de AH gewoon een max op de bestellingen.
Bij hun mag je voor maximaal 250 euro (blijkbaar bestellen mensen voor 300 + :o ) per keer bestellen.
En een max op bepaalde artikelen lijkt me ook niet verkeerd.
Door zurca
Siberienne, geniet vandaag van je vrije dag... het is iig prachtig weer. :-*
Lizzy, ik ga alleen de winkel(s) in voor de boodschappen en doe daar erg m'n best om afstand te houden maar dat valt niet altijd mee.
Door Ina
Ik ga per definitie liever winkelen zonder man....die vindt veel te veel lekker en probeert als een klein kind de winkelwagen vol te kiepen met dingen die ik niet nodig heb ::)

Maar nu helemaal, als er al gewinkeld moet worden gaat er maar 1 naar binnen, gewoon om het aantal mensen binnen de winkel te reduceren en om het risico op besmetting te verkleinen.
Door rosmin
We gaan niet samen winkelen, deden voor corona ook niet :)
Zijn wel strikt in afstand houden ,niet naar elkaar, wel met andere mensen

Siberienne,
hoop dat je een beetje bijkomt vandaag, deze situatie vreet energie en dan komt zo’n bericht van een collega hard binnen. Toch snap ik niet dat wat hij zegt zo erg in contrast staat met de werkelijkheid in Brabant, dan gaat er ergens iets mis in de verdeling van goederen?
Of heeft het te maken met verschil van besmettingsgraad tussen Noord-Nederland en de rest van NL?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door