Siberienne schreef:
En weet je, de meeste echt ouderen (80+) komen al niet eens op de IC. Niet omdat er geen plek is, maar omdat het geen zin heeft. De beademing is zo intensief en langdurig (gemiddeld 18 dagen, volledige beademing, volledig verslapte spieren) dat mensen van die leeftijd zoveel aan kracht inleveren dat ze het dan alsnog toch niet redden. Dit klinkt heel hard, maar ik twijfel zelfs zelf of ik het wel zou willen als de longontsteking zo gierend uit de klauwen zou lopen bij mij. Zelfs als je het overleeft, kom je er verre van ongeschonden uit.
Dit, dit is dus gewoon mijn angst... ik heb astma, op zich weinig last van zolang ik maar braaf blijf sporten. 7 jaar geleden heb ik een ‘gewone’ longontsteking gehad.... dat duurde dus anderhalf jaar voor ik mijn conditie weer een beetje terug had en geen moeite meer had met traplopen... en toch heb ik daar een tik van gehad. Hardlopen gaat, maar ik kan geen 5 km aaneengesloten lopen, ik moet ergens 2x 2 minuten wandelen. Gewoon omdat ik de lucht niet heb.
Stel dat ik op een IC terecht kom, ga ik het überhaupt halen? En als ik het haal wat kan ik dan nog daarna? Daar ben ik dus echt bang voor, maar ik moet ook altijd denken wat me ooit gezegd is; wie angstig leeft zal angstig sterven...
Dus mezelf opsluiten doe ik niet, maar ik neem wel alle regels in acht en ga niet zomaar ergens heen