Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Spikkelneus
Kwart over 7 's ochtends in het bos op zondag. Nog nooit heb ik zo idioot veel mensen gezien op dit tijdstip :o Die proberen blijkbaar de drukte voor te zijn. Maar rustig je honden uitlaten is er echt niet meer bij.
De supermarkt gister direct bij openingstijd is normaal ook alleen zo druk vlak voor Kerst of Pasen. Alles was nog wel verkrijgbaar (behalve wc-papier en diepvries pizza's, maar die hadden we toch niet nodig). Afstand houden in de supermarkt is echt nog wel een dingetje voor veel mensen...

Het is ook wel begrijpelijk dat mensen moeite hebben met de maatregelen: je hele leven wordt er in geramd dat je met koorts en griepverschijnselen best kan werken en je huishouden draaiende kan houden; en dat doet men dus ook braaf. En nu moet je opeens thuis blijven terwijl je je gewoon prima voelt (of in elk geval niet doodziek). Dat voelt heel tegenstrijdig.
Door Kim_S
Manlief blaft nu ook... :-\
Die test-uitslag mag nou onderhand wel komen hoor...

Wel “fijn” is dat we dan misschien niet meer zo veel gescheiden hoeven te doen, als hij ook ziek is. Maar eng vind ik het wel.

Zelf voel ik me ‘s morgens best redelijk, maar in de middag en avond wordt het weer slechter. Hopelijk ben ik er toch zeer binnenkort vanaf, ooit moet er weer iemand boodschappen gaan doen (en nee, zolang ik hoest doe ik dat ECHT niet!)

Hopelijk blijft het in de ziekenhuizen nog vol te houden de komende tijd. Hoewel ik met de mentaliteit van sommige Nederlanders toch wel mijn hart vasthoud... :-\
Door sam28
Kim_S schreef:Manlief blaft nu ook... :-\

Wel “fijn” is dat we dan misschien niet meer zo veel gescheiden hoeven te doen, als hij ook ziek is. Maar eng vind ik het wel.

Zelf voel ik me ‘s morgens best redelijk, maar in de middag en avond wordt het weer slechter. Hopelijk ben ik er toch zeer binnenkort vanaf, ooit moet er weer iemand boodschappen gaan doen (en nee, zolang ik hoest doe ik dat ECHT niet!)

Hopelijk blijft het in de ziekenhuizen nog vol te houden de komende tijd. Hoewel ik met de mentaliteit van sommige Nederlanders toch wel mijn hart vasthoud... :-\
Wat naar dat je man nu ook hoest. Bah. Ik hoop dat je snel je uitslag krijgt..

Hier net de weekboodschappen gedaan. Vrijwel iedereen houdt netjes afstand. Op 3 "stoere" mannen na die commentaar hadden op de rij tot halverwege het gangpad. Ja ach, iedereen houdt afstand he?! Ik had te weinig energie om er wat van te zeggen. Dat vind ik wel jammer want ik vreet mezelf toch op.
Ik heb zelfs een doosje eieren kunnen scoren :biggrin2:
Door Lizzy
Kim_S schreef: zo 22 mar 2020, 10:30 Manlief blaft nu ook... :-\

Oh getver. Wat een narigheid :( . Hebben jullie tot zo ver echt apart geleefd van elkaar?
Door Kaio
Kim_S schreef: zo 22 mar 2020, 10:30 Manlief blaft nu ook... :-\

Bah zeg, blijft ook lang zo een beetje op hetzelfde nivo zeuren he. Niet echt vooruitgang, ook gelukkig geen achteruitgang.
Hopelijk krijg je dan morgen de uitslag. Want niet fijn dat je manlief nu ook blaft. En de kinderen hoe gaat het daarmee?
Siberienne schreef:
En weet je, de meeste echt ouderen (80+) komen al niet eens op de IC. Niet omdat er geen plek is, maar omdat het geen zin heeft. De beademing is zo intensief en langdurig (gemiddeld 18 dagen, volledige beademing, volledig verslapte spieren) dat mensen van die leeftijd zoveel aan kracht inleveren dat ze het dan alsnog toch niet redden. Dit klinkt heel hard, maar ik twijfel zelfs zelf of ik het wel zou willen als de longontsteking zo gierend uit de klauwen zou lopen bij mij. Zelfs als je het overleeft, kom je er verre van ongeschonden uit.
Dit, dit is dus gewoon mijn angst... ik heb astma, op zich weinig last van zolang ik maar braaf blijf sporten. 7 jaar geleden heb ik een ‘gewone’ longontsteking gehad.... dat duurde dus anderhalf jaar voor ik mijn conditie weer een beetje terug had en geen moeite meer had met traplopen... en toch heb ik daar een tik van gehad. Hardlopen gaat, maar ik kan geen 5 km aaneengesloten lopen, ik moet ergens 2x 2 minuten wandelen. Gewoon omdat ik de lucht niet heb.

Stel dat ik op een IC terecht kom, ga ik het überhaupt halen? En als ik het haal wat kan ik dan nog daarna? Daar ben ik dus echt bang voor, maar ik moet ook altijd denken wat me ooit gezegd is; wie angstig leeft zal angstig sterven...
Dus mezelf opsluiten doe ik niet, maar ik neem wel alle regels in acht en ga niet zomaar ergens heen
Door -Annemarie-
https://www.scienceguide.nl/2020/03/we- ... ven-hoort/

Goed stuk, vind ik. Van voormalig huisarts en hoogleraar filosofie Marli Huijer. (of was het al geplaatst hier?)
En een andere insteek op de weerstand: “Het griepvaccin helpt niet tegen corona, maar het zou me niet verbazen als de weerstand tegen virussen van land tot land verschilt omdat ieder land van oudsher een eigen manier van omgaan met ziektes heeft. Alleen dat al maakt de Nederlandse situatie anders.” Het land dat nu geldt als grootste schrikbeeld is Italië. Een land met een andere demografie en cultuur, ook als het op gezondheid aankomt. “Wij hebben in Nederland niet op elke hoek van de straat een apotheek. Wij nemen niet voor alles een antibioticum. We leven dicht op elkaar, reizen veel en hebben een ander klimaat. Dat betekent dat Nederland anders is dan andere landen wat betreft onze weerstand.”

Dat hoop ik dan maar. :)

Nog een citaat:
“Ik zou het onwenselijk vinden als er nu een volledige quarantaine komt. We moeten ons goed realiseren wat dit betekent voor mensen en de samenleving als geheel.” De veiligheid die je als volk koopt, komt tegen de prijs van heel veel sociale controle. “Je krijgt geen garantie op een leven in gezondheid, maar je bent wel alle bewegingsvrijheid kwijt. En de ruimte voor een afwijkend geluid wordt steeds kleiner, wat je nu ook in China ziet.”

De sociale agenda is helemaal leeg, voor de komende week. En waarschijnlijk de weken daarna ook wel. Ik doe zoveel mogelijk de boodschappen voor één week tegelijk. Kom verder in zo min mogelijk andere winkels. Houd netjes afstand.
Als iedereen zich daaraan houdt, hoeven we niet in lock-down. Want ik ben ervan overtuigd dat dat ook niet de oplossing is.
Kim_S schreef:Manlief blaft nu ook... :-\

Oh nee Kim! Hopelijk heb je morgen snel de uitslag dan weet je het maar.
Ik zou het wel heel spannend vinden. Dikke virtuele knuffel dan maar voor jou
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door