Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Eef+Stippels schreef: za 21 mar 2020, 16:12 Zeg dat wel... :-X

Het social distancing wil de maatschappij nog niet erg lukken, en als zelfs zieke mensen gewoon gaan shoppen, dan is het einde zoek ::)
Ja precies :-X . Ik snap het wel, hij moest paracetamol en z'n medicijnen hebben en nah, 83 jaar en van niemand afhankelijk willen zijn :-\ . Zegt tie nog dat ie heeeeeel voorzichtig heeft gedaan en veel afstand van iedereen heeft gehouden. Maar ik heb hem toch wel duidelijk gemaakt dat het een ongelofelijke oen is en hij niet meer naar buiten mag. Ik hoop dat de schade beperkt is gebleven :-X . Hij schaamde zich wel na mijn monoloog. De enige terechte emotie. Hij heeft me belooft en gezworen niet meer naar buiten te gaan. Maar als hij/zij (dus echt geen domme man en vrouw) dus naar buiten gaan: zeg er de donder maar op dat er zo talloze mensen zijn :-X :-X
Door sam28
Ik had de plantjes water gegeven bij een vriendin thuis en wil op de fiets stappen. Is er een jongetje enorm hard aan het hoesten, het klonk benauwd. Geen hand voor de mond, helemaal niks. Er loopt op dat moment, naast mij, ook een oude dame langs. Moeders verblikt of verbloost niet. Echt, hou je snotjoch thuis. :-X
Door Angelique
MillyMol schreef: za 21 mar 2020, 15:42 Ik zie met stijgend afgrijzen foto’s en filmpjes voorbij komen van mensen die gezellig met zijn allen naar de bouwmarkt, het tuincentrum, de markt, de milieustraat, het strand etc. gaan en daar hutjemutje op elkaar staan en zitten. :rant:

De mensheid gaat niet ten onder aan dit virus, maar aan zijn eigen egoïsme en stupiditeit. Echt hoor! :banned:

Ik zei hier vanmiddag al toen dat bericht over die bouwmarkten oo de radio was...het virus lijkt wel een iq-test :-X

Andere kant, op de camperfora dikke ruzie tussen de mensen die lekker vanuit brabo of randstad naar het noorden willen, want weinig virus, dus lekker rekaxed en diegene die zeggen...blijf gewoon thuis...die eerste groep belt het Corona-informatiepunt en krijgen als antwoord...als je je aan de regels houdt...dus niezen in je elleboog en 1,5 meter afstand houdt, dan werkje niet mee aan de verspreiding en kun ej dus gewoon gaan. >:(
Waarom zeggen die mensen niet gewoon...blijf thuis.
Door Angelique
Lizzy schreef: za 21 mar 2020, 17:12 WhatsApp Image 2020-03-21 at 17.11.02.jpeg

Ja leuk :P Noem mij eens 1 landsgrens die dichtzit. Die hier iig niet, want de kanseparels stromen nog steeds binnen.

En die lege winkels...randstaddingetje, de rest van Nederland kan blijkbaar wel normaal boodschappen doen.
Door Angelique
Lizzy schreef: za 21 mar 2020, 17:09 Ja precies :-X . Ik snap het wel, hij moest paracetamol en z'n medicijnen hebben en nah, 83 jaar en van niemand afhankelijk willen zijn :-\ . Zegt tie nog dat ie heeeeeel voorzichtig heeft gedaan en veel afstand van iedereen heeft gehouden. Maar ik heb hem toch wel duidelijk gemaakt dat het een ongelofelijke oen is en hij niet meer naar buiten mag. Ik hoop dat de schade beperkt is gebleven :-X . Hij schaamde zich wel na mijn monoloog. De enige terechte emotie. Hij heeft me belooft en gezworen niet meer naar buiten te gaan. Maar als hij/zij (dus echt geen domme man en vrouw) dus naar buiten gaan: zeg er de donder maar op dat er zo talloze mensen zijn :-X :-X

Mijn moeder net zo. Mensen om zich heen die de boodschappen ed doen en ondertussen dan zelf, met zieke kop, nog ff naar de appie rijden..ja ff eruit en had zo,n zin in weet ik veel wat.
Door Kaio
Angelique schreef: za 21 mar 2020, 17:44 Ja leuk :P Noem mij eens 1 landsgrens die dichtzit. Die hier iig niet, want de kanseparels stromen nog steeds binnen.

En die lege winkels...randstaddingetje, de rest van Nederland kan blijkbaar wel normaal boodschappen doen.
België :biggrin2: Maar dan door België :P
Door pike
Mijn moeder is 94 en woont nog zelfstandig in haar huisje. Heeft hartfalen. Godzijdank is zij wel doordrongen van het feit dat ze een groot risico loopt als ze erop uit gaat. Ze zit thuis. Gaat niet naar de damesclub, niet naar de gymclub (waar ze alleen nog heen gaat voor de koffie en het praatje), wil niet dat haar kinderen op bezoek komen of wie dan ook, heeft haar hulp in de huishouding stopgezet. Ze heeft iemand die voor haar boodschapjes doet als ze wat nodig heeft en het dan voor haar voordeur zet. Zelf woon ik 200 km verderop... Dus nu leest ze, haakt ze, leest ze, haakt ze, leest ze. Ze durft geen ommetje buiten te maken want ze is bang dat ze dan mensen tegenkomt die haar kennen en "hallo hoe gaat het met jou" en niet weg te slaan zijn. Maar ze is gelukkig verstandig. Dat kan je van de gemiddelde Nederlander blijkbaar niet zeggen.
Door Dreetje
Ik heb het zo met m’n moeder te doen. Ze is 80 en heeft 2 jaar geleden een herseninfarct gehad waar ze wonder boven wonder goed uitgekomen is. Ze woont nog zelfstandig en bezocht tot voor kort nog bijna dagelijks haar tweelingszus met de ziekte van Parkinson in het verpleeghuis. Ze vindt het verschrikkelijk dat ze er niet meer naar toe kan. M’n zus was vanmiddag bij haar aan de deur. Ze heeft een bosje tulpen en reep chocolade voor de deur neergelegd en een handkus door het raam gegeven. M’n moeder wilde de bloemen en chocolade niet van haar aanpakken. Tot overmaat van ramp woont ze ook nog 200 km bij ons vandaan.
Door Kallista
Dreetje schreef: za 21 mar 2020, 19:15 Ik heb het zo met m’n moeder te doen. Ze is 80 en heeft 2 jaar geleden een herseninfarct gehad waar ze wonder boven wonder goed uitgekomen is. Ze woont nog zelfstandig en bezocht tot voor kort nog bijna dagelijks haar tweelingszus met de ziekte van Parkinson in het verpleeghuis. Ze vindt het verschrikkelijk dat ze er niet meer naar toe kan. M’n zus was vanmiddag bij haar aan de deur. Ze heeft een bosje tulpen en reep chocolade voor de deur neergelegd en een handkus door het raam gegeven. M’n moeder wilde de bloemen en chocolade niet van haar aanpakken. Tot overmaat van ramp woont ze ook nog 200 km bij ons vandaan.
Daar word je toch zo verdrietig van he? :bigarmhug:

Mijn man werkt in een zorginstelling voor gehandicapten, sinds gisteren mag daar na overleg crisisteam geen familie of vrijwilligers meer binnen, om bewoners en personeel te beschermen.
En ik zie het nog gebeuren dat ze een dezer dagen de poorten helemaal op slot gooien, en alleen nog het hoogstnodige personeel binnen de poort en voor de rest alles naar huis. Die hebben ooit in een crisis situatie voor een complete lockdown gekozen, gezien de deels heel kwetsbare doelgroep.

En dan zie je dan foto's van zulke idioten op zandvoort langskomen :'(
Door Dreetje
Kallista schreef: za 21 mar 2020, 19:25 Daar word je toch zo verdrietig van he? :bigarmhug:

Mijn man werkt in een zorginstelling voor gehandicapten, sinds gisteren mag daar na overleg crisisteam geen familie of vrijwilligers meer binnen, om bewoners en personeel te beschermen.
En ik zie het nog gebeuren dat ze een dezer dagen de poorten helemaal op slot gooien, en alleen nog het hoogstnodige personeel binnen de poort en voor de rest alles naar huis. Die hebben ooit in een crisis situatie voor een complete lockdown gekozen, gezien de deels heel kwetsbare doelgroep.

En dan zie je dan foto's van zulke idioten op zandvoort langskomen :'(
Inderdaad die mensen op Zandvoort...denk toch eens na
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door