Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fenixjuh
Nog een dikke knuffel voor Kim!!

En even een dikke knuffel voor jullie allemaal, nu mag ik nog :bigarmhug:

Waar ik werk zijn 2 huisartsenpraktijken, wij en een groot gezondheidscentrum. Bij ons is de psycholoog al gestopt (videobellen vanuit huis) de prikpost kan weg en dan zijn wij vanaf maandag de vieze praktijk....
Ik gooi er nog maar eens een bestelling bescherm materiaal uit...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door MillyMol
Kim_S schreef: vr 20 mar 2020, 11:18 Komen jullie allemaal op de koffie, ik organiseer BP-BBQ’s, wandelingen etc. :biggrin2:

Ja het is vermoeiend, maar ik ben gewoon thuis, en niet in een ziekenhuis, dus ik ben blij.
Gezellig, al moet ik wel wachten tot minimaal 60% van jullie geïmmuniseerd is. :biggrin2:
Door Kaela
Lizzy schreef: vr 20 mar 2020, 08:19 Laten jullie trouwens allemaal een bezorgt pakket 24 uur ongeopend staan? Ik maak ze gewoon open, gooi de verpakking weg en was mijn handen. Niet goed?
Het zal je niet verbazen, ik maak ze ook gewoon open en dan handjes wassen.
Door Spikkelneus
Die pakketbezorgers houden er duidelijk verschillende regels op na (of ze houden zich er niet aan).
Pakket van postnl: drukt op de bel, zet het pakket op de grond, stapt achteruit en is al weg voordat de deur open is gedaan (oke, hij heeft met zijn tengels aan dat pakket gezeten en aan ons hek, maar dat kan ook niet echt anders....).
Pakket van DHL: jongen loopt met pakket in zijn armen gewoon naar binnen, en zet het in de hal, en hij begint ook nog even een praatje ::) Nou was deze pakketbezorger ook maar een jaar of 20 en de 1e een jaar of 50, zou dat verschil maken?
Volgens mij maakt het zo langzamerhand ook echt niet meer uit (in deze regio zijn sowieso heel veel mensen ziek, en getest wordt er alleen op mensen die in het zkh worden opgenomen, dus niemand weet wat ie nou heeft). Of je nou 4x per dag interactie hebt met een pakketbezorger, of 1x met de cassiere in de winkel - het blijft een beetje lood om oud ijzer (niet voor de cassiere en de bezorger overigens....)
En vervolgens lees je weer dat de kans dat je het via spullen krijgt minimaal is, dus dan boeit het sowieso niet, behalve dat je bij andere mensen uit de buurt moet blijven. Dat deed ik toch al jaren. Iedereen lijkt nu heel hard te proberen te ontkomen aan een virus wat je hoe dan ook linksom of rechtsom wel gaat oplopen (in het kader 'flatten the curve'; maar ziek word je evengoed).
De tegenstelling tussen internet (chaos, paniek) en real life (iedereen hier in de buurt is superrelaxed aan het tuinieren en het wandelen) is wel groot.
hannabelgje schreef: vr 20 mar 2020, 09:08 Zou ik ook zo doen ja. Ik gebruik wel desinfectie gel naderhand.

Ik vond trouwens sommige lege schappen gisteren best raar. Patentbloem, vers vlees, eieren. Maar in de diepvries waren enorme voorraaden. Beetje raar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Hier net andersom. Geen enkel diepvries waar nog iets in zat...
Door Angelique
pike schreef: vr 20 mar 2020, 10:52 Ik krijg vanavond vlees voor humane consumptie bezorgd, bevroren. Dat kan ik echt niet onaangeraakt laten staan.
Nee, dat gooide ik ook meteen de vriezer in. En dan daarna de handjes wassen.
Door Angelique
Lizzy schreef: vr 20 mar 2020, 10:47 OK. Nou te laat. Gisteren hebben we meerdere pakketten open gemaakt. Wel meerdere keren handen gewassen. Ik hoop dat het voldoende was. Volgende keer mik ik ze wel in de schuur....
Het is slechts wat ik doe, het is geen opgelegde regel cq verregaande wijsheid oid.
Door Kaio
Hoe doen jullie dat met boodschappen dan? Alles wat verpakt is en alle verse groente en fruit 30 seconde met zeep wassen of zo?
Is iets wat via de post komt dan op een of andere manier meer besmet met het virus dan ?
Door Elf
Kaio schreef: vr 20 mar 2020, 13:22 Hoe doen jullie dat met boodschappen dan? Alles wat verpakt is en alle verse groente en fruit 30 seconde met zeep wassen of zo?
Is iets wat via de post komt dan op een of andere manier meer besmet met het virus dan ?
Datzelfde vraag ik me ook af.... Als je toch je pakketje aanpakt, openmaakt en vervolgens je handen wast is er toch niets aan de hand? En sowieso niet aan je ogen, neus en mond zitten :P
Door Angelique
Elf schreef: vr 20 mar 2020, 14:38 Datzelfde vraag ik me ook af.... Als je toch je pakketje aanpakt, openmaakt en vervolgens je handen wast is er toch niets aan de hand? En sowieso niet aan je ogen, neus en mond zitten :P
Zegt er iemand dan dat er dan iets aan de hand is met deze methode. Hier blijven ze 24 uur in de garage staan, of soms nog wel langer, gebeurde voor die tijd ook regelmatig en nu dus expres.
Door Elf
Angelique schreef: vr 20 mar 2020, 15:18 Zegt er iemand dan dat er dan iets aan de hand is met deze methode. Hier blijven ze 24 uur in de garage staan, of soms nog wel langer, gebeurde voor die tijd ook regelmatig en nu dus expres.
Dat zegt niemand. Sorry voor mijn bijdrage
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door