Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Echt hè, ik snap het niet... Mijn man’s werkdiensten zijn veranderd. Een van de teamleiders heeft een hernia en valt dus uit. Nu heeft hij weer een hele week (tot maandag) avonddiensten. Behalve dat ik dit echt serieus k diensten vind, en hij er ook net tot vorige week 8 heeft gehad is dit nu het ‘makkelijkst’ omdat hij er toch al een paar had deze week en een van de anderen dit weekend een feestje heeft van iemand die 50 wordt.
Een feestje! Ik begrijp dat dus echt niet...
Hij werkt in de voedingsmiddelenindustrie; ze maken brood en dus zijn ook nog eens superdruk door het gehamster Nog iemand uit laten vallen is dus eigenlijk problematisch..... Naast het feit dat je mogelijk je collega’s besmet....
Door Kaio
Siberienne schreef: wo 18 mar 2020, 15:38 Let even op; dit is onderzoek met test omstandigheden waarbij met een ventilator druppels met virus een ruimte in zijn geblazen. Niet zomaar vergelijkbaar met een hoestende mens. Dit is waarom we op de IC wel maskers nodig hebben.
Daarbij ook; virus overleefde Max 72 uur maar het detail dat dan niet vermeld wordt; van 10.000 virusdeeltjes per ml naar <10 en je moet wel een bepaalde hoeveelheid binnen kunnen krijgen om überhaupt ziek te kunnen worden.

Research bevindingen zijn niet altijd te vertalen real life.

Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend.
Dank voor de vertaling weer ! :-*
Door Lizzy
Siberienne schreef: wo 18 mar 2020, 15:38 Let even op; dit is onderzoek met test omstandigheden waarbij met een ventilator druppels met virus een ruimte in zijn geblazen. Niet zomaar vergelijkbaar met een hoestende mens. Dit is waarom we op de IC wel maskers nodig hebben.
Daarbij ook; virus overleefde Max 72 uur maar het detail dat dan niet vermeld wordt; van 10.000 virusdeeltjes per ml naar <10 en je moet wel een bepaalde hoeveelheid binnen kunnen krijgen om überhaupt ziek te kunnen worden.

Research bevindingen zijn niet altijd te vertalen real life.

Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend.
Dank je wel, voor dit.

Wat bedoel je met "Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend"? (is pten iets dat ik niet begrijp of is het een tikfout?).
Door MillyMol
Lizzy schreef: wo 18 mar 2020, 18:05 Dank je wel, voor dit.

Wat bedoel je met "Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend"? (is pten iets dat ik niet begrijp of is het een tikfout?).
pten = patiënten.
Door Kim_S
pluk schreef: wo 18 mar 2020, 18:48 @Siberienne, dank voor je toelichting, uitleg en relativering. Zo fijn dat je af en toe wat nuance brengt.
Sterkte op je werk :-*
+1!!!!

Heb meer vertrouwen in jou dan in het RIVM :P
Door Siberienne
MillyMol schreef: wo 18 mar 2020, 18:11 pten = patiënten.
Ja wij hangen van afko’s (afkortingen) elkaar.... sorry ;)

Brabant, m’n Tilburg en Breda hebben best wel wat patiënten nu. Ben wel onder de indruk hoe iedereen de klus gewoon samen klaart.
Door Elf
pluk schreef: wo 18 mar 2020, 18:48 @Siberienne, dank voor je toelichting, uitleg en relativering. Zo fijn dat je af en toe wat nuance brengt.
Geldt ook voor mij! Zowel dat ik blij ben met jouw bijdragen en dat ik je sterkte wens :-*
Door Ina

+ 1 .... thanks en onwijs veel sterkte en kracht gewenst.
Door Ina
Angelique schreef: wo 18 mar 2020, 14:56 Ja maar je man gaat nu dus uit van Ik Ik Ik situatie. Jij gaat van de randstad naar middel of niks, dus jij wordt niet snel besmet. Daarentegen zou jij daar in de middle of niks wel je inderandstadopgelopenvirus achter kunnen laten.
Waarom hopen op zo'n ingrijpende lock down, zodat je zelf maar geen keuzes hoeft te maken. Enig toch, met z'n allen opgehokt zitten en niet naar buiten mogen. Neem gewoon zelf je verantwoordelijkheid, laat niet alles aan de overheid over, dan kunnen we wellicht zo'n grote lock down voorkomen en dat gaat per definite niet lukken als de halve volkstam denkt dat hunnie onschenbaar of veilig zijn en datgene wat gevraagd cq geadviseerd wordt alleen voor anderen geldt.

Op zich heb je gelijk in wat je schrijft en deels is dat ook mijn terughoudendheid op het 'toch gaan'

Maar het kromme is dat het aantal 'geregistreerde' besmettingen daar hoger ligt als waar ik nu kom als ik de honden uitlaat of (sporadisch)boodschappen doe.

Ik hier de laatste dagen 50 honden + baasjes + spelende kinderen + hardlopers + wandelaars + weet ik veel wie tegen kom als ik de honden uitlaat en daar een eigen terrein heb van bijna 70.000 m2 dus kan wandelen en de honden laten razen zonder iets of iemand tegen te komen

Als het moet hoef ik daar nergens te komen.... we gaan voor de honden en onze rust, terrasjes of uit eten is bij ons eerder uitzondering als regel, zelfs als we op vakantie zijn....en voor die paar dagen boodschappen pluk ik dan wel hier uit de kast en neem het gewoon mee.

Dus wij als 'gevaar' daar, dat geloof ik niet zo

En nee, ik denk absoluut niet dat wij onschendbaar zijn..... en neem absoluut de adviezen die opgelegd worden als zijnde 'de regel' .... we werken fulltime van uit huis, gaan niet op visite, komen alleen buiten omdat het moet, grootste deel boodschappen worden bezorgt tot op de stoep (...... dus de lock down beleven wij al zo ongeveer)

Maar er is geen regel voor nu wat betreft reizen in eigen land, er zijn alleen regels voor als je ook maar enig spoortje van besmetting toont....en zelfs daar lopen de meningen over uiteen :???:

Het is gewoon het gevoel.... je thuis, vrienden en situatie nu achter je laten om elders te gaan zitten.

Ik weet het niet....het voelt voor mij gewoon heel dubbel en ben er dus nog steeds niet uit over of we gaan of niet :-[
Door evelyn02
evelyn02 schreef: wo 18 mar 2020, 15:59 De uitslag van een coronatest duurt ongeveer 1 dag. Toch lees je regelmatig dat mensen op Corona getest worden voor ze Bv de grens over mogen of op de SEH mogen komen. Wordt er dan alleen naar klinische symptomen gekeken? Anders kan het toch niet?
Ik hoorde nu weer over Corona controles aan de Tsjechisch-Poolsegrens. Dat kan toch niet een paar uur duren per vrachtwagen?
Door Siberienne
evelyn02 schreef: wo 18 mar 2020, 21:58 Ik hoorde nu weer over Corona controles aan de Tsjechisch-Poolsegrens. Dat kan toch niet een paar uur duren per vrachtwagen?
Ik denk dat de grenscontroles puur op symptomen/klachten/koorts gaan. Er zijn wel sneltest n van een paar uur, maar dat kost ook nog eens een flink bedrag. Plus daar moet je personeel en een lab voor hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door