Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
MillyMol schreef: wo 18 mar 2020, 14:04 Dank je Ina, die ken ik inderdaad. Ga weer eens even kijken.
Heb net bedacht dat ik eventueel ook weer een appartementje kan kopen. Ik zie in het zuiden wel het een en ander voor weinig geld. Kan ik eventueel ook aanhouden na emigratie als pied a terre.
Ook een plan, misschien zo gek nog niet.
Door Angelique
Ina schreef: wo 18 mar 2020, 14:18 Trouwens een 'leuke' discussie daar (die direct weer is gesloten door de topic opener)
Iemand zocht als Nederlander zijnde, binnen Nederland een vervanging voor hun geannuleerde reisje naar het buitenland ivm het niet meer reizen naar het buitenland

Een aantal huiseigenaren boden meteen hun nog te huur staande objecten aan.....en vervolgens kwam er een hoos aan kritiek en boze gezichtjes van meelezers

'Blijf lekker thuis' was de algemene reactie, en het was te slecht voor woorden dat huiseigenaren nog hun woning aanboden in deze tijd van crisis

Op zich mag natuurlijk iedereen zijn mening hebben, MAAR, we hebben geen lock down in Nederland....daarbij staan bijna al die huisjes in the middle of nowhere .... in ieder geval veel vrijer als dat de gemiddelde Nederlander nu woont als hij thuis blijft

Wij hebben volgende week ook een huisje midden in Friesland, ver weg van welke beschaving dan ook, geboekt

....manlief is er van overtuigd dat we gaan en daar vele malen minder risico lopen op besmetting (wonen midden in de randstad) en mocht er een lock down volgen zijn we in no-time weer thuis

....ik ben er tot nu toe echter nog absoluut niet van overtuigd dat we gaan :-\

Geen van beide hebben we klachten, geen snotneus, geen kuch....niks.....dus wat dat betreft zou er geen ristrictie zijn
......maar voor mij voelt het gewoon niet goed :-[

Eigenlijk hoop ik stiekum op een opgelegde lock down zodat er gewoon geen keuze meer is.....en tot die tijd werk ik nog maar stug door en kijk hoe het allemaal gaat lopen

Ja maar je man gaat nu dus uit van Ik Ik Ik situatie. Jij gaat van de randstad naar middel of niks, dus jij wordt niet snel besmet. Daarentegen zou jij daar in de middle of niks wel je inderandstadopgelopenvirus achter kunnen laten.
Waarom hopen op zo'n ingrijpende lock down, zodat je zelf maar geen keuzes hoeft te maken. Enig toch, met z'n allen opgehokt zitten en niet naar buiten mogen. Neem gewoon zelf je verantwoordelijkheid, laat niet alles aan de overheid over, dan kunnen we wellicht zo'n grote lock down voorkomen en dat gaat per definite niet lukken als de halve volkstam denkt dat hunnie onschenbaar of veilig zijn en datgene wat gevraagd cq geadviseerd wordt alleen voor anderen geldt.
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 18 mar 2020, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik ben vandaag twee keer naar de AH en de Hoogvliet gegaan en twee keer durfde ik niet naar binnen vanwege de drukte. In het bos was het gekkenhuis. Ik moest een pakje ophalen bij een afhaalpunt, nee werkelijk zo druk, ik ben weer weggegaan zonder pakje.
Door hannabelgje
In mijn pauze voer gaan halen bij de belgische boerenbond. Daar was ook het kippenvoer gehamsterd. Nou ja 2x 10 kilo is ook een zak van 20 kilo zullen we maar denken. Het was er extreem rustig gelukkig dus fijn afstand kunnen nemen van iedereen. De beessies kunnen voorlopig vooruit. Is toch wel een fijn gevoel. Normaal haal ik met een zak best een aantal weken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door eelke
hannabelgje schreef: wo 18 mar 2020, 15:06 In mijn pauze voer gaan halen bij de belgische boerenbond. Daar was ook het kippenvoer gehamsterd. Nou ja 2x 10 kilo is ook een zak van 20 kilo zullen we maar denken. Het was er extreem rustig gelukkig dus fijn afstand kunnen nemen van iedereen. De beessies kunnen voorlopig vooruit. Is toch wel een fijn gevoel. Normaal haal ik met een zak best een aantal weken.

Zijn die niet dicht?
Door hannabelgje
eelke schreef: Zijn die niet dicht?
Nee winkels die voeding of diervoeding verkopen mogen dat blijven doen. Maar ze mogen ook echt alleen dat verkopen.

Door Kim_S
Mijn test is morgenmiddag om 14.30 uur!!
Ze hebben een soort “drive-in” testcentrum, naar binnen rijden, raampje open, test-swab, en hup weer naar huis. Ik vind het best een idee eigenlijk. Scheelt een boel mondkapjes en pakken denk ik zo.

En dan is het nog 1 tot 3 dagen wachten op de uitslag...
Door Siberienne
Kaio schreef: wo 18 mar 2020, 10:39 Klinkt jolly:
Onderzoek: Coronavirus kan uren in de lucht overleven
Uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd in de New England Journal of Medicine blijkt dat het COVID-19-virus in de lucht zo'n drie uur besmettelijk kan zijn en op oppervlakten zelfs dagen.

Voor het onderzoek werd een besmette persoon gevraagd te hoesten en te niezen, waarna de vrijgekomen microscopische druppels werden opgevangen en bestudeerd.

Ook werd de proefpersoon gevraagd om bepaalde oppervlakken aan te raken. Wat bleek: op plastic en roestvrij staal kan het virus maximaal drie dagen overleven. Op karton was het virus na maximaal 24 uur niet meer levensvatbaar. Op koper overleeft het COVID-19-virus maximaal vier uur.

Maar ja ergens wisten we al dat het zich of tijdens de incubatietijd al verspreide of zich beter per lucht verspreidde , anders zou het niet zo hard gegaan kunnen zijn. Dus dat hamstergedrag met overvolle supermarkten.......
Let even op; dit is onderzoek met test omstandigheden waarbij met een ventilator druppels met virus een ruimte in zijn geblazen. Niet zomaar vergelijkbaar met een hoestende mens. Dit is waarom we op de IC wel maskers nodig hebben.
Daarbij ook; virus overleefde Max 72 uur maar het detail dat dan niet vermeld wordt; van 10.000 virusdeeltjes per ml naar <10 en je moet wel een bepaalde hoeveelheid binnen kunnen krijgen om überhaupt ziek te kunnen worden.

Research bevindingen zijn niet altijd te vertalen real life.

Ondertussen krijgen we langzamerhand wel echt veel pten hier. Is indrukwekkend.
Door evelyn02
De uitslag van een coronatest duurt ongeveer 1 dag. Toch lees je regelmatig dat mensen op Corona getest worden voor ze Bv de grens over mogen of op de SEH mogen komen. Wordt er dan alleen naar klinische symptomen gekeken? Anders kan het toch niet?
Door sam28
Spikkelneus schreef:En ik doe de meest noodzakelijke boodschappen. De manlief is evengoed ziekjes, dus die is even besmettelijk als ik. En de buren zijn in de 70 en liggen beide met hoge koorts op bed; dus wij doen boodschappen voor hen en niet andersom. En verder is er niemand in de buurt aan wie ik zou kunnen vragen om dingen voor ons te halen, alleen ouderen en die wil ik niet in mijn buurt hebben voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden wonen allemaal ver weg.
Als je in de buurt van Utrecht woont kan ik wel ff langs de super om weekboodschappen voor je te halen?
Lizzy schreef:Ik ben vandaag twee keer naar de AH en de Hoogvliet gegaan en twee keer durfde ik niet naar binnen vanwege de drukte.
Bizar zeg! Hier in de supermarkt was het uitgestorven. :biggrin2: Hopelijk bij de jouwe ondertussen ook.
Kim_S schreef:Mijn test is morgenmiddag om 14.30 uur!!
Fijn Kim!!

Sterkte voor alle werkenden.
Ik kreeg een mail dat ik vandaag of morgen gebeld word voor de database zorgpersoneel. Ik hang nu op de bank en het is niet dat ik moet hangen, ik ben fysiek gezond en ik ga er toch vanuit dat een instelling me nodig heeft ergens.
Door Kim_S
evelyn02 schreef: wo 18 mar 2020, 15:59 De uitslag van een coronatest duurt ongeveer 1 dag. Toch lees je regelmatig dat mensen op Corona getest worden voor ze Bv de grens over mogen of op de SEH mogen komen. Wordt er dan alleen naar klinische symptomen gekeken? Anders kan het toch niet?
De test zelf duurt maar een paar uurtjes. Geen idee of er al een “sneltest” is die gebruik mag worden eigenlijk. Volgens mij nog niet.

Waarom het hier langer duurt voor je de uitslag krijgt heeft meer met het verwerken van de resultaten en de administratie te maken gok ik.
MillyMol schreef: wo 18 mar 2020, 14:04 Dank je Ina, die ken ik inderdaad. Ga weer eens even kijken.
Heb net bedacht dat ik eventueel ook weer een appartementje kan kopen. Ik zie in het zuiden wel het een en ander voor weinig geld. Kan ik eventueel ook aanhouden na emigratie als pied a terre.
Succes daarmee en ik wil toch gezegd hebben dat ik het een dappere en mooie beslissing vind. :-*
Lizzy schreef:Ik ben vandaag twee keer naar de AH en de Hoogvliet gegaan en twee keer durfde ik niet naar binnen vanwege de drukte. In het bos was het gekkenhuis. Ik moest een pakje ophalen bij een afhaalpunt, nee werkelijk zo druk, ik ben weer weggegaan zonder pakje.
Dat maakt het wel heel lastig om nog boodschappen te doen of de honden uit te laten zeg, sterkte met die drukte.
Daar is natuurlijk echt een groot verschil in per regio, hier is het echt rustig en afstand houden is prima te doen hier. Dan nog halen we alleen boodschappen wanneer weer nodig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door