Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Ik heb vanaf het begin het idee gehad dat we achter de feiten aanlopen en dat idee heb ik nog steeds. De nieuwe regels zijn naar mijn idee slappe was. Ze hebben niets geleerd van Italie.
Door millyckk
Broer was vanochtend opgenomen in Nieuwegein voor een open hartoperatie morgen. Heeft meer dan een half jaar op de wachtlijst gestaan... appte hij net dat hij op de terugweg is naar huis , de chirurg was vanavond langs geweest om te vertellen dat de IC plekken bezet zijn i.v.m. corona... f*ckzooi :'(
Door doranto
Doranto schreef: do 12 mar 2020, 17:20 Als ik de link aanklik krijg ik 403 Forbidden
Als ik doorklik vanaf de andere link, kan ik het inderdaad wel lezen.
Ik hoop heel erg, dat ze de adviezen in de brief op zullen volgen, maar ik vrees van niet :(
Ina schreef: do 12 mar 2020, 16:20 Ik lees net dat Ischgl dicht gaat en iedereen wordt verzocht te vertrekken (Telegraaf nieuws dus weet niet hoe betrouwbaar :???: )
Geen idee wat jullie bestemming gaat zijn, maar als ze 1 keer beginnen zullen andere plekken waarschijnlijk snel volgen en hoef je niet meer te kiezen of je wel of niet wilt gaan

Jullie succes met de terugreis Siberienne, hopelijk gaat het lukken zonder al te veel oponthoud of omreizen
Wij gingen daar nog 300km vanaf zitten. Maar je hebt gelijk, we kregen net bericht dat maandag alle skistations in Oostenrijk dicht gaan.
Dus is het voor ons beslist...

@Siberienne, daar hadden we idd rekening mee gehouden, dat we ergens vast zouden komen te zitten. Ofwel wegens ziekte ofwel wegens maatregelen. Dat risico waren we nog bereid te nemen en dan elke dag evalueren. Après ski doen we zowiezo niet, we zitten in een apart huisje, koken zelf, rijden met eigen auto enz... Dus daar zat het risico niet.
Maar het is dus niet meer aan de orde.
Door eelke
millyckk schreef: do 12 mar 2020, 19:15 Broer was vanochtend opgenomen in Nieuwegein voor een open hartoperatie morgen. Heeft meer dan een half jaar op de wachtlijst gestaan... appte hij net dat hij op de terugweg is naar huis , de chirurg was vanavond langs geweest om te vertellen dat de IC plekken bezet zijn i.v.m. corona... f*ckzooi :'(

Dat zijn de echt grote risico's inderdaad. Ik denk dat veel mensen die het gedoe overdreven vinden zich dat niet realiseren hoor.
Ben nog steeds benieuwd naar de extra brabant maatregelen...
Door Angelique
Doranto schreef: do 12 mar 2020, 19:34 Als ik doorklik vanaf de andere link, kan ik het inderdaad wel lezen.
Ik hoop heel erg, dat ze de adviezen in de brief op zullen volgen, maar ik vrees van niet :(

Waarom zouden ze, ze hebben al experts.
millyckk schreef: do 12 mar 2020, 19:15 Broer was vanochtend opgenomen in Nieuwegein voor een open hartoperatie morgen. Heeft meer dan een half jaar op de wachtlijst gestaan... appte hij net dat hij op de terugweg is naar huis , de chirurg was vanavond langs geweest om te vertellen dat de IC plekken bezet zijn i.v.m. corona... f*ckzooi :'(
Wat heftig! Sterkte!!
Door Siberienne
eelke schreef: do 12 mar 2020, 19:52 Dat zijn de echt grote risico's inderdaad. Ik denk dat veel mensen die het gedoe overdreven vinden zich dat niet realiseren hoor.
Ben nog steeds benieuwd naar de extra brabant maatregelen...
Dat is dus echt een groot probleem; als de IC vol is, ligt ie vol en kun je operaties doen waarvoor daarna 1-2 dagen IC nodig is.
Als we dit niet onder controle krijgen, gaan er mensen aan andere dingen dood gaan. Ik zeg het gewoon even zo zwart-wit en hard.

Ik snap best dat mensen zeggen ‘ik ben niet bang voor mezelf’. Ik ben ook niet bang voor mezelf. Terwijl ik vanaf dinsdag in een Brabants ziekenhuis aan het werk mag. Maar ik ben er wel bang voor dat ik misschien anderen ga besmetten, zelfs als ik geen klachten heb. Dus ik ga voorlopig niet naar moeder of schoonmoeder. En ik was extra vaak mijn handen. Ik doe de dingen die de overheid aangeeft en meer. En ik hoop dat meer mensen dat doen.
Dus Inge; probeer die fles met handreiniger in de taxi te krijgen, maar die taxi van binnen schoon. fenixjuh, sla het concert over. Lizzy, het mag dan wat neurotisch lijken maar ik wilde echt dat meer mensen zo bewust met hygiëne bezig waren. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen.

We gaan er niet dood aan etentjes en feestjes ed over te slaan. Maar anderen gaan er misschien wel dood aan als de IC’s overvol komen te liggen. Zo simpel is het op dit moment.
Door Siberienne
Lizzy schreef: do 12 mar 2020, 18:18 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wat denk je van die Jaap Dissen. Die dacht het nog lekker ff makkelijk uit te zingen tot z'n pensioen :biggrin2:
Jaap van Dissel
Op zich geen slechte dokter/man hoor, ik vond hem in het begin juist wel goed. Alleen nu wordt het te politiek allemaal. De balans tussen de juiste strenge maatregelen nemen en geen paniek veroorzaken is een lastige.

In Noorwegen is het strenger (daar gaan de gevallen ook fors omhoog) en daar breekt nu paniek uit.
O f*ck Joke... Dat is een van de grootste gevaren van de corona-uitbraak, denk ik, dat er voor 'gewone' medische ingrepen geen plek of personeel meer is. En uitwijken naar het buitenland is nu ook geen optie. Zwaar ellendig, dit!
Door millyckk
[/quote]

Dat zijn de echt grote risico's inderdaad. Ik denk dat veel mensen die het gedoe overdreven vinden zich dat niet realiseren hoor.
Ben nog steeds benieuwd naar de extra brabant maatregelen...[/quote]

Ik moet eerlijk bekennen dat de impact van alles ook niet helemaal tot me was doorgedrongen, tot vandaag :-[
Las net op de site van de NOS het verhaal van die Italiaanse verpleegkundige, vreselijk :-\
@ Anne: nee uitwijken is geen optie, hopen dat hij niet wat heeft opgelopen vandaag :-X
Door src_esther
Fenixjuh schreef: do 12 mar 2020, 16:22 Ik heb het alweer geregeld dankzij jullie :) (ander topic)
Mijn nichtje (2 jaar) laten vertellen dat opa en oma oud zijn, dus dat ze maar ergens anders in de oppas moet (bij mij dus :D )

Verder ben ik al 2 dagen mensen aan het wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid op het minimaliseren van sociale contacten, en dan krijg ik elke keer weerwoord, mag niet van de baas, eis op overleg met GGD of andere redenen, dus ik vind het fijn dat er duidelijkheid geschaft wordt.

[/b]Helaas wel een concert einde van de maand....[/b]
Dat gaat echt niet door hoor en anders zou ik niet gaan als ik jou was.
Ook musea, theaters en sportclubs krijgen het advies om de deuren de komende weken te sluiten. Restaurants met meer dan 100 zitplaatsen moeten passende maatregelen nemen om besmetting te voorkomen, De nieuwe maatregelen gelden in elk geval tot 1 april.
Wij verwachten dat die maatregelen nog wel langer zouden kunnen gaan duren. Wij zijn niet blij met de maatregelen qua inkomsten, wel qua gezondheid.

Voor mensen in loondienst zijn die maatregelen nog geen drama, de overheid zorgt voor bedrijven (via o.a. deeltijd ww, uitstel belastingen), maar voor veel ZZP-ers breekt er een lastige tijd aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door