Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Hier hangt bij de Ap al "betaal maar fijn aan de betaalpaal en als u al bij de caissière wil betalen: niet met contact geld".

En dan staat er net dus een halve tamme die midden in het gezicht van een caissière gaat staan niesen >:( :-X . Ik had echt zin om die vent in elkaar te beuken >:(
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: do 12 mar 2020, 12:19 Oh ja, ik keek natuurlijk vanuit m'n eigen standpunt..
Ik had ook al aan geld gedacht, maar ik had het pintoestel ook bedacht daarbij.

Handschoenen aandoen bij het betalen, is dat niet beter? Wollen of katoenen?
Ik zeg: gewoon pinnen, niet met je handen aan je gezicht zitten en thuis komen onmiddellijk je handen wassen (niet eerst je jas uit doen!). Nou ben ik een germaphobe maar ik doe dus met schoonmaak spiritus m'n huissleutels, deurknoppen, kraan en boodschappen-kar-handvat af. En daarna was ik weer mijn handen. Zou ik met de auto boodschappen doen : deed ik ook het stuur van de auto, schakelpook en de hele mikmak af. Maar goed, ik realiseer me dat ik niet helemaal goed snik ben hoor :biggrin2:
Door Too
Lizzy schreef: do 12 mar 2020, 12:48 Ik zeg: gewoon pinnen, niet met je handen aan je gezicht zitten en thuis komen onmiddellijk je handen wassen (niet eerst je jas uit doen!). Nou ben ik een germaphobe maar ik doe dus met schoonmaak spiritus m'n huissleutels, deurknoppen, kraan en boodschappen-kar-handvat af. En daarna was ik weer mijn handen. Zou ik met de auto boodschappen doen : deed ik ook het stuur van de auto, schakelpook en de hele mikmak af. Maar goed, ik realiseer me dat ik niet helemaal goed snik ben hoor :biggrin2:
:o ;D
Echt?
Dan is er voor mij nog een hele hoop te verbeteren...
Eerlijk gezegd maak ik me niet zo druk hoor. Ben gisteren gewoon voor de kleinkinderen gaan zorgen,net als altijd. Oké ik heb ze niet in het gezichtje gekust en heb wat vaker mn handen gewassen. Eet en drink gerei steeds goed heet afgewassen en that's it . Ik woon in de regio Tilburg en ben gewoon aan het werk, thuiswerken als taxi chauffeur is wat moeilijk te realiseren, en contact met andere mensen is er dus ook volop. Het is wat het is.
Dus nee ik ben niet zenuwachtig voor Corona!
Door zurca
Voor mij ook :-[ :biggrin2:

Ik probeer tijdens/na boodschappen doen niet aan m'n gezicht te komen maar sta thuis eerst m'n jas uit te doen, dan handen wassen en dat was het wel. Ik maak fietsstuur/auto niet schoon...
Ik ben er wel mee bezig, volg het nieuws, probeer meer handen te wassen en op afstand van medemensen te blijven. Maar verder niet echt. Bedacht me met boodschappen doen wat extra dingen in te slaan maar in de winkel kwam ik niet verder dan wc papier en een pak sap ::) Geen idee wat ik noe verder extra moest kopen.
Door sam28
Lizzy schreef: Ik zeg: gewoon pinnen, niet met je handen aan je gezicht zitten en thuis komen onmiddellijk je handen wassen (niet eerst je jas uit doen!). Nou ben ik een germaphobe maar ik doe dus met schoonmaak spiritus m'n huissleutels, deurknoppen, kraan en boodschappen-kar-handvat af. En daarna was ik weer mijn handen. Zou ik met de auto boodschappen doen : deed ik ook het stuur van de auto, schakelpook en de hele mikmak af. Maar goed, ik realiseer me dat ik niet helemaal goed snik ben hoor :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Heb ik het nu goed onthouden dat je ook 100 schoonmaakdoekjes had? Oke, misschien wat overdreven. ;D

Ik was niet van plan mijn gedrag te veranderen hiervoor. Oke, ik zal eerder thuisblijven als ik me niet lekker voel omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat door mijn virusje een oudere het loodje gaat leggen.
Verder; het zal en op dit topic na, vermijd ik alles wat met deze hysterie te maken heeft.
Door pike
pearlsofpassion schreef: do 12 mar 2020, 12:19 Oh ja, ik keek natuurlijk vanuit m'n eigen standpunt..
Ik had ook al aan geld gedacht, maar ik had het pintoestel ook bedacht daarbij.

Handschoenen aandoen bij het betalen, is dat niet beter? Wollen of katoenen?
Wegwerp lijkt me beter ::)
Wij vertrekken morgenavond met de auto op skireis naar Oostenrijk. Geen risicogebied maar ik ben er niet gerust op. Vooral de stops onderweg ( tankstations of sanitaire stops) vertrouw ik niet.
Voor mezelf en m'n man of kinderen ben ik er niet erg bang voor, maar m'n schoonouders gaan ook mee. En dat vertrouw ik minder. Zeker m'n schoonvader die tot een jaar geleden nog rookte en toch ook 65+is.
Ik ben vooral bang voor maatregelen die gaan komen en we misschien vast komen te zitten, of dat er iemand naar het ziekenhuis moet.
Ik ben me er wel van bewust dat de hele situatie overal in Europa op enkele dagen enorm kan veranderen. En wat houdt dat dan in? Dat weet niemand.

Als het van mij alleen afhing, gingen we niet. Ik vind het het niet waard en eigenlijk kuet verantwoord. Ik wil het ook niet op m'n geweten dat ik het mee zou verspreiden. Maar bij m'n schoonfamilie (en man) is vakantie nogal heilig. En verder dan ik maakt blijkbaar niemand van het gezelschap zich enige zorgen...
Door Lizzy
sam28 schreef: do 12 mar 2020, 13:19 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Heb ik het nu goed onthouden dat je ook 100 schoonmaakdoekjes had? Oke, misschien wat overdreven. ;D

Ik was niet van plan mijn gedrag te veranderen hiervoor. Oke, ik zal eerder thuisblijven als ik me niet lekker voel omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat door mijn virusje een oudere het loodje gaat leggen.
Verder; het zal en op dit topic na, vermijd ik alles wat met deze hysterie te maken heeft.
Ja :biggrin2: . En ieder weekend gaan alle doekjes op 90 graden in de was. Maar hee, normaal doe ik niet zo raar hoor, dat ik alles ontsmet :biggrin2: . Ik denk ook dat dat rete ongezond is, alles ontsmetten. Ik was mijn handen trouwens absoluut niet met desinfectie spul ofzo. Gewoon met ouderwetse Alverde zeep (dus echt een stuk zeep).
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: do 12 mar 2020, 13:22 Wij vertrekken morgenavond met de auto op skireis naar Oostenrijk. Geen risicogebied maar ik ben er niet gerust op. Vooral de stops onderweg ( tankstations of sanitaire stops) vertrouw ik niet.
Voor mezelf en m'n man of kinderen ben ik er niet erg bang voor, maar m'n schoonouders gaan ook mee. En dat vertrouw ik minder. Zeker m'n schoonvader die tot een jaar geleden nog rookte en toch ook 65+is.
Ik ben vooral bang voor maatregelen die gaan komen en we misschien vast komen te zitten, of dat er iemand naar het ziekenhuis moet.
Ik ben me er wel van bewust dat de hele situatie overal in Europa op enkele dagen enorm kan veranderen. En wat houdt dat dan in? Dat weet niemand.

Als het van mij alleen afhing, gingen we niet. Ik vind het het niet waard en eigenlijk kuet verantwoord. Ik wil het ook niet op m'n geweten dat ik het mee zou verspreiden. Maar bij m'n schoonfamilie (en man) is vakantie nogal heilig. En verder dan ik maakt blijkbaar niemand van het gezelschap zich enige zorgen...
Ik snap je zorgen.. en niemand kan een zinnig woord zeggen over hoe Europa er over een week uit ziet..
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: do 12 mar 2020, 13:55 Ja exact. Dat is het he. En vandaar dat het net een risico is.
Lastig hoor. Ik zit nu nog in Zweden en wij moeten nu ook naar huis via diverse landen en een veerboot, dus ik was even aan het rondkijken.

Hier staat info over reizen tussen Duitsland en Oostenrijk https://www.auswaertiges-amt.de/de/auss ... view=false

Ik neem aan dat de kindjes meegaan? Je loopt een risico als jij of zij grieperig worden dat je ergens vast kan komen te zitten. Maar het ligt er vooral wanneer Oostenrijk België als endemisch gebied gaat zien, tot nu toe nog niet.

En ja, ik weet niet hoezeer jullie doen aan apres ski maar dat kan steeds minder... en zou ik ook niet verstandig vinden.

Onderweg; handen wassen en een flesje desinfecterende handgel mee. Of een jerrycan met water en zeep mee in de auto.
Door Ina
pearlsofpassion schreef: do 12 mar 2020, 13:55 Ja exact. Dat is het he. En vandaar dat het net een risico is.
Ik lees net dat Ischgl dicht gaat en iedereen wordt verzocht te vertrekken (Telegraaf nieuws dus weet niet hoe betrouwbaar :???: )
Geen idee wat jullie bestemming gaat zijn, maar als ze 1 keer beginnen zullen andere plekken waarschijnlijk snel volgen en hoef je niet meer te kiezen of je wel of niet wilt gaan

Jullie succes met de terugreis Siberienne, hopelijk gaat het lukken zonder al te veel oponthoud of omreizen
Door Fenixjuh
Ik heb het alweer geregeld dankzij jullie :) (ander topic)
Mijn nichtje (2 jaar) laten vertellen dat opa en oma oud zijn, dus dat ze maar ergens anders in de oppas moet (bij mij dus :D )

Verder ben ik al 2 dagen mensen aan het wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid op het minimaliseren van sociale contacten, en dan krijg ik elke keer weerwoord, mag niet van de baas, eis op overleg met GGD of andere redenen, dus ik vind het fijn dat er duidelijkheid geschaft wordt.

Helaas wel een concert einde van de maand....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door