eelke schreef: ↑za 07 mar 2020, 08:34
Vanwege een steekproef. Vind ik vaag, want het is wel een erg heftige ingreep. Als ik kijk naar mijn werk bv...
zelfde telt voor de verpleeghuizen, hoe moet je daar op een half team draaien?
Ja oke, er zijn beroepen waar het bijzonder lastig is. Maar ook (of juist! Je wil toch geen corona in een verpleeghuis brengen!) in die beroepen geld: er zijn andere oplossingen dan ziek werken. Lastig, ja! Maar ziek werken zou eigenlijk gewoon nooit een oplossing moeten zijn!
Mijn werkgever heeft een plan. Ik weet niet of het een goed plan is, maar er is een plan. En dat plan is: ben je ziek (dus ook als je hoest) of heb je contact gehad met een coronapatient, dan blijf je thuis, minimaal 2 weken. Er zijn maatregelen getroffen om de grootste drama's die er vanuit massaal ziek personeel kunnen ontstaan het hoofd te kunnen bieden en de rest zal gaan zoals het gaat.
Ik snap ook niet zo goed waar dat Nederlandse "wat er ook gebeurd, we werken door" vandaan komt. Toen met die ijzel ook. Alles een grote dikke ijsbaan, mega ernstige ongelukken en dan nog in je auto stappen want je moet werken. Niemand heeft iets aan je als je verongelukt...Niemand heeft iets aan je als je corona loopt te verspreiden... Niemand heeft iets aan je als je een milde variant van corona doormaakt en door te vroeg weer te gaan werken langer of ernstiger ziek wordt. Gewoon uitzieken.