Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Lieve Koekje, gefeliciteerd :-* ! Ik kan me voorstellen dat je er aardig nerveus van wordt maar de cijfers die Siberienne aanhaalt wilde ik ook aan halen: ik denk niet dat kinderen veel risico lopen :-*
Door Ina
Kaela schreef: za 29 feb 2020, 13:51 Gefeliciteerd Koekje!

Mensen, nu wordt het menens:

https://nos.nl/artikel/2325101-kerstbal ... inkel.html
:cry2: o help.....hoe moet dat nou :nerves:
Ben ik even blij dat ik de kerstlampjes nog buiten heb hangen....die nemen ze me niet meer af :biggrin2:

Van mijn kant dan ook maar even een artikel om de Corona gekte een beetje te relativeren
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... tQM58KEWIk

Veel belangrijker op deze stormachtige zaterdag is het blijde nieuws van de familie Koek .... van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws :groupwave2:
koekje schreef: za 29 feb 2020, 08:57 Ik vind het bij tijd en wijlen ook wel spannend en dichtbij komen. Ik heb ook weinig gehoord over zieke of dode kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn en in de media is het toch meer statistiek en dat is niet zo toepasbaar op het individu. Mijn kinderen zijn veel en vaak doorlopend ziek (snot, hoesten, kots, kak) en ik doe meestal wel mee. Ik moet er niet aan denken dat ik in quarantaine zou moeten, dan stort de boel hier in. En mijn kinderen zijn nog jong, de oudste is 5 ("Bijna 6, mama!") en de andere 2 zijn 2,5. De allerjongste mag nog minstens 20 weken in de buik blijven zitten. Hopelijk is van de zomer alles weer genormaliseerd en vervlogen aan enge virussen.
Aaaaah Koekje :-* van harte gefeliciteerd!! En meneer Koekje en jullie Koekjeskinderen ook natuurlijk :-*
Door pluk
Totaal niet zenuwachtig of bang.
Ik vind de (dreigende) massahysterie en de kennelijke voedingsbodem voor allerhande complottheorieën enger.

Om t in perspectief te plaatsen een quote van wiki:
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
Door pike
Kaela schreef: za 29 feb 2020, 13:51 Gefeliciteerd Koekje!

Mensen, nu wordt het menens:

https://nos.nl/artikel/2325101-kerstbal ... inkel.html
:o :o oh jee drama!!! ;D ;D ;D

Proficiat Koek je kan er niet genoeg (van) krijgen :D

Ik zit met 2 vragen.
1. Hoe lang blijft dat virus nou “in leven” buiten het lichaam? “Kort” wordt gezegd maar hoe lang is kort?

2. Hoe kan een antibacterieële handgel helpen tegen een virus?
Door Angelique
pike schreef: za 29 feb 2020, 20:20 :o :o oh jee drama!!! ;D ;D ;D

Proficiat Koek je kan er niet genoeg (van) krijgen :D

Ik zit met 2 vragen.
1. Hoe lang blijft dat virus nou “in leven” buiten het lichaam? “Kort” wordt gezegd maar hoe lang is kort?

Vanmiddag een video gezien met info uit korea. Die zei tot 9 dagen op oppervlakten, maar dat hun geen aanwijzingen hadden gevonden dan het virus airborne is. In openbaar dus nergens aanzitten en vervolgens aan je gezicht zitten zonder je handjes te wassen,

2. Hoe kan een antibacterieële handgel helpen tegen een virus?

Geen idee, ik weet niet beter of dat gewone zeep ook prima is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door