Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Een van mijn beste vriendinnen is voor werk in het buitenland nu. Vanochtend kreeg ik een berichtje dat haar teamgenoot as we speak, op corona getest wordt. Ze heeft gelukkig niet direct contact gehad met teamgenoot nog, dat zou vanmiddag zijn, maar wel met kantoorgenoten.
Vriendin is gelukkig super gezond verder maar mag toch hopen dat ze niet in het buitenland in quarantaine hoeft. Hopelijk weet ze vanmiddag meer. Heb aangeboden om af te reizen en samen in quarantaine te zitten. Dat vond ze wel gezellig. ;D ;D
Door Siberienne
Cindy de Wolf schreef: vr 28 feb 2020, 10:07 Ik had ook al gezocht maar daar niets over gevonden....Als het dreigt kunnen wij naar de camping dat ligt afgelegen en zeker nu erg verlaten/rustig. Denk beetje te vergelijken met jou nu. Maar thuis in Den Haag. Ik krijg er serieus de bibbers van. Maar goed als je geen contact mag hebben mag je ook niets aangeleverd krijgen neem ik aan. Afijn nog veel vragen/onduidelijk. Of de leveranciers zitten dadelijk zonder omdat alles stil ligt. Vind het lastig en doodeng. Verder maak ook ik mij zorgen om mijn ouders en mijn opa en oma...voor onszelf denk ik dat het risico wel "meevalt".
Praktische oplossing bespreken met GGD, Bv wel naar buiten maar 2 mtr afstand houden tot andere personen. Als je ziek bent, zelf mond neus masker dragen is ook een optie

Ik verwacht niet zo snel lockdown in NL; Italië was eerste introductie in Europa, nl sluit aan de staart en het is ook al in alle omringde landen.
Door Siberienne
kiara schreef: vr 28 feb 2020, 11:13 Sorry hoor maar ik snap niet dat mensen ( nu ook nog) op vakantie gaan
Wij gaan ook nog, naar Zweden. Waarom niet? Ik loop hier meer risico dan daar. En vakantie; er wordt ook veel voor werk gereisd. Alleen vakanties stoppen heeft weinig zin.
Door Kaio
kiara schreef:Is mijn mening , het word alleen maar meer verspreid
Volgens mij is dat al gebeurd. Te laat.....

Maar ook even he, die provincie in China is bijna net zo groot als heel Nederland, Noord Italië ook.

Had ik paar dagen geleden toch gelijk dat er binnen een week overal nieuwe haarden zullen ontstaan ( waarin ik in de eerste nieuwe woon ;D ) maar nog even en dan is gewoon alles besmet in Europa, als ik lees dat hier al 1000 mensen in quarantaine zitten in een niet druk bevolkt gebied? Hoe doe je dat met drukbevolkte gebieden als Nederland? Dat hou je toch niet meer tegen dan? Iedereen is al overal geweest dan heeft afsluiten eigenlijk ook 0,0 zin meer. :g:
En tja hier ml die ook veel reist voor zijn werk, vooralsnog mag hij dat gewoon. Dus tja dan kun je ook op vakantie gaan. Zou wel iets kiezen als je daar moet blijven dat het wel echt leuk is dat wel :biggrin2:
Door Lizzy
In Duitsland hebben ze al geopperd om het virus dan maar z'n gang te laten gaan. In NL wil men daar niet aan omdat je dan ineens een veel te grote stroom patiënten krijgt.
Door Angelique
kiara schreef: vr 28 feb 2020, 11:13 Sorry hoor maar ik snap niet dat mensen ( nu ook nog) op vakantie gaan
Dat is vrij simpel te verklaren aangezien er van bovenaf alleen maar gedownplayed wordt. Het is maar een griepje, je bent pas besmettelijk als je ziek wordt. Je hoeft je pas zorgen te maken als je koorts krijgt en in china geweest bent enz. Als je daarop vertrouwd hoef je je idd geen zorgen te maken over je reizen naar het buitenland.

Voor die haard in Italie is er nog steeds geen negatief reisadvies en mogen mensen die ervandaan komen (zoals de 2 getroffenen nu) op Schiphol gewoon doorlopen.

En verder ben je ondertussen in Parijs net zo veilig als in "of all places" Loon op Zand.
Door eelke
Lizzy schreef: vr 28 feb 2020, 11:38 In Duitsland hebben ze al geopperd om het virus dan maar z'n gang te laten gaan. In NL wil men daar niet aan omdat je dan ineens een veel te grote stroom patiënten krijgt.

Eigenlijk kun je ook beter nu ziek worden, dan is er tenminste nog een bed beschikbaar.
Door Elf
Waarom niet? Risico loop je overal volgens mij. Dat je nu niet naar Wuhan gaat begrijp ik maar om nu de hele wereld stil te leggen gaat wel heel ver denk ik
Door Siberienne
Angelique schreef: vr 28 feb 2020, 12:54 Dat is vrij simpel te verklaren aangezien er van bovenaf alleen maar gedownplayed wordt. Het is maar een griepje, je bent pas besmettelijk als je ziek wordt. Je hoeft je pas zorgen te maken als je koorts krijgt en in china geweest bent enz. Als je daarop vertrouwd hoef je je idd geen zorgen te maken over je reizen naar het buitenland.

Voor die haard in Italie is er nog steeds geen negatief reisadvies en mogen mensen die ervandaan komen (zoals de 2 getroffenen nu) op Schiphol gewoon doorlopen.

En verder ben je ondertussen in Parijs net zo veilig als in "of all places" Loon op Zand.
En omdat de boel op slot gooien wel eens veel grotere en ergere consequentie kan hebben dan wat nu gebeurt.
Grenzen sluiten heeft enorme (gezondheids)consequenties. Daarbij, als mensen toch gaan reizen maar dan stiekem en erover gaan liegen wordt het alleen maar moeilijker.

En ja, we hebben in NL op dit moment toch ook maar twee mensen met griep? Het kan nog steeds alle kanten op gaan, ook de goede.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door