Vriendin is gelukkig super gezond verder maar mag toch hopen dat ze niet in het buitenland in quarantaine hoeft. Hopelijk weet ze vanmiddag meer. Heb aangeboden om af te reizen en samen in quarantaine te zitten. Dat vond ze wel gezellig.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cindy de Wolf schreef: ↑vr 28 feb 2020, 10:07 Ik had ook al gezocht maar daar niets over gevonden....Als het dreigt kunnen wij naar de camping dat ligt afgelegen en zeker nu erg verlaten/rustig. Denk beetje te vergelijken met jou nu. Maar thuis in Den Haag. Ik krijg er serieus de bibbers van. Maar goed als je geen contact mag hebben mag je ook niets aangeleverd krijgen neem ik aan. Afijn nog veel vragen/onduidelijk. Of de leveranciers zitten dadelijk zonder omdat alles stil ligt. Vind het lastig en doodeng. Verder maak ook ik mij zorgen om mijn ouders en mijn opa en oma...voor onszelf denk ik dat het risico wel "meevalt".Praktische oplossing bespreken met GGD, Bv wel naar buiten maar 2 mtr afstand houden tot andere personen. Als je ziek bent, zelf mond neus masker dragen is ook een optie
kiara schreef:Is mijn mening , het word alleen maar meer verspreidVolgens mij is dat al gebeurd. Te laat.....
kiara schreef: ↑vr 28 feb 2020, 11:13 Sorry hoor maar ik snap niet dat mensen ( nu ook nog) op vakantie gaanDat is vrij simpel te verklaren aangezien er van bovenaf alleen maar gedownplayed wordt. Het is maar een griepje, je bent pas besmettelijk als je ziek wordt. Je hoeft je pas zorgen te maken als je koorts krijgt en in china geweest bent enz. Als je daarop vertrouwd hoef je je idd geen zorgen te maken over je reizen naar het buitenland.
Angelique schreef: ↑vr 28 feb 2020, 12:54 Dat is vrij simpel te verklaren aangezien er van bovenaf alleen maar gedownplayed wordt. Het is maar een griepje, je bent pas besmettelijk als je ziek wordt. Je hoeft je pas zorgen te maken als je koorts krijgt en in china geweest bent enz. Als je daarop vertrouwd hoef je je idd geen zorgen te maken over je reizen naar het buitenland.En omdat de boel op slot gooien wel eens veel grotere en ergere consequentie kan hebben dan wat nu gebeurt.
Voor die haard in Italie is er nog steeds geen negatief reisadvies en mogen mensen die ervandaan komen (zoals de 2 getroffenen nu) op Schiphol gewoon doorlopen.
En verder ben je ondertussen in Parijs net zo veilig als in "of all places" Loon op Zand.