Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
Hmmm mijn ontbijt van een bakje Griekse joghurt en zelf gemaakte meusli slurpt al de helft van mijn dagtotaal aan punten op ::)
Voor de lunch maar iets van zero point producten verzinnen vanavond eten we niet thuis en zal ik ook wel een wijntje drinken - gaat lekker zo ;D

Voor het eerst een keer afgewogen 140 gr Griekse joghurt (vol want die magere meuk mot ik niet :P ) en 60 gr muesli met geroosterde speltvlokken, noten, kokosrasp wat honing, kokosvet en verwarmende kruiden
Door Angelique
El_Kato schreef: vr 14 feb 2020, 10:47 Hmmm mijn ontbijt van een bakje Griekse joghurt en zelf gemaakte meusli slurpt al de helft van mijn dagtotaal aan punten op ::)
Voor de lunch maar iets van zero point producten verzinnen vanavond eten we niet thuis en zal ik ook wel een wijntje drinken - gaat lekker zo ;D

Voor het eerst een keer afgewogen 140 gr Griekse joghurt (vol want die magere meuk mot ik niet :P ) en 60 gr muesli met geroosterde speltvlokken, noten, kokosrasp wat honing, kokosvet en verwarmende kruiden
Mueslis/cruesli's zitten al heel snel gemiddeld rond de 400/500 calorieën per 100 gram. Een 25 gram per ontbijttje zou dan het maxje moeten zijn.
Door El_Kato
Angelique schreef: vr 14 feb 2020, 11:02 Mueslis/cruesli's zitten al heel snel gemiddeld rond de 400/500 calorieën per 100 gram. Een 25 gram per ontbijttje zou dan het maxje moeten zijn.
Oooh echt :o Eehm dat wist ik niet dacht altijd dat de volle joghurt het slechtste van het ontbijt was :-X
Door - pien -
Siberienne schreef: za 16 nov 2019, 11:19 Ja dat dacht ik ook. Gebeurt vaker; ineens is ergens een zak geld voor, springen mensen erin om eraan te verdienen zonder het ook echt te kunnen. Beetje onparlementair gezegd misschien maar ik zie dit iets te vaak gebeuren. Beetje jammer...
Heeft iemand het programma gezien van RAMBAM over coaches die als paddestoelen uit de grond komen? Ervaringsdeskundigen zijn op zich prima natuurlijk maar je moet wel weten wat je kan en waar je niet aan moet beginnen (overlaten aan echte deskundigen).

Ik heb niet geklaagd bij de zorgverzekeraar omdat mensen uit mensen in de groep er wel wat aan hadden en echt geminderd waren met hun medicijnen en goed op weg waren met bewegen en bepaalde dingen lieten staan. Maar die hoorden bepaalde dingen waarschijnlijk voor het eerst en hadden nog veel te winnen?

Na lang wikken en wegen heb ik de juf nog een mail gestuurd met mijn struikelblokKEN en verdomd, ze gooide alles op mijn autisme en met name prikkelgevoeligheid terwijl ik de meeste moeite had met haar onduidelijkheid. Aangezien ze daar helemaal aan voorbij gaat kan ze van mij in de jam zakken.

Inmiddels heb ik 2 gesprekken gehad met mijn fijne voedingscoach (ze heeft net de Hormoonfactoropleiding afgerond) en ben ik een paar weken bezig met afbouwen van mijn paroxetine (omdat dat niet alleen zorgt voor het langzamer opnemen van serotonine maar ook invloed heeft op insulinegevoeligheid en vetopslag :-X ).
Mijn ha zegt dat je er max 10 kilo van aankomt en ik heb er gewoon 30 kilo bijgekregen. Dus ben ik aan het afbouwen en dat gaat goed (met 1 mg tegelijk per 1 á 2 weken) en dan kijken of mijn lijf weer in de stand wil die ik had voordat ik aan de paroxetine begon.
En verder blijf ik bezig met meer water drinken en gezond eten en meer bewegen en zie ik wel waar ik kom.
Door hannabelgje
El_Kato schreef: Oooh echt :o Eehm dat wist ik niet dacht altijd dat de volle joghurt het slechtste van het ontbijt was :-X
Volle yoghurt gebruik in niet meer in WW. Ik gebruik skyr, magere kwark of magere yoghurt. En als muesli die met geen toegevoegde suikers en dan 30 gram.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door El_Kato
Magere joghurt varianten vind ik dus echt niet lekker… zo’n vlakke zure smaak :puke:
Maar die 30 gr daar kan ik wel wat mee. Dat mis ik een beetje uit welke hoeveelheid een portie bestaat. Hoeveel gr. joghurt pak je daarbij, ongeveer ::)

De muesli maak ik zelf en op een hoeveelheid van ongeveer 500 gr heb ik nu 3 kleine lepels honing erdoor gedaan. Verder +/- 200 gr noten 200 gr speltvlokken. Sesamzaadjes, kokosrasp denk dat dat het was :)
Door Angelique
El_Kato schreef: vr 14 feb 2020, 11:18 Oooh echt :o Eehm dat wist ik niet dacht altijd dat de volle joghurt het slechtste van het ontbijt was :-X
Het is ook niet de allerbeste keuze. Als Hanna zou ik ook bv de skyr nemen. Wat hoger in eiwit is beter voor den lijnert dan hoog in vet.
Jouw ontbijtje komt al snel richting de 400 calorien, is an sich niet erg als je dan ook een best ontbijt had ipv het lullige bakje yoghurt wat je nu had en dan moet je ook nog lunchen en avondeten. Nah, dan blijft er niet veel over hoor. :(

Ook al maak je de muesli zelf, analyseer 'm maar eens. Gewoon een voedingslijst erbij pakken en al je ingrediënten opzoeken wat ze doen aan calorieën, vet en eiwitten.
Simpel gezegd...meten is weten. En gezond eten is heel prima natuurlijk, maar je kan er ook teveel van eten en dan wordt je alsnog dik, c.q. val je niks af.
Door Angelique
El_Kato schreef: vr 14 feb 2020, 12:29 Magere joghurt varianten vind ik dus echt niet lekker… zo’n vlakke zure smaak :puke:
Maar die 30 gr daar kan ik wel wat mee. Dat mis ik een beetje uit welke hoeveelheid een portie bestaat. Hoeveel gr. joghurt pak je daarbij, ongeveer ::)

De muesli maak ik zelf en op een hoeveelheid van ongeveer 500 gr heb ik nu 3 kleine lepels honing erdoor gedaan. Verder +/- 200 gr noten 200 gr speltvlokken. Sesamzaadjes, kokosrasp denk dat dat het was :)

noten 200 gram = 1000 c.
speltvlokken 200 gr= 650 c

Uit de losse hand.....dit zou je dus voor het weetje echt moeten afwegen als je nog eens muesli maakt.

sesamzaad per 100 gram = 629 c
honing per 100 gram = 320 c
kokosvlokken per 100 gram = 650 c.
kokosvet per 100 gram = 862 c

Grof gerekend komt jouw muesli aan op 2400 calorieën per 500 gram. En dat maakt jouw 60 gram portie er dus eentje van 288 calorieën. En alles bij elkaar genomen...veel vet, wel veel gezond vet (van de noten en zaden) maar als je wilt afvallen dan is het teveel.
Tenzij je er erg verzadigd van bent en dan de rest van de dag minder moet eten. Dat is heel persoonsgebonden...
Leren luisteren naar verzadigd zijn is ook iets dat je vaak moet leren. Ik alleszinds toch. Gewoon leren niet te blijven eten maar te stoppen als de honger over is. Klinkt evident, maar soms sta je er gewoon niet bij stil.
En vetten hebben dan wel meer calorieën maar werken ook een heel stuk verzadigender.
Maar dat is dus persoonlijk wat voor jezelf goed werkt.

Als je die volle yoghurt zo lekker vind, bleef ik die lekker eten. Van niets krijg je zoveel trek als van eten dat je niet smaakt.
Ik geef je trouwens groot gelijk, ik vind die magere dingen ook niet te eten en ik zie er eerlijk gezegd ook het nut niet van in van het überhaupt te eten. Maw wat heeft je lijf eraan?
Cottage cheese vind ik ook wel erg lekker en schijnt hoger te zijn in eiwitten.
Door Elf
Ik neem nu skyr ipv griekse yoghurt. De WW-app zorgt ervoor dat ik bewuste keuzes maak maar wel lekker eet en vooral geen honger heb. Het puntensysteem werkt goed voor mij!
Door El_Kato
Angelique schreef: vr 14 feb 2020, 12:55 noten 200 gram = 1000 c.
speltvlokken 200 gr= 650 c

Uit de losse hand.....dit zou je dus voor het weetje echt moeten afwegen als je nog eens muesli maakt.

sesamzaad per 100 gram = 629 c
honing per 100 gram = 320 c
kokosvlokken per 100 gram = 650 c.
kokosvet per 100 gram = 862 c

Grof gerekend komt jouw muesli aan op 2400 calorieën per 500 gram. En dat maakt jouw 60 gram portie er dus eentje van 288 calorieën. En alles bij elkaar genomen...veel vet, wel veel gezond vet (van de noten en zaden) maar als je wilt afvallen dan is het teveel.
Hmmmm duidelijk maar zo heb ik echt nog nooit naar mijn eten gekeken :-[ Verklaart wel het eea eet dit nl toch wel heel vaak als ontbijt ::)

Wat PoP zegt klopt wel voor mij het vet vult goed op zo’n kommetje doe ik het vaak wel de hele ochtend. Eens kijken welke ontbijt tips ze geven dan kan ik meer afwisselen met een mager ontbijt. Dat scheelt dan ook wel weer.

Het punten tellen vind ik nu nog wat lastig. Het is even zoeken hoe of wat maar het geeft wel inzicht idd. En maakt het denk ik makkelijker om andere keuzes te maken.
Door Angelique
pearlsofpassion schreef: vr 14 feb 2020, 14:11 Tenzij je er erg verzadigd van bent en dan de rest van de dag minder moet eten. Dat is heel persoonsgebonden...
Leren luisteren naar verzadigd zijn is ook iets dat je vaak moet leren. Ik alleszinds toch. Gewoon leren niet te blijven eten maar te stoppen als de honger over is. Klinkt evident, maar soms sta je er gewoon niet bij stil.
En vetten hebben dan wel meer calorieën maar werken ook een heel stuk verzadigender.
Maar dat is dus persoonlijk wat voor jezelf goed werkt.

Als je die volle yoghurt zo lekker vind, bleef ik die lekker eten. Van niets krijg je zoveel trek als van eten dat je niet smaakt.
Ik geef je trouwens groot gelijk, ik vind die magere dingen ook niet te eten en ik zie er eerlijk gezegd ook het nut niet van in van het überhaupt te eten. Maw wat heeft je lijf eraan?
Cottage cheese vind ik ook wel erg lekker en schijnt hoger te zijn in eiwitten.

Is ook wel zo, je kan gerust een rijk ontbijt nemen, maar dan moet je de rest er wel op aan passen. Plannen dus. Wat je zeker niet moet doen is dingen eten die je echt niet lekker vindt. Als je dan minder moet eten omdat je wilt afvallen, eet dan ook datgene wat je lust.
Door Angelique
El_Kato schreef: vr 14 feb 2020, 16:29 Hmmmm duidelijk maar zo heb ik echt nog nooit naar mijn eten gekeken :-[ Verklaart wel het eea eet dit nl toch wel heel vaak als ontbijt ::)

Ik ook niet hoor en het verklaard idd waarom de kiloos er toch aankleunen terwijl je denkt gezond te eten. Als je op deze manier eens kritisch kijkt naar wat er normaliter naar binnen schuift dan zul je wel vaker een :o :o :o momentje hebben.
Je muesli is prima hoor, het klinkt iig erg lekker, maar dan zou ik per keer iets van 30 gram nemen en er dan een flinke schep blauwe bessen oid aan toevoegen.

Wat PoP zegt klopt wel voor mij het vet vult goed op zo’n kommetje doe ik het vaak wel de hele ochtend. Eens kijken welke ontbijt tips ze geven dan kan ik meer afwisselen met een mager ontbijt. Dat scheelt dan ook wel weer.

Het punten tellen vind ik nu nog wat lastig. Het is even zoeken hoe of wat maar het geeft wel inzicht idd. En maakt het denk ik makkelijker om andere keuzes te maken.
Inzicht krijgen in wat je eet is een eerste stap. ( en een eye opener ::) :biggrin2: )
Door hannabelgje
Ik vind magere yoghurt ook niet lekker. Skyr (arla) en magere kwark vind ik wel heel lekker. Ik heb zelf het 365 dagen boek van WW en dat vind ik een fantastische aanvulling. Daar staan 365 dagnenu's in. Dan kun je ook goed varatie aanbrengen. En wordt je bewuster van de mogelijkheden. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door