Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
[quote="sylvia"]
Tijger is ook doodgereden, Boris en Phoebe zie je nooit op straat.
[/quote]hoe heb je ze dat aangeleerd dan?
want onze tuin grenst aan een grooit aarbeienveld, en daarachter de dijk, en daarachter weilanden.
voor ons huis loopt een straat, niet zo druk, alleen aanwonenden.
Door sylvia
[quote="jeanne"]
hoe heb je ze dat aangeleerd dan?
want onze tuin grenst aan een grooit aarbeienveld, en daarachter de dijk, en daarachter weilanden.
voor ons huis loopt een straat, niet zo druk, alleen aanwonenden.

[/quote]

Ja ik denk dat ze bij jou redelijk veilig zijn hoor, ik heb het ze niet aangeleerd, ze doen het zelf gewoon niet.
Door sheela
Loeka,

Ik heb je te pakken ;-)
Loopt er iets verkeerd, want ik probeer je op alle mogelijke manieren te bereiken om je te zeggen dat je je foto's met die schrikdraad kan opsturen. Ik loop mij de benen vanonder het lijf om die tuin rond te lopen en te kijken of er geen kat is ontsnapt. Deze week had Tigri toch een gaatje gevonden en ik zag meneer buiten de tuin wandelen. Hij was wel blij dat ik hem gevonden had. Onze Sushi die ontsnapt nu al alle dagen. Heb al takken van een boom gezaagd maar het is zo'n lichtgewicht dat ze precies zweeft van de tak naar het dak van de garage. Straks blijft er langs de ene kant van de boom geen tak meer over of ik zou op de garage ook zo'n net moeten spannen. Ik heb ook een kooi waarin ik ze 's morgens en 's avonds inlaat maar daar kan ze ook buiten, gewoon door de gaten kruipt ze. Zo'n dun ding. Haar morgen nog eens in het oog houden langs waar ze nu ontsnapt.

AstridSaver, ik heb op je site gekeken, maar ::) waarop moet ik klikken om die tuin te zien?
Door zurca
[quote="AstridStraver"]

Op onze web site staan foto's van hoe we de tuin hebben afgezet.
[/quote]

Geweldig gedaan zeg! Ik ga dit even opslaan op mn pc ;)
Wij zijn aan het hopen op een huurhuis met tuin, voor ons staat vast dat de katten dan niet vrij los mogen lopen..Hoe we dat precies gaan aanpakken weten we nog niet maar wat jullie gedaan hebben bevalt mij wel :D

Sheela,
je gaat naar het gedeelte van de katten, kiest voor "about us" en dan voor "our garden" ;)
Door sheela
Loeka,

IK heb je foto's ontvangen. Ik denk dat ik een mixt ga doen.
Ik heb de foto's van AstridStraver gezien en dat lijkt me ook wel iets om op bepaalde plaatsen waar ik het moeilijk heb om schrikdraad te zetten te monteren.
En nog op andere plaatsen ga ik de truuk met de draaiende bezemsteel toepassen.

AstridStraver, ook knap werk. Denk dat ik het op sommige plaatsen in de tuin ook ga doen.

Groetjes,
Sheela
Laatst gewijzigd door sheela op zo 12 jun 2005, 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
Ik vond het ook veel te jong om ze na een paar weken buiten te laten. Ze zijn nog zo traag enzo om weg te luchten vane ventueel gevaar.

Ik ben er met de ene kat ook veel geruster in dan met de andere. Lilly is best schichtig. Stelen kan niemand haar of je moet al een heuse Houdini zijn ;D ze komt zich ook altijd elk uur effe melden. Ik ben er met haar heel erg gerust in, maar Gringo :-\ dat is zo'n knoeier he, die struikelt, valt van dingen af, kortom werkt zich altijd in nesten, als die effe weg is krijg ik het altijd benauwd hihi. Nu laat ik ze meestal een uur of 2 buiten in de tuin 's anvonds samen met de honden, dan blijven ze altijd lekker met zijn 4 in de tuin ;D Gringo host dan wat achter de honden aan en loopt mee te snuffelen ::) Ik heb eigenlijk 2 honden, 1 kat en 1 undercoverhond verkleedt als kat ;D
Door jeanne
hahaha undercoverhond ;D

sjonnie ligt geregeld op het terras en blijft daar ook best goed. soms glipt ie vliegensvlug van het trappetje af de tuin in, maar ver gaat ie niet. De buitenkelder vind ie ook heel interessant, waar daar zitten allerlei spannende beestjes, dus als ik hem kwijt ben, zit ie meestal voor de kelderdeur buiten, hahaha. Staat ie me heel dom aan kijken zo van, hey, waarom is die deur nu niet open???
Maar ik laat hem echt nog niet alleen in de tuin hoor!
Door snowwite
Ik ben van mening dat katten naar buiten moeten, kan dat niet in je omgeving koop dan geen kat.
Ik vind dat je een kat iets afpakt als je hem binnenhoud, je stopt hem als het ware in een gouden kooi waar hij nooit katten dingen kan doen. Katten staan nog heel dicht bij de natuur en zijn ook deenige dieren die vanuit instinct voor fr lol kunnen doden.
Ik ken genoeg mensen die katten binnen houden waarvan er een paar helemaal over de rooie zijn gegaan, overal plassen, blazen, agressie enz. Ik heb zelfs een kat meegemaakt die tot 4 keer toe van 5 hoog sprong om maar buiten de te kunnen zijn, dde ander trok zich helemaal terug ook zaten ze elkaar constant in de haren omdagt ze in een studio woonden. Dat allemaal omdat zijn andere kat was weggelopen en deze wou houden.  Het komt op hetzelfde neer om je kind voor altijd binnen te houden omdat er zoveel gevaren zijn in de grote boze wereld. Honden kun je ook niet alleen in een tuin en huis laten leven zonder ze uit te laten. Dan worden simpel gezegd hun behoeften niet vervuld. Katten zijn hele zelfstandige dieren die graag zelf bepalen waar ze staan. Ze lopen niet voor niks weg als ze een leuker plekje hebben gevonden en ze verwilderen ook niet voor niks. Ook is het hun instinct om op lange stroop tochten te gaan en hebben ze vanuit hun bouw deze beweging ook nodig daar zijn ze op gemaakt. Een heel huis is niet zo groot en binnen de kortste keren verkend.
Het komt ook vaak voor dat katten eindelijk naar zoveel jaar op eens naar buiten mogen omdat ze vervelend worden en dan worden doodgereden simpel omdat ze niet bang zijn voor dingen waar ze bang voor horen te zijn.
Ook zijn het dieren met een sterker territorium drang als je meerdere katten in huis hebt kan voor problemen zorgen omdat er niet genoeg ruimte is. Mijn kat loopt ook altijd mee met het uitlaten en merk je dat elke kat zijn plek heeft komt de een daar te dicht bij krijgt hij een haal. Katten zijn graag op zichzelf en bepalen van nature wat ze wel en niet willen. Wij als mensen hebben niet het recht om ze op te sluiten omdat WIJ bang zijn, ze vegetarisch eten te geven omdat WIJgeen dieren willen vermoorden of hun nagels te laten uittrekken omdat ze aan de bank krabben, ikke ikke ikke. Er zijn een boel gevaren maar niet minder dan voor je kind of voor jou. Mijn kat is 22 jaar geworden en heeft lekker in het zonnetje op de stoep zijn oude dag doorgebracht in de stad. Heb je een grote tuinen complex laat ze alleen achter naar buiten ook goed, maar laat ze alsjeblieft in bomen klimmen en op vogels jagen.
Je neemt ook geen paard in je achtertuin als hier geen plek voor zodat hij altijd maar in de box moet staan. Je moet vanuit het dier kijken. Liever een kort leven met veel plezier dan een lang lang klote leven. Zo denkt mijn vriend er ook voor ondaks dat 1 kat van hem is doodgereden.
Verder moet je een kat begeleiden bij het naar buiten doen. ik heb mijne ook pas naar buiten gedaan toen ze krols was geweest en was geholpen en ingeënt. Toen ben ik met haar aan een tuigje stap voor stap de buurt gaan verkennen elke keer als er een auto kwam ben ik als een gek naar de bosjes gerend. dat doet ze nu nog steeds.
Verder is het bewezen dat je een kat die buiten is geweest niet naar binnen kan doen, dit veroorzaakt heel veel stres omdat je iets afpakt waar ihj behoefte aan heeft. Wel laten castreren anders lopen ze echt weg net als honden.

groetjes :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door