Ik ben van mening dat katten naar buiten moeten, kan dat niet in je omgeving koop dan geen kat.
Ik vind dat je een kat iets afpakt als je hem binnenhoud, je stopt hem als het ware in een gouden kooi waar hij nooit katten dingen kan doen. Katten staan nog heel dicht bij de natuur en zijn ook deenige dieren die vanuit instinct voor fr lol kunnen doden.
Ik ken genoeg mensen die katten binnen houden waarvan er een paar helemaal over de rooie zijn gegaan, overal plassen, blazen, agressie enz. Ik heb zelfs een kat meegemaakt die tot 4 keer toe van 5 hoog sprong om maar buiten de te kunnen zijn, dde ander trok zich helemaal terug ook zaten ze elkaar constant in de haren omdagt ze in een studio woonden. Dat allemaal omdat zijn andere kat was weggelopen en deze wou houden. Het komt op hetzelfde neer om je kind voor altijd binnen te houden omdat er zoveel gevaren zijn in de grote boze wereld. Honden kun je ook niet alleen in een tuin en huis laten leven zonder ze uit te laten. Dan worden simpel gezegd hun behoeften niet vervuld. Katten zijn hele zelfstandige dieren die graag zelf bepalen waar ze staan. Ze lopen niet voor niks weg als ze een leuker plekje hebben gevonden en ze verwilderen ook niet voor niks. Ook is het hun instinct om op lange stroop tochten te gaan en hebben ze vanuit hun bouw deze beweging ook nodig daar zijn ze op gemaakt. Een heel huis is niet zo groot en binnen de kortste keren verkend.
Het komt ook vaak voor dat katten eindelijk naar zoveel jaar op eens naar buiten mogen omdat ze vervelend worden en dan worden doodgereden simpel omdat ze niet bang zijn voor dingen waar ze bang voor horen te zijn.
Ook zijn het dieren met een sterker territorium drang als je meerdere katten in huis hebt kan voor problemen zorgen omdat er niet genoeg ruimte is. Mijn kat loopt ook altijd mee met het uitlaten en merk je dat elke kat zijn plek heeft komt de een daar te dicht bij krijgt hij een haal. Katten zijn graag op zichzelf en bepalen van nature wat ze wel en niet willen. Wij als mensen hebben niet het recht om ze op te sluiten omdat WIJ bang zijn, ze vegetarisch eten te geven omdat WIJgeen dieren willen vermoorden of hun nagels te laten uittrekken omdat ze aan de bank krabben, ikke ikke ikke. Er zijn een boel gevaren maar niet minder dan voor je kind of voor jou. Mijn kat is 22 jaar geworden en heeft lekker in het zonnetje op de stoep zijn oude dag doorgebracht in de stad. Heb je een grote tuinen complex laat ze alleen achter naar buiten ook goed, maar laat ze alsjeblieft in bomen klimmen en op vogels jagen.
Je neemt ook geen paard in je achtertuin als hier geen plek voor zodat hij altijd maar in de box moet staan. Je moet vanuit het dier kijken. Liever een kort leven met veel plezier dan een lang lang klote leven. Zo denkt mijn vriend er ook voor ondaks dat 1 kat van hem is doodgereden.
Verder moet je een kat begeleiden bij het naar buiten doen. ik heb mijne ook pas naar buiten gedaan toen ze krols was geweest en was geholpen en ingeënt. Toen ben ik met haar aan een tuigje stap voor stap de buurt gaan verkennen elke keer als er een auto kwam ben ik als een gek naar de bosjes gerend. dat doet ze nu nog steeds.
Verder is het bewezen dat je een kat die buiten is geweest niet naar binnen kan doen, dit veroorzaakt heel veel stres omdat je iets afpakt waar ihj behoefte aan heeft. Wel laten castreren anders lopen ze echt weg net als honden.
groetjes