Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Sofie schreef: Ah interessant!! En ik veronderstel dat dierenartsen hier gemakkelijk aan geraken...?

Sofie.
Ja hoor. Als het goed is hebben de meeste het gewoon in huis!
Door Sofie
Lizzy schreef: Ja hoor. Als het goed is hebben de meeste het gewoon in huis!
Ok dus mijn da kan geen uitvlucht hebben... ;)

Nog iets: ik lees ook voortdurent dat je zoveel mogelijk honden tegelijkertijd bij elkaar haalt om hiertegen te vaccineren omdat dit product per 10 verpakt is...is dit echt zo belangrijk of blijft dit product lang goed?
Want ik ken niemand die ik mee kan vragen...
Is is het juist dezelfde werkwijze als bij de coktails...gewoon flesje pakken en voila...?

Sofie.
Door Sofie
Lizzy schreef: Ja hoor, ze hebben in Belgie ook een enkel vaccin tegen de ziekte van Weil. Zie voor nog meer info deze site: http://www.bcfi-vet.be/nl/texts/NCAOOOL ... Leptospira
Ik heb eens op de site gekeken en bij ieder lepto-vaccin zeggen ze dit:
fles 10 x 1 dosis
of

fles 25 x 1 ml

Wat bedoelen ze daarmee?

Sofie. (sorry voor de vele vragen maar ik wil gewoon goed voorbereid zijn)
Laatst gewijzigd door Sofie op vr 17 jun 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Geen idee wat het betekent. Mijn DA heeft de Nobivac lepto gewoon los in huis en iedere fatsoenlijke dierenarts zou ze los in huis moet hebben. Dus gewoon even bellen en vragen "Heeft u losse Nobivac Lepto entingen?". Als hij ze niet heeft: volgende DA bellen!
Door Hitam
Sofie schreef: Nog iets: ik lees ook voortdurent dat je zoveel mogelijk honden tegelijkertijd bij elkaar haalt om hiertegen te vaccineren omdat dit product per 10 verpakt is...is dit echt zo belangrijk of blijft dit product lang goed?
Want ik ken niemand die ik mee kan vragen...
Is is het juist dezelfde werkwijze als bij de coktails...gewoon flesje pakken en voila...?
Nee hoor, dat maakt niet uit. De aparte flesjes zijn goed te bewaren. Een groep honden verzamelen en dan enten doen ze omdat het dan goedkoper is. Dan berekent de dierenart niet elke keer een heel consult. Maar je hond wordt dan ook niet nagekeken. Dus eigenlijk een hele slechte zaak.
Door Sofie
Thanks! Ben ondertussen te weten gekomen dat ze idd losse flesje in huis heeft!

Sofie.
Door Laura2004
Als je tegen weil inent dan is het dus het beste om iets voor juli in te enten als ik het goed begrijp. Ik twijfel toch een beetje over deze enting.
Door Truus
Laura2004 schreef: Als je tegen weil inent dan is het dus het beste om iets voor juli in te enten als ik het goed begrijp. Ik twijfel toch een beetje over deze enting.
Het is wel beter ja,in het voorjaar is het klimaat voor de bacterie het meest gunstige om zich te vermenigvuldigen. Hierdoor is de besmettingskans het grootste in het voorjaar. Dat wil niet zeggen dat de vaccinatie tegen alle serotypen van de bacterie beschermd. Overigens kunnen honden ook besmet worden door de besmetten urine van een ziek dier b.v. door het snuffelen, of besmet voedsel en drinkwater, er zijn dus meerdere factoren dan alleen besmet stilstaand water.
Door Charlie Angel
Truus schreef: Het is wel beter ja,in het voorjaar is het klimaat voor de bacterie het meest gunstige om zich te vermenigvuldigen. Hierdoor is de besmettingskans het grootste in het voorjaar. Dat wil niet zeggen dat de vaccinatie tegen alle serotypen van de bacterie beschermd. Overigens kunnen honden ook besmet worden door de besmetten urine van een ziek dier b.v. door het snuffelen, of besmet voedsel en drinkwater, er zijn dus meerdere factoren dan alleen besmet stilstaand water.
Maar die enting van Nobivac is toch een jaar werkzaam? Dan maakt het toch niet uit wanneer je ent, of zie ik iets over het hoofd?
Door Laura2004
Truus schreef: Het is wel beter ja,in het voorjaar is het klimaat voor de bacterie het meest gunstige om zich te vermenigvuldigen. Hierdoor is de besmettingskans het grootste in het voorjaar. Dat wil niet zeggen dat de vaccinatie tegen alle serotypen van de bacterie beschermd. Overigens kunnen honden ook besmet worden door de besmetten urine van een ziek dier b.v. door het snuffelen, of besmet voedsel en drinkwater, er zijn dus meerdere factoren dan alleen besmet stilstaand water.
Ik had juist gehoord dat ze het via drinkwater niet kunnen krijgen, omdat het maagzuur de bacterie afbreekt, maar ik kan het fout hebben.
Door Laura2004
Nelly schreef: Een Weil-enting schijnt idd. niet een heel jaar te werken, daarom is het ook slim om die enting in het voorjaar te geven, dus aan het begin van de zwem-periode zeg maar.
bernergek, hier schrijft iemand, dus van niet. Ik weet ook niet precies hoe het zit hoor.
Door Lizzy
Nee, je ziet niks over het hoofd. De enting geeft 1 jaar bescherming (zegt men) en het maakt dus niet uit wanneer je ent. In theorie. Overigens, de meeste gevallen van Weil worden waargenomen in augustus, september, oktober en niet in het voorjaar. In het voorjaar is het water namelijk nog overal koud en deze lepto. bacterie vermenigvuldigd zich vooral in warm water en warme modderpoeltjes.
Door Laura2004
Lizzy schreef: Nee, je ziet niks over het hoofd. De enting geeft 1 jaar bescherming (zegt men) en het maakt dus niet uit wanneer je ent. In theorie. Overigens, de meeste gevallen van Weil worden waargenomen in augustus, september, oktober en niet in het voorjaar. In het voorjaar is het water namelijk nog overal koud en deze lepto. bacterie vermenigvuldigd zich vooral in warm water en warme modderpoeltjes.
Wat was voor jou de reden om dit jaar wel te enten? Tenminste ik had begrepen dat jij het dit jaar wel hebt gedaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door