Siberienne schreef: ↑vr 29 nov 2019, 07:06 Gekke vraag misschien maar heeft ze een jas? Want als er weinig in gaat en ze mager is, is het misschien wel een idee omgaat buiten een warme jas aan te doen, scheelt ook kalorien. En ‘s nachts misschien ook?Ja nee, ze gaat zonder jas niet naar buiten! Gisteren was het weer helemaal bar en boos en moest ze toch een plas dus direct Linga's regenjas uit de mottenballen gehaald. De verwarming staat 's nachts aan nu. Op 20 graden. Leo ligt naast haar en die verstopt al zijn honden altijd onder een dekentje. Dus Frou werd vannacht hijgend wakker, had het te warm. OMG, hij zei net zelf "too much love will kill you". Hij heeft haar direct water gegeven en dat nam ze ook. Ze is nu ook een beetje uitgedroogd hoor, uitgedroogde slijmvliezen. Dus nu wat water + suiker + zout naar binnen.
Mocht je dat niet hebben, kun je er evt wel 1 lenen, ik gebruik ze toch alleen op winter vakanties
Maar die Nutridrops lijken me wel wat Cindy! Jammer alleen dat je dat soort dingen altijd weer moet bestellen en niet direct kan gaan halen....
Om 11:15 uur weer controle bij de dierenarts. Ze heeft nu geen koorts (beetje laag zelfs, 37.7). En verder is ze geen ochtendhond dus ze ligt nog in Leo's bed. Haar staartje deed het net wel, toen ik beneden kwam. Ons honneponnetje. Ik zou zo blij zijn als het maandag is. Tot en met zondag blijft het spannend of de darm niet gaat lekken....
Qua eten: ik heb van Dordrecht en mijn dierenarts instructies gekregen dat zij alles mag eten. Ook haar eigen eten, als dat het enige is dat zij zou willen. Omdat de darm gesloten is en omdat zij op een vette AB staat. Maar ze lust geen rauw. En ik geef het haar ook niet. Onze eigen bouillon vindt ze een no-no. Maar misschien vindt ze de bone broth van haar tante Marije wel lekker, dus dat gaan we later vandaag zien. Omdat ze wel gedroogd vlees wilde eten gisteren (het enige dat ze uit zichzelf nam) gaat Leo Ziwipeak halen vandaag. Kijken of ze dat eet. Vanille-vla is ook een no-no. Gekookt vlees is een no-no, gemalen gekookt vlees is een no-no, gekookt ei is een no-no, kwark is een no-no, geitenmelk is een no-no (dat heb ik haar opgedrongen gisteren), blikvoer is een no-no. Huttekase is een no-no. Yoghurt is helemaal een vette no-no. Brood met bio paté is een no-no. Babyvoedingprakje uit een potje is een no-no. Dus echt, het is niet zo dat ik hier zit en geen dingen probeer. Ik probeer haar ook niet zenuwachtig te maken door ieder kwartier iets voor te zetten. Dus daar is het een beetje laveren tussen.
Om terug te komen om het Ketogenic Diet; dat is op dit moment gewoon geen optie. Niet na deze operatie. Bovendien moet ze daar eerst normaal voor eten en dat doet ze niet. Ik moet me ook eerst in de materie verdiepen. En wat ik eerder bedoelde ook met dat ik nog niet weet of ik veel vet fijn vind: vet bevat minder vitamines en mineralen als dat ik vind dat ze binnen zou moeten krijgen. Dit moet dan weer fatsoenlijk worden aangevuld. En ik weet niet hoe. Ook ligt het gebruik van kokosolie bij honden onder vuur en kan veelvuldig gebruik van kokosolie gezondheidsproblemen met zich mee brengen. Kortom, voor mij is het nog niet zo evident om m'n hond hier op te zetten, ik moet me daar in verdiepen. En dat kost even tijd.