Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Siberienne schreef: vr 29 nov 2019, 07:06 Gekke vraag misschien maar heeft ze een jas? Want als er weinig in gaat en ze mager is, is het misschien wel een idee omgaat buiten een warme jas aan te doen, scheelt ook kalorien. En ‘s nachts misschien ook?

Mocht je dat niet hebben, kun je er evt wel 1 lenen, ik gebruik ze toch alleen op winter vakanties
Ja nee, ze gaat zonder jas niet naar buiten! Gisteren was het weer helemaal bar en boos en moest ze toch een plas dus direct Linga's regenjas uit de mottenballen gehaald. De verwarming staat 's nachts aan nu. Op 20 graden. Leo ligt naast haar en die verstopt al zijn honden altijd onder een dekentje. Dus Frou werd vannacht hijgend wakker, had het te warm. OMG, hij zei net zelf "too much love will kill you". Hij heeft haar direct water gegeven en dat nam ze ook. Ze is nu ook een beetje uitgedroogd hoor, uitgedroogde slijmvliezen. Dus nu wat water + suiker + zout naar binnen.

Maar die Nutridrops lijken me wel wat Cindy! Jammer alleen dat je dat soort dingen altijd weer moet bestellen en niet direct kan gaan halen....

Om 11:15 uur weer controle bij de dierenarts. Ze heeft nu geen koorts (beetje laag zelfs, 37.7). En verder is ze geen ochtendhond dus ze ligt nog in Leo's bed. Haar staartje deed het net wel, toen ik beneden kwam. Ons honneponnetje. Ik zou zo blij zijn als het maandag is. Tot en met zondag blijft het spannend of de darm niet gaat lekken....

Qua eten: ik heb van Dordrecht en mijn dierenarts instructies gekregen dat zij alles mag eten. Ook haar eigen eten, als dat het enige is dat zij zou willen. Omdat de darm gesloten is en omdat zij op een vette AB staat. Maar ze lust geen rauw. En ik geef het haar ook niet. Onze eigen bouillon vindt ze een no-no. Maar misschien vindt ze de bone broth van haar tante Marije wel lekker, dus dat gaan we later vandaag zien. Omdat ze wel gedroogd vlees wilde eten gisteren (het enige dat ze uit zichzelf nam) gaat Leo Ziwipeak halen vandaag. Kijken of ze dat eet. Vanille-vla is ook een no-no. Gekookt vlees is een no-no, gemalen gekookt vlees is een no-no, gekookt ei is een no-no, kwark is een no-no, geitenmelk is een no-no (dat heb ik haar opgedrongen gisteren), blikvoer is een no-no. Huttekase is een no-no. Yoghurt is helemaal een vette no-no. Brood met bio paté is een no-no. Babyvoedingprakje uit een potje is een no-no. Dus echt, het is niet zo dat ik hier zit en geen dingen probeer. Ik probeer haar ook niet zenuwachtig te maken door ieder kwartier iets voor te zetten. Dus daar is het een beetje laveren tussen.

Om terug te komen om het Ketogenic Diet; dat is op dit moment gewoon geen optie. Niet na deze operatie. Bovendien moet ze daar eerst normaal voor eten en dat doet ze niet. Ik moet me ook eerst in de materie verdiepen. En wat ik eerder bedoelde ook met dat ik nog niet weet of ik veel vet fijn vind: vet bevat minder vitamines en mineralen als dat ik vind dat ze binnen zou moeten krijgen. Dit moet dan weer fatsoenlijk worden aangevuld. En ik weet niet hoe. Ook ligt het gebruik van kokosolie bij honden onder vuur en kan veelvuldig gebruik van kokosolie gezondheidsproblemen met zich mee brengen. Kortom, voor mij is het nog niet zo evident om m'n hond hier op te zetten, ik moet me daar in verdiepen. En dat kost even tijd.
Door Ina
Siberienne schreef: vr 29 nov 2019, 07:06 Gekke vraag misschien maar heeft ze een jas? Want als er weinig in gaat en ze mager is, is het misschien wel een idee omgaat buiten een warme jas aan te doen, scheelt ook kalorien. En ‘s nachts misschien ook?

Mocht je dat niet hebben, kun je er evt wel 1 lenen, ik gebruik ze toch alleen op winter vakanties

Dat is inderdaad een goed idee....kou zorgt voor zoveel extra verbranding, die ze zich nu even niet kan permiteren

Hier ook nog wel wat jasjes/truitjes die onze barbie wil lenen voor het goede doel (iets dichterbij vermoed ik zo ;) )....blondje is een kilo of 25 maar ik heb ook nog wel een lekkere (veeeeeel te grote) fleece trui die Frou Frou hoe dan ook prima zou moeten passen
Door eelke
Volgens mij doe je het gewoon hartstikke goed Lizzy. En geen trek is geen trek, dan krijg je er alleen met dwang iets in en dat moet je ook niet elk uur willen doen lijkt me. Een paar keer per dag zodat ze wel wat nood zakelijk is binnen krijgt, en vocht inderdaad.
Het is lastig, ze is al een lastige eter he. Niet zo gek dat ze nu dan niet metewn haar bak aanvalt.

Krijgt ze ook nog pijnstillers?
Hopelijk kan de dierenarts jullie zo ook weer wat advies geven over hoeveel ze minimaal nodig heeft.
Door Lizzy
Ina schreef: vr 29 nov 2019, 08:30 Dat is inderdaad een goed idee....kou zorgt voor zoveel extra verbranding, die ze zich nu even niet kan permiteren

Hier ook nog wel wat jasjes/truitjes die onze barbie wil lenen voor het goede doel (iets dichterbij vermoed ik zo ;) )....blondje is een kilo of 25 maar ik heb ook nog wel een lekkere (veeeeeel te grote) fleece trui die Frou Frou hoe dan ook prima zou moeten passen
Ahhh, echt super lief aan geboden van jou en Siberienne! Maar ik heb hier meerdere jassen en truien :-* , dus we gaan het redden :-*
Door dinky89
Lizzy schreef: vr 29 nov 2019, 09:50 Ze heeft net gepoept. Het was niet veel en het was dun maar het was poep.

Ze krijgt nog steeds pijnstillers ja. Analgin.
Jeej, dan is er in ieder geval passage geweest! Logisch dat het niet veel was aangezien je er ook nog niet veel in krijgt ;) Ik duim dat je er vlot wat meer in weet te krijgen en ze gaat begrijpen dat ze weer moet gaan eten :-* zo moeilijk wanneer ze niet mee willen werken en je het idee krijgt dat je ze voor hun bestwil moet gaan pesten terwijl je ze alleen maar wilt helpen, dat breekt iedere keer je hart :'(
Door eelke
Lizzy schreef:Ze heeft net gepoept. Het was niet veel en het was dun maar het was poep.

Ze krijgt nog steeds pijnstillers ja. Analgin.
Ohh hieperdepiep voor poep!
Door Eef+Stippels
Fijn dat ze gepoept heeft.
En zo te lezen houdt Leo haar goed warm ;)

:-* :-*

Ps Misschien iets voor een ander moment, maar wat voor gezondheidsproblemen door kokosolie ben jij tegengekomen dan? Mijn dames krijgen dat bijna iedere dag op de tandenborstel.
Door nikèdog2000
om moedeloos van te worden he als ze helemaal niets willen eten.
heb ik ook gehad met een cavaliertje 14 dagen niet eten.
maar het is weer goed gekomen.
ik ga duimen dat frou snel weer wat wil eten.
belangrijkste is dat ze blijft drinken.
gelukkig heeft ze al een poepie gedaan
Door toscak
Bob heeft na zijn maag/darm operatie en buikvliesontsteking ook ruim een week niets gegeten. En vervolgens nog 2 weken daarna alleen muizen hapjes. Ik stond ook de hele dag te koken en van alles uit te proberen tot ik iets had wat er af en toe in ging en dat was Frolic . Daar heeft hij wat dagen af en toe wat van gegeten en daarna lustte hij alleen kattenvoer, vervolgens ging ik over naar hondenblikvoer en pas na 3/4 weken ging er iets normaals in verdeeld over 5 maaltijden per dag.
Door Neally
Och, meisje Frou Frou toch.
Ik hoop dat je neus snel een fijn signaal naar je kopje gaat geven.
Oh een hapje. Lekker.

Elk hapje, hoe klein ook is er eentje.
En poep betekend doorgang.....

Veel sterkte, net als toen ze klein in mama's buik zaten en
daarna de pret bij net geboren, de zware tijd voor mams, wat
goed afliep, we leven hier allemaal met jullie mee....

Geen tips en trucs, toen Sir Thomas een week niet wilde eten
heb ik hem na drie dagen met n spuitje eten (supervoer vd da) toegedruppeld.
Echt druppel per druppel.....na een week was ie ineens weer
in staat om zelf een hapje te nemen.
Onbekend wat hij toen had. De da kon niets vinden.
Door Lizzy
Terug van onze dierenarts. Hij is niet blij, dat ze niet eet. Opnieuw bloed geprikt. Alle waardes zijn goed (en we weten inmiddels dat dit niet echt alles zegt). Eiwit is laag. Ook niet zo gek, ze eet niet. Ze moet gewoon eten, klaar. Dus vier keer per dag iets aanbieden: niet eten: vloeibaar dwangvoeren.

Hij heeft een andere ontstekingsremmer gespoten nu. Kijken of die beter werkt. Morgenochtend om 11 uur weer terug.... :-\

Ik heb corned beef in huis gehaald. Is vies. Zelfs met Parmezaanse kaas erover. Cake. Is vies. Kibbeling is vies. Ik begin nu toch wel echt heel erg bezorgt te worden :-X

Ik heb de cake en kibbeling op de grond laten vallen. Achterloos. Dat vindt ze vaak leuk, om dingen die bij de eettafel vallen gauw op te eten. Ze kwam wel kijken. Maar at het niet op. Corned beef als prakje gemaakt, dat at ze niet dus nu vloeibaar voedsel erin. In totaal heeft ze daar nu iets van 90 ml van op.
Door Ina
Wat er in moet, moet er in.
Ik zou nu zelf even een dag alleen de 'dwang voeding' geven, niks aanbieden... en morgen in de loop van de dag achteloos iets laten vallen wat ze normaal wel zou snaaien, gewoon om te kijken of er dan meer reactie komt

Als je maar blijft proberen met van alles, krijg je zelf de kriebels, maar zij waarschijnlijk ook
Dus ik zou gewoon alleen dat geven wat echt moet en dan via de spuit en verder even niks

Positief is toch wel dat de bloedwaardes verder goed zijn ook al weet je dat dat niet alles zegt...maar als die nu ook nog afwijkend zouden zijn zou je verder van huis zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door