Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
Lizzy, mijn boerenverstand (voor wat dat waard is ;) )zegt dat het een gastritis is. Frou’s maag kan gewoon even niks verdragen. Dan moet je misschien ook even niks geven, behalve vocht. Warm water met honing zou misschien nog het beste zijn. Verder niks. Als het over is eet ze wel weer bij. Vocht is nu belangrijker.

Klinkt dat logisch?
Door Anne in Zweden
O, de frustratie, dat je het eten er wel in kunt kijken maar je hond gewoon alles weigert. Kan ik me nog van Scotch herinneren, echt zó gekmakend frustrerend! En ik weet niet hoe dat bij Frou is, maar bij Scotch had het ook geen zin om gewoon een paar dagen niet gefixeerd te zijn op zijn eten, want steeds als het etenstijd was, gaf hij wel aan voer te willen. Allleen at hij dus niet of nauwelijks, als ik wat neerzette (en op het laatste zette ik vier-vijf verschillende schaaltjes neer, hopende dat er iets tussen zat wat hij die dag bliefde).

Frou wil ook geen soep van blikvoer met water oid opslobberen?

Bleh. Zoveel zorgen, echt heel naar. :(
Door Lizzy
Ik ben ontzettend blij dat jullie zo meedenken! En MillyMol: jij schrijft precies hetzelfde als wat Marije eerder vandaag aan mij schreef: laat haar maar vasten. Als ze maar genoeg drinkt. Ik ga haar gewoon maar niks meer aanbieden. Want wat jij schrijft Anne........ is zo herkenbaar. Ik zet ieder uur wel een nieuw prakje dingetje voor d'r neus, ik had op een gegeven moment wel 6 schaaltjes op het aanrecht staan. En bij alles de blik van "oh bleh :-X ". Dus hierom met Leo afgesproken dat ze alleen nog eten krijgt als ze zelf de keuken in loopt en zelf aangeeft iets te willen. Ze heeft daarnet een beetje verdunde geitenmelk gedronken. En ze wilde eerder vanmiddag een halve boterham paté. Ze vindt echte mensen paté duidelijk lekkerder dan honden paté, dat weigerde ze gewoon. Ik vind het eerlijk gezegd ook meuren hoor :-X . Ik heb het er overigens super dun opgesmeerd hoor. Want dit is natuurlijk gekruid en eigenlijk wil je dat ook niet geven. Dus aan de ene kant van de boterham erop gesmeerd en aan de andere kant er zowat weer af. Maar goed, ik bied haar dat nu ook even niet meer aan.

Toch, vaak voorkomende bijwerkingen maagzuurremmers; o.a. misselijk, overgeven, maagpijn, diarree, etc. :-X
Door smulpaap
Ik ben het met Molly eens , ik schreef het ook al eerder . Even vasten doet haar misschien wel heel goed ;) Vaak voelen ze zelf wel of ze weer behoefte aan eten hebben . Maar ik snap het wel hoor , we willen nu eenmaal graag dat ze iets eten . Ik heb het met Tessa gehad . Advies d.a ? 3 dagen vasten . Mijn hart brak . Maar ome dok had wel gelijk . Misschien even lekker vertroetelen (doe je natuurlijk al ;) ) en lekker warm liggen , zonder teveel prikkels . Misschien krijgt ze ook wel stress omdat ze merkt dat je haar wilt laten eten .... en stress leidt misschien ook weer tot spugen
Ze is goed gevoed , dus daar hoef je je geen zorgen om te maken
En de hond zelf ? Die zondert zich misschien af . Om veel te slapen en het lijf te laten herstellen
Maar het is ruk . Ik weet het , Milo wilde indertijd ook niets meer . Maar die was heel erg ziek
Ik duim dat ze op gaat knappen :-*
Door Ina
Ik snap je zorgen, maar pas wel op dat je zorgen niet geprojecteerd worden op het spikkelmeisje
Ik zou zoals MillyMol al aangaf haar gewoon nu even niks meer aanbieden behalve vocht (met misschien wat toevoegingen) en uiteindelijk als de boel weer rustiger is zal ze ook wel weer dingen gaan eten

Bah....naar hoor, je gevoel wil zoveel meer als dat je in praktijk kan.

We blijven hard duimen
Door smulpaap
En ze krijgt w.s ook dingen die ze normaal niet krijgt ?
Daar is haar maag natuurlijk ook niet aan gewend , en in deze situatie zou dat het mogelijk alleen maar erger maken . Ik verzin maar wat hoor
Door Kaela
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet wil eten vanwege de omeprazol. Ik slik het zelf al tien jaar en Oscar heeft het ook een jaartje of anderhalf a twee gehad. En ik weet wel dat mijn ervaring niet zaligmakend is, maar ze krijgt het spul omdat ze beroerd is, dus 99,9 tegen 0,1 dat ze nu beroerd lijkt omdat ze beroerd is. Niet vanwege bijwerkingen.

Ik zou ook haar laten vasten. Minimaal tot morgenochtend, maar jou idee dat ze zichzelf wel weer meld is ook prima. Van elke keer eten voor je neus krijgen terwijl je beroerd bent knap je ook niet op. Haar maag heeft rust nodig.

Sterkte voor je meisje, want het is vanaf een beeldscherm wel makkelijk gezegd natuurlijk :-*
Door Inge en Bono
Ik denk dat geen voeding geven tot ze er zelf om vraagt een goed idee is. Naast water met honing is ors aanbieden misschien ook een idee?

Knuffels voor Frou Frou en pak er zelf ook een paar! :-*
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op ma 25 nov 2019, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
Even naar de winkel voor 'dit', later nog een keer voor 'dat', tig bordjes in de koelkast met allerlei andere hapjes... Brok, vlees, blik het maakt niet uit wat, als er maar wat in gaat.
Lizzy het is allemaal zo herkenbaar ook voor mij, gekmakend vond ik het als Ziggy weer eens niet wou eten.

En hoe moeilijk het ook is, ik zou Froutje ook laten vasten. Hopelijk knapt jullie meisje snel op. Sterkte :-*
Door Lizzy
Ze heeft ons enthousiast begroet. Ze heeft gisteren en tot nu niet gebraakt. Of ze interesse heeft in eten weet ik niet. We bieden haar niks meer aan, ze moet het zelf in de keuken komen halen. En ze is niet zo op eten, zeker 's morgens niet dus ze is nog niet in de keuken geweest. Ik ga zo meteen met haar wandelen en dan bied ik haar in de keuken wat aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door