Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Net terug van onze dierenarts. Hij heeft opnieuw bloed geprikt om te kijken hoe dat ervoor staat. Ureum is gedaald naar binnen normaal waarde (laag zelfs, iets van 4, nog wat). GTP is ook gedaald binnen normaalwaarden (die was vrijdag iets verhoogd). Dus dat is mooi. Hij heeft opnieuw gevoeld, voelt niks geks meer in de darmen. Hij heeft ook opnieuw naar de rontgenfoto gekeken, specifiek naar de maag. Nou zegt dat niet veel maar daar is niks geks op te zien.

Ze moet nu gewoon Metoclopramide hydrochloride (Emperid), punt. En omdat ze het steeds uitkotste krijgt ze het nu via injectie. We hebben ook maagzuurremmers meegenomen.

En, omdat wij dat prettig vinden gaan we alvast een gastroscopie inplannen bij MC voor Dieren. Waarschijnlijk kunnen we toch pas volgende week terecht (want onze DA vindt haar nu geen spoed geval en wij zijn dat met hem eens) en onze DA hoopt dat we de afspraak weer af kunnen zeggen omdat haar toestand verbeterd. Mocht de situatie veranderen en zij verslechteren, gaan we daar een spoed-gastroscopie van maken. Maar dat verwachten we niet. Dus dat is het plan.

Ik had Royal Canin recovery meegenomen (mousse), ik denk "lekker voor haar" en vanmorgen gekookte kip en een beetje rijst geblenderd. Ze vindt het allebei een dikke vette no-no, dus ik moet iets anders gaan verzinnen om haar aan te bieden. Wat erg opvallend is bij Frou: als ze gekotst heeft van kip: wil ze geen kip meer. Als ze gekotst heeft van ei: wil ze geen ei meer. Als ze gekotst heeft van beschuit: wil ze geen beschuit meer. Als ze gekotst heeft van brokjes: wil ze geen brokjes meer. Als ze gekotst heeft van mijn eigen gemalen BARF: wil ze geen eigen gemalen BARF meer. Ik begin dus een beetje uit mijn opties te raken met wat ik haar aan kan bieden :(
Door eelke
Oké, dat is een plan wat ik kan volgen. Hopelijk geeft de emeprid injectie net nog even dat zetje, eventueel kun je die nog herhalen?

Niet meer willen eten na uitkotsen lijkt me evolutionair wel slim; immers valt het niet goed dus dan moet je het niet nog eens willen eten. Maar ja, wat moet je dan... adviseerde de dierenarts niet om gewoon even niks te geven?
En geitenmelk met honing, zodat ze toch wat calorieën en vocht binnen krijgt, maar niets wat echt verteert moet worden?
Door Lizzy
eelke schreef: ma 25 nov 2019, 11:08 Oké, dat is een plan wat ik kan volgen. Hopelijk geeft de emeprid injectie net nog even dat zetje, eventueel kun je die nog herhalen?
Ik heb voor vandaag, dinsdag en woensdag injecties.
Niet meer willen eten na uitkotsen lijkt me evolutionair wel slim; immers valt het niet goed dus dan moet je het niet nog eens willen eten. Maar ja, wat moet je dan... adviseerde de dierenarts niet om gewoon even niks te geven? En geitenmelk met honing, zodat ze toch wat calorieën en vocht binnen krijgt, maar niets wat echt verteert moet worden?
Ja, op zich heb je daar wel een punt hoor. Maar ze wordt nu ook ontzettend misselijk van de lege maag die ze heeft.... Ik ga vandaag inderdaad wel weer geitenmelk proberen met honing. Dan heeft ze wat binnen.

Voor maandag 2 december een afspraak voor een gastroscopie in MC voor Dieren Amsterdam.
Door Eef+Stippels
Emeprid injecties werken dacht ik beter/sterker dan de tabletten, dus hopelijk merk je daar gauw verbetering van.

Hier valt de bio hondenpate van AH zeer goed in de smaak (als verjaardagstractatie). Misschien lust Frou Frou dat? Ik weet alleen niet of het zwaar op de maag ligt..
Door eelke
Lizzy schreef: ma 25 nov 2019, 11:18 Ik heb voor vandaag, dinsdag en woensdag injecties.

Ja, op zich heb je daar wel een punt hoor. Maar ze wordt nu ook ontzettend misselijk van de lege maag die ze heeft.... Ik ga vandaag inderdaad wel weer geitenmelk proberen met honing. Dan heeft ze wat binnen.

Voor maandag 2 december een afspraak voor een gastroscopie in MC voor Dieren Amsterdam.
Ah ga je ze zelf zetten?

En groente? Wat was het nu ook al weer wat kalmerend werkt voor de maag, pompoen of zoete aardappel? Koken, pureren en dan door de geitenmelk? Lijkt me een lekker dikkig drapje te worden.
Door Spikkelneus
Eef+Stippels schreef: ma 25 nov 2019, 11:46 Emeprid injecties werken dacht ik beter/sterker dan de tabletten, dus hopelijk merk je daar gauw verbetering van.

Hier valt de bio hondenpate van AH zeer goed in de smaak (als verjaardagstractatie). Misschien lust Frou Frou dat? Ik weet alleen niet of het zwaar op de maag ligt..
Die heb ik ook altijd in huis voor nood. En om pillen in te stoppen - lukt altijd. Alle honden doen een moord voor dat spul.
Door Charlie Angel
Hopelijk gaan de injecties hun werk doen voor Frou.
En ja rust voor de buik is misschien goed, maar als ze dan door de lege buik nog misselijker wordt schiet het niet op.
Door Lizzy
Ze wil nu niks. Geen geitenmelk en zelfs geen bordje brinta. Alles is goor. Ik ga zo maar weer naar boven lopen om kuipjes bio hondenpaté te halen. Pompoen lust ze niet, bataat heb ik nog niet geprobeerd. Venkel kan ik proberen.
Door pearlsofpassion
Heb je al eens een blikje kattenvoer geprobeerd?
Misschien smaakt dat anders en herkent ze het dan niet als iets dat haar ziek maakt?
Kan normaal ook geen kwaad voor een hond om kattenvoer te eten...

Dit plan van aanpak, gastroscopie en zo, lijkt me trouwens ook wel verstandig.

En verder, wil ze niets van jouw bord?
Eens doen alsof je zelf, het eten dat je wil dat zij eet (en normaal heeel lekker vind), gaat eten en afwachten of ze niet komt bedelen.
Of doen alsof er eentje verjaart en ze taart krijgen? Of de anderen wat toe stoppen op een manier dat ze erg veel lawaai maken en dus haar erbij lokken?
Training en bijhorende beloning wil ze nu ook niet?
Bij katten zou 'argeloos op het aanrecht laten staan en doen alsof je vergeten bent het veilig weg te zetten' helpen, maar ik weet niet of dat haar nu op zou vallen en of ze het dan zou stelen...
Door Siberienne
Of trovet worsten of kuipjes? Veel verschillende smaken, licht verteerbaar en niet te zwaar/vet vallend

Of Darf geperste brok en dan laten wellen?

Jammer dat je zo ver weg woont, anders bracht ik je wat van het voer van het Spottekind.

Toen hij echt met maag wn darmen overhoop lag kreeg hij gekookte witvis met rijst.
Door Lizzy
Ze moet niks. Bio paté van de AH is bleh. Kattenvoer is bleh. Blikje Recovery van Royaal Konijn is echt heel bleh. OK, ze heeft daarnet een halve geroosterde boterham op met echte paté. Na een halve boterham liep ze weer weg. Ik weet niet, last van de Omeprazol misschien?

Ik zit hier een steeds grotere déjà vu te krijgen :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door