Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik denk dat het goed is, dat je eindelijk eens een goed besluit neemt voor de gezondheid van Breezer. Hier zijn adviezen gegeven en de Dierenarts heeft adviezen gegeven, ik heb het idee dat je het allemaal een beetje in de wind gooit. :-\
ik denk dat ze door de bomen het bos niet meer ziet; ze wil het beste voor Breezer en heeft daar al een vermogen aan uit gegeven. De stap naar een holistische DA is best groot... en meestal niet naast de deur.
Ivonne schreef: ik denk dat ze door de bomen het bos niet meer ziet; ze wil het beste voor Breezer en heeft daar al een vermogen aan uit gegeven. De stap naar een holistische DA is best groot... en meestal niet naast de deur.
Nee dat snap ik maar je moet uiteindelijk toch kiezen. Hoe meer je twijfelt, des te meer conculten je gaat betalen. Adviezen zijn al veel eerder gegeven. Ik snap wel dat het moeilijk is maar dit duurt nu al zo lang :-\
Ik ga morgen ook bellen met een dermatoloog om te vragen of het echt nodig is om eerst een eleminatie dieet te doen. Want als ik er gewoon voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen laten doen?
Hier haal je 2 dingen door elkaar.
Een allergietest is een test voor stoffen, die van buitenaf op de huid komen, zoals gras, huisstofmijt, allerlei pollen etc..
Een eliminatiediëet is voor een voedselallergie, waar je dus eerst 6 weken voedsel geeft, wat je hond nooit eerder gehad heeft en als dat goed gaat, ga je stukje voor stukje de normale voedingsmiddelen toedienen.

Stel, je doet de allergietest, dan kun je ervoor kiezen, om de allergische stoffen maandelijks toe te dienen via een injectie, om Breezer immuum daarvoor te maken.
Dit werkt vaak goed, maar niet altijd.
Pffffff, wat een verhaal....
Nu ik nog.........
Deze verhalen komen me bekent voor..
Famke, mijn boxerteef heeft soortgelijke klachten in de zomer.
De klachten verergeren in de zon , vertel je ....dus misschien een zonallergie.
Ik heb ook altijd de indruk dat de klachten in de zon verergeren maar meer omdat het warm is.
De klachten verergeren door de warmte.
De bultjes en pukkels verschenen altijd op de kant waarop ze lag. De bultjes kwamen en gingen op een dag.
Ook bij Famke begonnen de klachten na de entingen.
Ze heeft hele huidontstekingen gehad met dikke pusbulten.
Vooral wanneer de weerstand laag was , na loopsheid enz, zat ze onder de bulten.
Wat heb ik er aan gedaan.......
Niet meer enten!!!
Vorig jaar had ze geen enting gehad en de uitslag was een heel stuk minder in de zomer.
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat!
Ik heb ze laten sterilisseren.
Verder ben ik heel zuinig geweest met antibiotica en prednison. Ik vond altijd dat de jeuk wel meeviel....
Hoe meer bultjes soms hoe minder de jeuk.
Het was niet een mooi gezicht maar had zoiets , de ellende MOET eruit!! ....in de vorm van bultjes dus...
De huid niet wassen!!!!
De natuurlijke flora van de huid instant houden.
Zo weinig mogelijk laten zwemmen, helemaal niet in water met algen enzo.
Als ze gezwommen had goed afdrogen.
Als hij gaat ruien goed borstelen, de huid moet kunnen ademen. Famke krijgt erge jeuk van de rui en gaat dan op de pootjes kluiven.
Wat de voeding aangaat.....veel olieen, borageolie enz.
Bij Famke heb ik de indruk dat ze niet goed over rundvlees kan, dus veel kip enz.
De carnibest uitvoering van eend lijkt me dus een goede optie.
Zo weinig mogelijk granen en houdt de weerstand goed.
Eventueel een consult bij een homeopatische DA.
Zou zeer zeker een reinigingskuur doen en stoppen met medicijnen. Deze onderdrukken de ellende alleen maar.
Vaak komen de bulten in alle hevigheid terug als je stopt met de AB.
Verder afwachten.....de enting zit nu al in het lichaam en het heeft tijd nodig.
Wat ik al vertelde,,de uitslag was bij famke vorig jaar een stuk minder.
Deze zomer heeft ze nog geen uitslag gehad, wel wat jeuk , maar achteraf kwam dat door verharing en wat veel pens. Het zal altijd een hondje blijven met een gevoelige huid.
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op di 21 jun 2005, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus schreef: Nee dat snap ik maar je moet uiteindelijk toch kiezen. Hoe meer je twijfelt, des te meer conculten je gaat betalen. Adviezen zijn al veel eerder gegeven. Ik snap wel dat het moeilijk is maar dit duurt nu al zo lang :-\
Ik zie idd door de bomen het bos niet meer. Misschien dat ik wel te veel informatie wil hebben, en dat ik het daardoor nu allemaal ff niet zo goed meer zie.

Ga zometeen in ieder geval even telefonisch contact opnemen met een homeopaat.
ine schreef: Hier haal je 2 dingen door elkaar.
Een allergietest is een test voor stoffen, die van buitenaf op de huid komen, zoals gras, huisstofmijt, allerlei pollen etc..
Een eliminatiediëet is voor een voedselallergie, waar je dus eerst 6 weken voedsel geeft, wat je hond nooit eerder gehad heeft en als dat goed gaat, ga je stukje voor stukje de normale voedingsmiddelen toedienen.

Stel, je doet de allergietest, dan kun je ervoor kiezen, om de allergische stoffen maandelijks toe te dienen via een injectie, om Breezer immuum daarvoor te maken.
Dit werkt vaak goed, maar niet altijd.
M´n dierenarts vertelde aan mij dat een dermatoloog je alleen wil helpen als je eerst 6 weken een eleminatie dieet hebt gedaan. En hij moet 6 weken vrij zijn van de prednisolon. Daarom wil ik dus bellen of dat echt zo is, want als ik er voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen krijgen??
Breezer schreef: M´n dierenarts vertelde aan mij dat een dermatoloog je alleen wil helpen als je eerst 6 weken een eleminatie dieet hebt gedaan. En hij moet 6 weken vrij zijn van de prednisolon. Daarom wil ik dus bellen of dat echt zo is, want als ik er voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen krijgen??
Ik heb een afspraak met een dermatoloog en ik heb ook nog geen eliminatie dieet met Ziggy gedaan. Ik ga het wel zelf doen om een voedselalergie uit te sluiten, maar wel van carnibest. Dus je kan gewoon een afspraak maken met een dermatoloog, maar je moet wel een doorverwijzing krijgen en daar kan je gewoon je DA over bellen. Sterkte! Ik weet hoe moeilijk het is!
Nou contact gehad met de assistente van de kliniek in Utrecht. Ik kan gewoon na doorverwijzing van m´n da een test laten doen. Alleen zij vertelde mij wel dat het zonde van m´n geld zou zijn als ik niet eerst een eleminatie dieet zou doen. Want stel dat daar wat uitkomt dan heb ik de test die tussen de 200 en 300 euro kost voor niks gedaan.

Hierna gebelt met een holistische dierenartsenpraktijk, en zij vertelde me dat ze een afspraak maken waarbij ze de hond helemaal binnenste buiten keren, en een hele vragenlijst doornemen. En aan de hand van dat onderzoek een medicatie of therapie voorschrijven. De prijs hiervan stond mij zowiezo een stuk beter aan. 73,50 voor een consult van ruim een uur. Ik weet niet of jullie bekend zijn met deze praktijk, maar ze hebben een website:
www.holistischdierenarts.nl

Ik weet niet of iemand nog een andere kliniek weet in de buurt van Utrecht. Want goede adressen zijn natuurlijk van harte welkom.

Ik ga het straks maar eens met m´n vriend overleggen, kijken wat hij er van zegt.
Als het mijn hond was dan deed ik eerst een strak eliminatie dieet van tenminste (!!) 6 weken. En ik bedoel met strak: het dieet en verder niks. Nog geen kluifje, nog geen korstje brood of stukje appel. Niks!

En voor een allergie-test moet je hond volgens mij inderdaad prednison-vrij zijn, omdat dit middel het immuunsysteem teveel onderdrukt (en er dus reacties uitblijven).

Je kunt 6 tot 8 weken afwachten. Je kunt in de tussentijd ook een DA bezoeken. Dat hangt af van wat jij wilt. Misschien is het een idee om eerst met dat dieet te beginnen. Merk je snel verbetering, dan gewoon doorgaan. Misschien heb je geen arts meer nodig. Helpt het niet (je moet het wel de kans geven hoor! Tenminste 6 tot 8 weken), dan kun je:

Kiezen tussen een holistisch DA of een reguliere dermatologische behandeling. Tja, dat is natuurlijk helemaal aan jouzelf.... Kan niemand voor je beslissen.

De praktijk die je nu hebt geselecteerd ligt in De Bilt. Dat is toch heel dicht bij Utrecht? Dat is 13 minuten met de auto! Ik ken alleen nog een homeopathisch praktijk in Almere en Amsterdam en Dodewaard.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 jun 2005, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De reden dat je eerst een eliminatiedieet moet doen is omdat anders de uitslag van de test erna vals positief kan zijn. Dan komt er uit die test dat hij ergens allergisch voor is maar dan reageert hij niet op de behandeling. Dat is zonde van je geld.

Verder is de Eend/rijstvan CB een goed eliminatiedieet. Daar is het voor gemaakt. Dus daar kun je hem rustig op zetten.

En zon en warmte verergert de meeste huidklachten. Dus het hoeft geen zonneallergie te zijn. Dat komt eigenlijk vrij zelden voor. Alleen bij koeien die St.Janskruid hebben gegeten en bij autoimmuunziektes bij de hond.
Je kunt hem trouwens best uit de zon houden en dan kijken hoe het gaat. Als het een echte zonneallergie is, is het niet zo ingewikkeld aan te tonen. Dan zitten de huidklachten ook alleen op het witte deel en niet op het donkere.
Hitam schreef: De reden dat je eerst een eliminatiedieet moet doen is omdat anders de uitslag van de test erna vals positief kan zijn. Dan komt er uit die test dat hij ergens allergisch voor is maar dan reageert hij niet op de behandeling. Dat is zonde van je geld.

Verder is de Eend/rijstvan CB een goed eliminatiedieet. Daar is het voor gemaakt. Dus daar kun je hem rustig op zetten.

En zon en warmte verergert de meeste huidklachten. Dus het hoeft geen zonneallergie te zijn. Dat komt eigenlijk vrij zelden voor. Alleen bij koeien die St.Janskruid hebben gegeten en bij autoimmuunziektes bij de hond.
Je kunt hem trouwens best uit de zon houden en dan kijken hoe het gaat. Als het een echte zonneallergie is, is het niet zo ingewikkeld aan te tonen. Dan zitten de huidklachten ook alleen op het witte deel en niet op het donkere.
Gisteren overleg gehad met m´n ventje, en we gaan hem zes weken op de eend&rijst zetten. In de tussentijd wil ik ook nog langs de holistische da gaan die ik in een bericht hierboven heb geplaatst.

Verder zit de uitslag dus ook alleen op het witte gedeelte op z´n borst en verder helemaal nergens. Zelfs niet op z´n witte pootjes waar hij normaal een reactie heeft van de pollenallergie. Die op dit moment heel goed onder controle is door de druppels van puurnatuur.

We zijn nu 2 dagen verder zonder antibiotica en de uitslag komt niet meer terug, zoals het de vorige keer binnen 1 dag al gebeurde.
Ik moet zeggen dat ik het er steeds beter vindt uit zien. Ik heb Breezer dan nu ook al sinds maandag binnen gehouden, althans op uitlaten in de ochtend en avond na. En gemiddeld 3x perdag 5 minuutjes in de tuin na.

Ook heb ik er even niets meer opgesmeerd, omdat ik het idee kreeg dat het na elke smeerbeurt iets roder werdt. Z´n huid is nu wat droog, maar hij krijgt wel 2x per dag zalmolie en 1x borage olie per dag.

Ik voel dat er ook alweer haar op begint te groeien, alleen zit z´n hele borst onder de kleine gele en zwarte puntjes. Of dit nu de haarzakjes zijn, of iets van porieën dat weet ik dus niet. Maar goed dat hou ik wel ff in de gaten. Die puntjes zitten trouwens gewoon los, als ik er over heen wrijf dan laten ze los.

Met z´n poot gaat het trouwens ook de goede kant op, hij loopt sinds vanmorgen al een stuk minder mank. Wel is meneer nog steeds zo eigenwijs om iedere keer zelf op en van de bank te springen.
Vandaag 10 kilo Carnibest Eend&Rijst gehaald.

Alleen nu zit ik met het volgende probleem, Breezer krijgt altijd als we weg gaan een koekie. Als ik dat een keer vergeet dan jankt en blaft ie het hele huis bij elkaar.

Wat kan ik nu bv wel als beloning geven?? Zou ik bv eendenekken kunnen halen en die ik kleine stukjes knippen. Of kan ik bolletjes maken van wat Carnibest en dat bakken of drogen in de oven. Of is er soms nog wat anders wat ik eventueel kan geven?
Breezer schreef: Vandaag 10 kilo Carnibest Eend&Rijst gehaald.

Alleen nu zit ik met het volgende probleem, Breezer krijgt altijd als we weg gaan een koekie. Als ik dat een keer vergeet dan jankt en blaft ie het hele huis bij elkaar.

Wat kan ik nu bv wel als beloning geven?? Zou ik bv eendenekken kunnen halen en die ik kleine stukjes knippen. Of kan ik bolletjes maken van wat Carnibest en dat bakken of drogen in de oven. Of is er soms nog wat anders wat ik eventueel kan geven?
Probeer eendenborst via Corine of de poelier te pakken te krijgen. Die in blokjes snijden en drogen zoals je met hart of lever zou doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door