Moderator: Lizzy
Ivonne schreef: ik denk dat ze door de bomen het bos niet meer ziet; ze wil het beste voor Breezer en heeft daar al een vermogen aan uit gegeven. De stap naar een holistische DA is best groot... en meestal niet naast de deur.Nee dat snap ik maar je moet uiteindelijk toch kiezen. Hoe meer je twijfelt, des te meer conculten je gaat betalen. Adviezen zijn al veel eerder gegeven. Ik snap wel dat het moeilijk is maar dit duurt nu al zo lang
Ik ga morgen ook bellen met een dermatoloog om te vragen of het echt nodig is om eerst een eleminatie dieet te doen. Want als ik er gewoon voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen laten doen?Hier haal je 2 dingen door elkaar.
Truus schreef: Nee dat snap ik maar je moet uiteindelijk toch kiezen. Hoe meer je twijfelt, des te meer conculten je gaat betalen. Adviezen zijn al veel eerder gegeven. Ik snap wel dat het moeilijk is maar dit duurt nu al zo langIk zie idd door de bomen het bos niet meer. Misschien dat ik wel te veel informatie wil hebben, en dat ik het daardoor nu allemaal ff niet zo goed meer zie.![]()
ine schreef: Hier haal je 2 dingen door elkaar.M´n dierenarts vertelde aan mij dat een dermatoloog je alleen wil helpen als je eerst 6 weken een eleminatie dieet hebt gedaan. En hij moet 6 weken vrij zijn van de prednisolon. Daarom wil ik dus bellen of dat echt zo is, want als ik er voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen krijgen??
Een allergietest is een test voor stoffen, die van buitenaf op de huid komen, zoals gras, huisstofmijt, allerlei pollen etc..
Een eliminatiediëet is voor een voedselallergie, waar je dus eerst 6 weken voedsel geeft, wat je hond nooit eerder gehad heeft en als dat goed gaat, ga je stukje voor stukje de normale voedingsmiddelen toedienen.
Stel, je doet de allergietest, dan kun je ervoor kiezen, om de allergische stoffen maandelijks toe te dienen via een injectie, om Breezer immuum daarvoor te maken.
Dit werkt vaak goed, maar niet altijd.
Breezer schreef: M´n dierenarts vertelde aan mij dat een dermatoloog je alleen wil helpen als je eerst 6 weken een eleminatie dieet hebt gedaan. En hij moet 6 weken vrij zijn van de prednisolon. Daarom wil ik dus bellen of dat echt zo is, want als ik er voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen krijgen??Ik heb een afspraak met een dermatoloog en ik heb ook nog geen eliminatie dieet met Ziggy gedaan. Ik ga het wel zelf doen om een voedselalergie uit te sluiten, maar wel van carnibest. Dus je kan gewoon een afspraak maken met een dermatoloog, maar je moet wel een doorverwijzing krijgen en daar kan je gewoon je DA over bellen. Sterkte! Ik weet hoe moeilijk het is!
Hitam schreef: De reden dat je eerst een eliminatiedieet moet doen is omdat anders de uitslag van de test erna vals positief kan zijn. Dan komt er uit die test dat hij ergens allergisch voor is maar dan reageert hij niet op de behandeling. Dat is zonde van je geld.Gisteren overleg gehad met m´n ventje, en we gaan hem zes weken op de eend&rijst zetten. In de tussentijd wil ik ook nog langs de holistische da gaan die ik in een bericht hierboven heb geplaatst.
Verder is de Eend/rijstvan CB een goed eliminatiedieet. Daar is het voor gemaakt. Dus daar kun je hem rustig op zetten.
En zon en warmte verergert de meeste huidklachten. Dus het hoeft geen zonneallergie te zijn. Dat komt eigenlijk vrij zelden voor. Alleen bij koeien die St.Janskruid hebben gegeten en bij autoimmuunziektes bij de hond.
Je kunt hem trouwens best uit de zon houden en dan kijken hoe het gaat. Als het een echte zonneallergie is, is het niet zo ingewikkeld aan te tonen. Dan zitten de huidklachten ook alleen op het witte deel en niet op het donkere.
Breezer schreef: Vandaag 10 kilo Carnibest Eend&Rijst gehaald.Probeer eendenborst via Corine of de poelier te pakken te krijgen. Die in blokjes snijden en drogen zoals je met hart of lever zou doen.
Alleen nu zit ik met het volgende probleem, Breezer krijgt altijd als we weg gaan een koekie. Als ik dat een keer vergeet dan jankt en blaft ie het hele huis bij elkaar.
Wat kan ik nu bv wel als beloning geven?? Zou ik bv eendenekken kunnen halen en die ik kleine stukjes knippen. Of kan ik bolletjes maken van wat Carnibest en dat bakken of drogen in de oven. Of is er soms nog wat anders wat ik eventueel kan geven?