Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Eef+doggies schreef:1 khz (kilohertz) is 1000 hertz.
Dus de frequentie van die verjager zou dan binnen het frequentiebereik van een hond liggen volgens mij..
Bedankt!
Ja dat denk ik dan ook hoor, dat een hond zo'n ding ook kan horen. Er staat in dat artikel ook dat een hoort het best hoort tussen de 4.000 – 8.000 Hz Dus misschien horen ze zo'n muizenverjager wel maar niet heel goed en niet hinderlijk?! :???:
Ik zoek nog eens verder naar andere verjagers, of daar ook de geluidsfrequuentje bij staat...
Door Lizzy
Extreme schreef:Niet alles gelezen, verdwaalde tussen de muizen en de teken :biggrin2: .
Had ook last van muizen, blijkbaar is het een goed muizen jaar, wilde geen gif strooien, en muizenvallen vond ik ook niet diervriendelijk.
Het idee dat zo een beestje moet lijden, want ze zijn niet altijd gelijk dood.
Heb ik gezocht op diervriendelijke muizenvallen, heb ze gevonden, en misschien heb ik gewoon geluk, maar bij ons werkte het prima.
Ja het kost misschien wat meer tijd, tenslotte heb je een muis gevangen en die wil je niet terug in jouw huis/schuur.
Dus dan ging ik s morgen vroeg voordat ik naar werk ging kijken of er een muis in zat, pakte die val op en ging aan de wandel en zorgde dat de muis weer los werd gelaten waar hij/zij vrij in het weiland kon verder leven.
Misschien een idee voor jullie?
Die hebben we ook. Meerdere modellen. En nog nooit 1 muis mee gevangen. Die van ons zijn volgens mij buitengewoon slim ofzo. Ook met de klemmen NUL muizen gevangen :biggrin2:
Door Eef+Stippels
zurca schreef:Bedankt!
Ja dat denk ik dan ook hoor, dat een hond zo'n ding ook kan horen. Er staat in dat artikel ook dat een hoort het best hoort tussen de 4.000 – 8.000 Hz Dus misschien horen ze zo'n muizenverjager wel maar niet heel goed en niet hinderlijk?! :???:
Ik zoek nog eens verder naar andere verjagers, of daar ook de geluidsfrequuentje bij staat...
Zou kunnen, maar hoe komen we daar achter.. :???:
Als hond in kwestie steeds geirriteerder wordt? Ik zou zelf stapelgek worden van een constante piep op de achtergrond denk ik. Maar misschien ben je dan al lang weer vergeten dat die verjager aan staat of denk je dat het gezondheidsproblemen zijn..
Je leest het al, ik durf er zelf niet aan te beginnen ;)
Gelukkig nu ook niet nodig :)

Wij hebben ooit van die muisvriendelijke vallen gehad, maar nooit wat gevangen.
Door Tanna
Eef+doggies schreef:Wij hebben ooit van die muisvriendelijke vallen gehad, maar nooit wat gevangen.
Muisvriendelijk mag die val op zich wel zijn, maar daarna is het niet zo vriendelijk meer voor de muis. Het idee is om hem of haar een flink eind van je huis vandaan vrij te laten, maar dan komt hij in een buurt terecht waar muizen wonen die hem niet kennen en maken ze hem meedogenloos af. Een klem gebruiken is dus eigenlijk muisvriendelijker, dan is hij tenminste meteen dood.
Door doranto
Wij hebben in de stal ook muisvriendelijke vallen gehad en er vaak muizen mee gevangen. Je moet ze wel precies op een looppad zetten. Onze ervaring is echter dat met zo'n 'vriendelijke' val, je de muis wel binnen enkele uren moet bevrijden. Als ik 's-avonds de val neerzette en hem 's-ochtends controleerde, was de muis soms al (bijna) dood. Ze kunnen kennelijk niet veel hebben.
Door doranto
Tanna schreef:Muisvriendelijk mag die val op zich wel zijn, maar daarna is het niet zo vriendelijk meer voor de muis. Het idee is om hem of haar een flink eind van je huis vandaan vrij te laten, maar dan komt hij in een buurt terecht waar muizen wonen die hem niet kennen en maken ze hem meedogenloos af. Een klem gebruiken is dus eigenlijk muisvriendelijker, dan is hij tenminste meteen dood.
Oh? Dat wist ik niet :-\
Door Eef+Stippels
Tanna schreef:Muisvriendelijk mag die val op zich wel zijn, maar daarna is het niet zo vriendelijk meer voor de muis. Het idee is om hem of haar een flink eind van je huis vandaan vrij te laten, maar dan komt hij in een buurt terecht waar muizen wonen die hem niet kennen en maken ze hem meedogenloos af. Een klem gebruiken is dus eigenlijk muisvriendelijker, dan is hij tenminste meteen dood.

Ze zijn absoluut niet meteen dood in een klem, dus dat is zeker niet diervriendelijker. Ze gaan pas dood als de pijn/stress ze teveel wordt..
De klemmen die de consument kan kopen hebben niet genoeg kracht en je weet ook niet wat er tussen komt, kan net zo goed een pootje of staart zijn.

Het ideaalst is om alle gaten te dichten zodat ze uberhaupt niet naar binnen kunnen, maar dat is helaas bijna onmogelijk bij de meeste huizen.
Door pearlsofpassion
Wat moet je dan doen?
De diervriendelijke vallen in de vriezer of een emmer water stoppen?
Ook niet diervriendelijk genoeg voor mij ze.

Laten vangen door een kat is dan nog het beste.
Die spelen er dan soms wel een tijdje mee (niet altijd trouwens) maar als ze er een eind aan maken is het ook meteen gedaan. Of zo was het toch die keren dat ik getuige was...
Kleintje speelde er ook weinig tot niet mee.
Luis laat de zijne altijd ontsnappen tijdens het spelen. :P
Door Lizzy
Eef+doggies schreef:Ze zijn absoluut niet meteen dood in een klem, dus dat is zeker niet diervriendelijker. Ze gaan pas dood als de pijn/stress ze teveel wordt..
De klemmen die de consument kan kopen hebben niet genoeg kracht en je weet ook niet wat er tussen komt, kan net zo goed een pootje of staart zijn.

Het ideaalst is om alle gaten te dichten zodat ze uberhaupt niet naar binnen kunnen, maar dat is helaas bijna onmogelijk bij de meeste huizen.
Naar mijn beleving is dit niet het geval. Ik heb er een keer bij gestaan dat de muizenklem dichtklapte en er een muis tussen zat, geloof me, die was gelijk dood..... Idem voor een rattenval, heb ik ook in werking "mogen" zien :-X
Door doranto
Lizzy schreef:Naar mijn beleving is dit niet het geval. Ik heb er een keer bij gestaan dat de muizenklem dichtklapte en er een muis tussen zat, geloof me, die was gelijk dood..... Idem voor een rattenval, heb ik ook in werking "mogen" zien :-X
Dat is ook mijn ervaring.
Door Kaela
Tanna schreef:Heb ik ooit gelezen.......wie weet is het nepnieuws geweest :biggrin2: , geen idee.
Ik geloof daar niet zoveel van. Jonge muizen uit het nest gaan ook op reis om een leefgebied te vinden. En als er weinig voedsel is gaan muizen net als alle dieren ook verder op pad om voedsel te vinden en komen ze in elkaars gebied. Ze zullen best eens knokken onderling, maar meestal zullen ze elkaar uit de weg gaan. Ik bedoel, als elke volwassen muis elke vreemde muis die hij tegenkomt doodmaakt is de soort ook per direct ten dode opgeschreven. Dus ik denk dat een muis die je loslaat een prima kans heeft.
Door pearlsofpassion
Wat ik kan vinden over het gedrag van muizen, lijkt nochtans erg sterk op dat van gerbils (en ook konijnen).
Die leven in familiegroepen, en zijn sterk territoriaal.
Zet daar een vreemd individu in het verblijf bij en die zal idd geen dag overleven. In het geval van een nieuweling bij een eenzaam residentieel dier kan het op een gevecht uitdraaien dat de nieuweling evt zou kunnen winnen. Maar dat zal hij vaak niet doen omdat hij op onbekend terrein onzekerder is en de eigenaar heviger.
Maar in groep... Daar kan die niets tegen beginnen.
Hij kan natuurlijk wel vluchten en hopen dat ze hem niet vangen...

Je hebt gelijk dat sommige jonge muizen ook weg zullen moeten trekken, dat is zo om inteelt te vermijden, maar het gedrag van een muis tov een jong dier of een volwassen dier is dus geheel anders. En jonge dieren zijn zelf ook toleranter en zullen een soortgenoot die ze niet kennen sneller accepteren. Zeker als die van het ander geslacht is.
Maar dan nog zullen ze een 'leeg' gebied moeten vinden, geen territorium van een andere familie. Dat kan je als mens natuurlijk niet weten.

En in dit geval gaat het dus over een volwassen muis, die zijn familie kwijt is en waarschijnlijk in het gebied van een andere familie terechtkomt. Ik vraag me toch af wat daar dan nog van moet worden... :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door