Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Boukje ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Wat is de reden dat de DA eend/rijst van cb niet ziet zitten? Als ik het verhaal goed begrijp geeft de DA een AB kuur, maar is er nog geen bacteriekweek gemaakt. Net zoals met de darmen zou het hier ook om een bacterie kunnen gaan die alleen reageert op een specifiek AB. Ik begrijp dat je wilt testen of het op vakantie beter gaat i.v.m. een allergie op iets in huis. Maar het zou natuurlijk kunnen dat het allergeen ook op je vakantieadres aanwezig is. Misschien is de tijd rijp voor een seccond opinion of een holistisch of homeopatisch DA. Ik hoop dat de oorzaak snel wordt gevonden.
dat is ook wat mij als eerste te binnen schiet na dit hele verhaal. Eerst ontgiften, misschien beginnen met een mild middel en daarna een iets zwaarder middel.
Met Loebas hebben we de hele mallemolen doorgelopen met zijn oren, en het enige dat heeft geholpen is een groene leem kuur.

Verder gewoon beginnen met de eend&rijst van Cb, en eventueel een holistich Da consulteren. Wel zo prettig als je jezelf niet steeds hoeft te verdedigen omdat je die brokkentroep niet wilt voeren.

Straks krijg je nog te horen dat het je eigen schuld is dat de klachten terug blijven komen, omdat je die brokken niet wil geven.

Sterkte veder, houd je ons op de hoogte? En wanneer ga je op vakantie?

Groeten Femke
We zijn weer terug van vakantie, en hebben het heerlijk gehad.

Helaas werdt de uitslag in de vakantie niet beter maar ook niet erger.
Het hele gebeuren heeft ons echter wel aan het denken gezet omdat we wel een bepaalde verandering erin zagen.
Namelijk als we ´s ochtends opstonden was er niks aan de hand. Naarmate de dag vorderde werd de huid steeds ietsje roder. En dan de volgende ochtend was het weer normaal. Echter dit varieerde ook nog met de hoeveelheid zonneschijn. Als het de hele dag bewolkt was, dan was er vrij weinig aan de hand, maar als de zon overuren maakte dan was het aan het eind van de dag vuurrood.

Nou heb ik zelf in de vakantie een allergische reactie op de zon opgelopen op m´n rechter arm. M´n huid is rood opgezet met allemaal kleine bultjes en ook een aantal grote bulten die op jeugdpuisjes lijken. Het voelt heel warm aan jeukt gigantisch, maar toch doet het zeer.
Mijn huid ziet er nu dus net zo uit als die van Breezer toen het bij hem begon.

En nou heb ik net even het weer van toen zitten bekijken, en het is toen een aantal dagen heel erg warm en zonnig geweest. Ik weet nog dat ik toen een aantal dagen lekker in de tuin bezig ben geweest, en dat Breezer toen heerlijk heeft liggen zonnen.

Ik denk dus dat hij gewoon verbrand is op de plek waar dus het witte haar zit en dus het minste pigment zit. En dat hij daarbij dus een zonneuitslag heeft gekregen. Zijn huid is een week daarna gigantisch gaan vervellen, en ook dat klopt met wat je zelf hebt als je huid verbrand is.

Eigenlijk is dit dus een 1+1 theorie die mij nu het meeste aanspreekt en dus bij ons aan het licht is gekomen doordat ik zelf dus nu ook het probleem heb.

Ik moet straks om 13:15uur weer naar de dierenarts om z´n huid te laten checken, en voor een ongevalletje wat zich in de vakantie heeft voorgedaan.
Breezer sprong van een bankje af, en verzwikte zijn linker voor pols. Hij loopt nu dus mank en zwikt er nog regelmatig doorheen. Dus daar moest ik zowieso voor naar de da. Ik ga het gelijk aan haar voor leggen wat wij ondervonden hebben, en nu maar hopen dat het voor haar ook aannemelijk klinkt. Zodat we misschien nu met de juiste middelen Breezer kunnen gaan behandelen.

Dus tot zover bericht uit de ziekenboeg!
Laatst gewijzigd door Breezer op ma 20 jun 2005, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou we zijn net weer terug van de da. Ik had gehoopt nu eindelijk weer eens m´n eigen da te hebben, maar helaas weer diegene die ik niet mag. Breezer wilde toen de deur open ging en we naar binnen mochten gelijk weer naar buiten. Terwijl hij m´n eigen da zowat in de armen springt. Maar goed nu ff over hoe of wat.

Voor de zoveelste keer werden mijn bevindingen weg gewimpeld als sneeuw voor de zon. Ze bleef erbij dat ik een eleminatie dieet moest doen, en daarna door moest naar de dermatoloog. Want een zonneallergie kon hij toch niet op z´n borst hebben volgens haar. Dus ik maar verteld dat Breezer in de meest onmogelijke posities ligt te zonnen in de tuin. Dus dat het wel degelijk kon. Maar nee hoor, mevrouw hield voet bij stuk dat het niet kon. Ja heel misschien dat het iets verergerd was door de zon, maar het was zeer zeker de oorzaak niet. Ik moest maar een zak brokken gelijk mee nemen, en dat eerst proberen.
Maar weer uitgelegd dat ik totaal geen zin heb om brokken te gaan voeren omdat ik dan eind deze week weer bij hun zit ivm darmproblemen.
Dus weer terug gekomen op het struisvogel vlees, dit moest ik koken. Dus ik vraag waarom, kan het toch ook rauw geven. Dat leek haar niet verstandig ivm de bacterieën en ze wist niet of dat het ook salmonella bevatte net als kip. Dus ik heb even in het kort verteld dat rauw vlees bla bla bla geen bacterieën enzo...maagsappen bla bla. Nou het hele verhaal in het kort dan. Na lang twijfelen mocht dit dan ook, maar dan wel op eigen risico ivm de bacterieën.

Vervolgens heeft ze nog even kort naar z´n poot gekeken, en volgens haar was het gewoon verzwikt. Tabletjes Rymadyl tegen de pijn gekregen en hem de rest van de week rust geven en niet laten springen ed.

Ik mocht gelukkig wel stoppen met de antibiotica, en moest weer gaan smeren met de calendula creme. Ook moet ik hem in smeren tegen de zon, met een milde zonnebrand creme.

De rest was heel kort:
De hond mag op de grond. En de tabletjes kan je bij de assistente halen. Dag Breezer!.

Oftwel en nu oprotten met je eigenwijsheid.
Grrrrrr het is dat het te warm is maar ik voel me eigen toch een partij opgefokt. Ik weet wel dat ik als ik weer ernaar toe moet, dat ik specifiek vraag of m´n eigen da er is. En al is die er over 3 dagen pas, nou dan wachten we nog maar ff.

Maar nu heb ik dus nog geen idee wat ik precies moet gaan doen.

M´n eigen plan maken, of toch maar luisteren naar de da?

M´n eigen idee is eigenlijk dat het om zonneallergie gaat. Dus ik wil op internet iets gaan zoeken waarmee ik dat kan behandelen. Vervolgens goed uitkijken met de zon. Maar mocht het nou weer zo snel terug komen wat dan??? Waarom kan ik niet zonder eleminatie dieet naar een dermatoloog?? Ik heb dingen gelezen over ontgiften, maar hoe doe ik dat en hoe werkt het enz??
En wat zou een homeopatische dierenarts doen??
En hoe werkt dat dan?? En wat kost zoiets??
Wat kan ik nog meer doen??

Waarom is het allemaal zo moeilijk?????
Eigen plan trekken! Deze da staat nergens open voor. Zelfs die Rymadil is misschien lichtelijk overdreven.

Jouw zonneallergie verhaal klinkt zo logisch! zoek daar nog wat meer info over en doe wat je denkt dat goed is!
Ben al druk aan het googlen, maar kom nog niet echt verder. Het wel een verhaal gelezen over hotspots, en dat ze daar Utrica ofziets van VSM voor gebruiken. Er stond bij dat dit ook helpt tegen zonneallergie.

Maar goed ik moet nu weer naar m´n werk, dus zal vanavond nog eens verder gaan speuren.
Door 202spots
Ik heb alleen 'n tip voor reutjes die de testicles open en bloot in de zon hebben...wanneer het echt heet is.
Klinkt misschien beetje raar,maar smeer waterbestendig zonnebrand olie/ lotion op de testicles voordat je hond te lange tijd in de zon gaat lopen/spelen.
'n kennis van me heeft 'n beagle, die vorig jaar tijden 's lange strandwandeling,echt zonne verbrande balletjes heeft gekregen.
Hij moest 'n broek aan om te verhelpen... :-\
auw :-\ arm dier.

maar het klinkt helemaal neit gek, tenminste dat vind ik hoor, want ik smeerde de blote huid van de witte honden tijdens de zomer in de opvang ook in, vooral een Am Staff die had nogal witte oren en die verbrandde waar je bijstond.
Laura2004 schreef: Op welke leeftijd krijgen honden voor het laatst hun entingen, Lizzy? Ziggy is nu tien maanden. Misschien zijn bij haar ook de entingen wel de oorzaak. Had ik eigenlijk nog niet aan gedacht :-\
Vaak op 16 weken en dan weer bij 12 maanden. Klachten die veroorzaakt worden door entingen onstaat volgens mij vaak in de eerste drie maanden na de enting.
Breezer schreef: Tijdens mijn zoektocht kwam ik de volgende topic tegen:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 95;start=0

Nu is de topic al 2 jaar oud, dus mijn vraag is waar zou ik eventueel die tabletjes waar over gesproken wordt kunnen halen? Zijn ze uberhaupt nog in de handel?

Want voor zover ik de reactie´s lees, lijkt mij dit het wondermiddel voor Breezjes probleem.

In diezelfde topic schrijft Lizzy.......

Het middel heet Holergie en is van de firma Steigerwalt. (of SteigerwalD). Je kunt het bij veel drogisten kopen en anders (als zij het niet hebben) bij een apotheek bestellen.
Groetjes, Lizzy
Waarom ga je niet naar een homeopathischwerkend DA? Volgens mij zijn de klachten ernstig genoeg om eens van gedachten te wisselen met een homeopathisch DA.... eentje die niet direct je ideeen wegwuift! (da's 1 van de voordelen van hom. DA's!).

Rimadyl zou ik voor een verzwikkingkje nooit geven. Probeer Arnica!

En Holergie, wil je dat voor een zonneallergie geven? Holergie werkt namelijk bij pollen en huisstof en huidschilfer allergieen.
Lizzy schreef: Waarom ga je niet naar een homeopathischwerkend DA? Volgens mij zijn de klachten ernstig genoeg om eens van gedachten te wisselen met een homeopathisch DA.... eentje die niet direct je ideeen wegwuift! (da's 1 van de voordelen van hom. DA's!).

Rimadyl zou ik voor een verzwikkingkje nooit geven. Probeer Arnica!

En Holergie, wil je dat voor een zonneallergie geven? Holergie werkt namelijk bij pollen en huisstof en huidschilfer allergieen.
Ja ik ga morgen eens bellen met een homeopatische da, eens kijken wat die te vertellen heeft. En natuurlijk ook wat het kost, zit op dit ogenblik namelijk nogal krap bij kas door al die grappen van de da en de vakantie die we net achter de rug hebben.

Over de Holergie las ik in de topic:
Lizzy schreef: Hoi Ivonne, holergie is voor hooikoorts, huidallergie, allergie voor huisdieren, zonneallergie, overgevoeligheid voor huisstof, schimmels en pollen en/of andere allergieen. Ik denk dat de kans niet erg groot is dat een hond die allergisch is voor water, baadt heeft bij dit middel. Maar, aangezien het cardiospermum bevat, zou je het kunnen proberen....
Groetjes, Lizzy
Dus dacht dat het dan ook tegen de zonneallergie zou helpen. Als dit tenminste het probleem is. Ik val namelijk van het ene idee in het andere, maar dat hebben jullie inmiddels wel kunnen lezen.

Ik ga morgen ook bellen met een dermatoloog om te vragen of het echt nodig is om eerst een eleminatie dieet te doen. Want als ik er gewoon voor betaal dan moet ik toch gewoon zo´n test kunnen laten doen?

Maar goed dat zien we morgen wel weer...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door