Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
gewoon dit omdat ik het humor vind:
Krijg een trackingsnummer van een pakketje en zie dan dit:
20181128_111746.jpg
20181128_111746.jpg (2.42 MiB) 2470 keer bekeken
En dat beest verschuift zich iedere minuut een beetje ;D
Door Angelique
Kaio schreef:gewoon dit omdat ik het humor vind:
20181128_111746.jpg

:2funny: :2funny: :2funny:
Door Inge en Bono
20181128_111746.jpg

;D :2funny: Geweldig!
Door Kim_S
20181128_111746.jpg

Duitse bezorgers zeker?

;D ;D ;D
Door sam28
Oke, niet van vandaag maar eerder deze week. De verwondering die Ziva nog steeds kan hebben.
We liepen over een brug en lopen daar wel vaker. Ineens ziet ze, voor het eerst ook, dat er mensen onder de brug verdwijnen. Daar heeft ze echt een paar minuten naar gekeken (het was druk) en nagedacht waar die mensen nu gebleven waren. ;D
Door fransbulletje
20181128_111746.jpg

;D ;D ;D daar blijf je naar kijken, grappig
Door Charlie Angel
20181128_111746.jpg
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door Eef+Stippels
Vind je het gek dat alle pakketten te laat komen, dat rendier rent zich rot ;D

sam28 schreef:Oke, niet van vandaag maar eerder deze week. De verwondering die Ziva nog steeds kan hebben.
We liepen over een brug en lopen daar wel vaker. Ineens ziet ze, voor het eerst ook, dat er mensen onder de brug verdwijnen. Daar heeft ze echt een paar minuten naar gekeken (het was druk) en nagedacht waar die mensen nu gebleven waren. ;D
Schattig is dat :D
Door src_esther
Inge en Bono schreef:20181128_110016.jpg
Cadeautje voor de meneer is gearriveerd :D veel te vroeg natuurlijk, nu moet ik het bewaren tot kerst, of misschien toch voor sinterklaas, of ik stop het direct in z'n schoen.... Ik ben zo niet goed in verassingen ;D
Zo kreeg ik gisterenavond mijn verjaardagscadeau - dat ik zelf 's ochtends van de pakketbezorger had aangenomen. Ik ben pas over een maand jarig. :biggrin2:
Indiase kookbijbel dus dat wordt o.a. curries maken, tenminste, als ik aan de ingrediënten kan komen... :???:
Waspompoen? Duivelsdrek? Urad dal? Enzovoort... Iemand nog een tip voor een (online) winkel?
Door Siberienne
src_esther schreef:Zo kreeg ik gisterenavond mijn verjaardagscadeau - dat ik zelf 's ochtends van de pakketbezorger had aangenomen. Ik ben pas over een maand jarig. :biggrin2:
Indiase kookbijbel dus dat wordt o.a. curries maken, tenminste, als ik aan de ingrediënten kan komen... :???:
Waspompoen? Duivelsdrek? Urad dal? Enzovoort... Iemand nog een tip voor een (online) winkel?

Urad dal linzen hebben ze bij pit en pit
https://www.pit-pit.com/urid-dal-linzen ... gKmWvD_BwE

Duivelsdrek ook
https://www.pit-pit.com/asafoetida-duivelsdrek.html

Dat laatste moet je wel echt goed inpakken anders stinkt je hele huis ernaar, ik had dat vroeger in een zakje in twee plastic bakjes. Uiteindelijk ben ik gestopt het te gebruiken, ik vind het niet veel smaak geven.
Door Kaio
ik dacht al, succes. :biggrin2: Maar de kruiden zijn nog vrij eenvoudig te vinden dus. Zo'n waspompoen lijkt me lastiger aangezien dat hier niet verbouwd wordt, wellicht in een toko in het vriesvak te vinden?
Siberienne schreef:

Urad dal linzen hebben ze bij pit en pit

Duivelsdrek ook

Dat laatste moet je wel echt goed inpakken anders stinkt je hele huis ernaar, ik had dat vroeger in een zakje in twee plastic bakjes. Uiteindelijk ben ik gestopt het te gebruiken, ik vind het niet veel smaak geven.
hmmm zou het daarom duivelsdrek heten?
Door Siberienne
Kaio schreef:ik dacht al, succes. :biggrin2: Maar de kruiden zijn nog vrij eenvoudig te vinden dus. Zo'n waspompoen lijkt me lastiger aangezien dat hier niet verbouwd wordt, wellicht in een toko in het vriesvak te vinden?
hmmm zou het daarom duivelsdrek heten?

In India schijnen er hele steden naar te ruiken (waar het geproduceerd wordt) :puke:
Door src_esther
Siberienne schreef:Urad dal linzen hebben ze bij pit en pit

Duivelsdrek ook

Ah, dank. Daar dus even zoeken. Helaas hebben ze alleen groene kardemon, heb ook zwarte nodig.
Die duivelsdrek dus misschien maar niet doen... Ga het dan zonder proberen en als we het gevoel hebben dat er toch iets mist de volgende keer toch maar gebruiken.
Door Kaio
src_esther schreef:Ah, dank. Daar dus even zoeken. Helaas hebben ze alleen groene kardemon, heb ook zwarte nodig.
Die duivelsdrek dus misschien maar niet doen... Ga het dan zonder proberen en als we het gevoel hebben dat er toch iets mist de volgende keer toch maar gebruiken.
Had er even op gegoogled omdat dat kruid dus juist de verteerbaarheid van peulvruchten vergroot. Het is een soort hars en schijnt vooral naar knoflook te smaken, als ik heg ,ag geloven. Puur komt het niet voor , is meestal een mengeling met fenergriek of tarwemeel. Of soms nog wat andere kruiden.
Maar weet je in ieder geval waardoor je het kunt vervangen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door