sam28 schreef:Een vriendin van me heeft bouwkunde gedaan en is een rekenwonder en vind dat ook leuk.Oh dat is fijn zeg, dank je
Als je wilt dan kan ik haar vragen als je concreet de vraag stelt. Ze rekent ook voor mij dingen uit

Moderator: Lizzy
sam28 schreef:Een vriendin van me heeft bouwkunde gedaan en is een rekenwonder en vind dat ook leuk.Oh dat is fijn zeg, dank je
Als je wilt dan kan ik haar vragen als je concreet de vraag stelt. Ze rekent ook voor mij dingen uit
eelke schreef:Ik had voor Gijs deze;Ik ga wel opnieuw contact opnemen met beide orthopedisch instrumentmakers.
Immobiliseren moet je zeker niet doen, daar wordt de boel alleen maar slapper van. Deze bandage gaf niet veel / niets bij normale bewegingen. Maar bij ongecontroleerde bewegingen (ver door je poten zakken om een sprintje in te starten, springen, draaien) gaf hij wel steun. Dat zou voor die pees net te belastend kunnen zijn (het risico dat ie afscheurt) en dat zou kleiner kunnen zijn met die bandage. Ik wandelde met Gijs dan ook nog normaal, zonder bandage, op een zo vlak mogelijke ondergrond (gewoon hier in de wijk, zo min mogelijk stoepjes op en af, daar zocht ik dan de schuine randjes voor op). Op die manier kon ik die pees trainen op een gecontroleerde manier, maar kon Gijs ook nog wel lekker los (al was 'los' op dat moment aan een lange flexlijn want anders was ie helemaal lijp gegaan, echt los hebben we alleen nog de ochtend voor het inslapen gedaan). Maar goed, Gijs liep natuurlijk ook nog wel een stuk slechter dan Fritzi nu.
Daarbij zit een voet ook ingewikkelder in elkaar dan een hakgewricht.
Ik zou nu ook niet iets zoeken wat haar hele stand veranderd. Ook niet iets voor in het bos. Ik zou dan iets zoeken wat iets ondersteund zonder echt iets aan te passen aan haar stand. Zoals een schoen, of bv de bandage hierboven (zoals je ook van die pols, knie en elleboogbandages hebt voor mensen). Maar ja, wat dan voor een poot hé?
Zou fietsen ook niet wat zijn? Lekker rechtlijnige herhalende beweging?
Hanny schreef:Ik neem aan, dat je al gezocht hebt over hoeveelheden in "dogs naturally". Daar staat wel het één en ander, zeker ook over de hoeveelheid.Ben je in de war met een andere bron (dan dogs naturally)? Want die zijn hartstikke anti visolie.
Ik vond wat daar wordt geadviseerd echt veel, maar goed, dat ben ik.
Hanny
Siberienne schreef:Ik geef Spot de Omegard capsules voor honden, krill olie omdat hij geen zalm verdraagt. Ik ben beetje gaar en kan na een cursus epidemiologie geen getal meer zien, dus ik geef je heel lui alleen even de link om te kijken of je het wat vindtBedankt voor de link!
https://www.dierenapotheek.nl/media/wys ... megard.pdf