Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
De vapor gloves zijn binnen en ze passen :D :D
Niks te smal. Zitten als gegoten. Zowel blootvoets als met dun sokje. Hehe.
Ze zijn niet helemaal plat, en de zool is minder flexibel dan ik mij had voorgesteld. Maar ze zijn lekker superlicht. Lijkt me een uitstekende "beginnersschoen".

Heb ik het nou goed begrepen dat jullie die in de wasmachine stoppen? Een speciaal programma? Er zat geen wasvoorschrift bij ::)
Door Kaio
Ik heb ze 1x gewassen al op 30 graden, waarop ik mijn zwarte en kleur was doe, een of ander pflegeleicht programma, of was het de sport stand. :g: nou ja in ieder geval 30 graden.
Waren in een keer weer fel gekleurd ;D

Maar de merrels zijn wel zero drop. Je bedoelt dat ze wat vorm in de zool hebben?

Ah hier iets over wassen http://www.natuurlijkhardlopen.nl/blogs ... kschoenen/
En natuurlijk lager toerental centrifugeren ;)
Door fransbulletje
pike schreef:De vapor gloves zijn binnen en ze passen :D :D
Niks te smal. Zitten als gegoten. Zowel blootvoets als met dun sokje. Hehe.
Ze zijn niet helemaal plat, en de zool is minder flexibel dan ik mij had voorgesteld. Maar ze zijn lekker superlicht. Lijkt me een uitstekende "beginnersschoen".

Heb ik het nou goed begrepen dat jullie die in de wasmachine stoppen? Een speciaal programma? Er zat geen wasvoorschrift bij ::)
Ik was ze op het wolwasprogramma 30 graden en zet dan centrifugeren op wat lager toerental.
Zijn inmiddels al 3 x gewassen en blijven prima.

Veel loopplezier!
Door Lizzy
Ik loop nu een paar weken alleen nog maar op barefootshoes en ik ben weer een nieuwe fase in gegaan voor m'n gevoel. Ik merk nu dat ik eindelijk meer ontspannen begin te lopen. Dat m'n gangwerk ook veranderd. Ik loop rechter op en zwaai tijdens het lopen meer met mijn armen. Zonder ergens bewust op te letten. Ben wel minder gaan letten op hoe ik mijn voeten neer zet maar dat gaat voor m'n gevoel nu ook meer ontspannen. Ik heb het idee dat er nu ook meer pezen aan de beurt zijn om te wennen. Ik heb hier en daar dus ook nog steeds wel een soort kramp in mijn voeten. Het lijkt wel of er een soort gelaagdheid in zit, in het wen-proces. Van onder naar boven (begint met je voeten) en ook qua lagen in weefsel). Ik ben benieuwd naar wat de toekomst allemaal nog meer gaat brengen maar tot nu toe is de overschakeling zeker niet alleen maar makkelijk en pijnloos geweest. En ik denk dat ik niet de enige ben voor wie de overschakeling niet iets is dat je zomaar "eventjes" doet?
Door fransbulletje
Lizzy schreef:Ik loop nu een paar weken alleen nog maar op barefootshoes en ik ben weer een nieuwe fase in gegaan voor m'n gevoel. Ik merk nu dat ik eindelijk meer ontspannen begin te lopen. Dat m'n gangwerk ook veranderd. Ik loop rechter op en zwaai tijdens het lopen meer met mijn armen. Zonder ergens bewust op te letten. Ben wel minder gaan letten op hoe ik mijn voeten neer zet maar dat gaat voor m'n gevoel nu ook meer ontspannen. Ik heb het idee dat er nu ook meer pezen aan de beurt zijn om te wennen. Ik heb hier en daar dus ook nog steeds wel een soort kramp in mijn voeten. Het lijkt wel of er een soort gelaagdheid in zit, in het wen-proces. Van onder naar boven (begint met je voeten) en ook qua lagen in weefsel). Ik ben benieuwd naar wat de toekomst allemaal nog meer gaat brengen maar tot nu toe is de overschakeling zeker niet alleen maar makkelijk en pijnloos geweest. En ik denk dat ik niet de enige ben voor wie de overschakeling niet iets is dat je zomaar "eventjes" doet?

De overgang naar barefoot heeft gewoon tijd nodig en bij de één langer dan bij de ander.
Ik merk vooral dat ik nu geen last meer heb van een vermoeide/pijnlijke rug na een lange dienst of een tijd staan in de keuken.
Met lopen moet ik opletten niet te grote stappen te nemen, voel ik ook wel want dan kom ik sneller op mijn hak terecht ::)
S'nachts heb ik ook wel eens wat kramp in mijn linker voet, daar zat eerder die peesplaatonsteking waar ik geen last meer van heb.
Als ik nu mijn gewone schoenen aantrek word ik daar niet meer blij van, zo opgesloten :biggrin2:
Ik ben wel heel bij dat ik de overstap naar barefoot heb gemaakt , het voelt voor het hele lichaam echt veel beter.
Door Kaio
Joepie ze zijn binnen :D
20180728_155831.jpg
20180728_155831.jpg (2.99 MiB) 1504 keer bekeken
En de goede maat. :D
En ik denk dat ik ook wel blij ben met het beetje demping dat ze toch wel hebben . Heb ik nog wel af en toe nodig ( zeker als je met waterwerk uitglijd en keihard met je hak op een steen terecht komt, kan wel demping gebruiken de komende dagen ::) )
Door hannabelgje
Kaio schreef:Joepie ze zijn binnen :D
20180728_155831.jpg
En ik denk dat ik ook wel blij ben met het beetje demping dat ze toch wel hebben . Heb ik nog wel af en toe nodig ( zeker als je met waterwerk uitglijd en keihard met je hak op een steen terecht komt, kan wel demping gebruiken de komende dagen ::) )
Leuk!! Had je nu de krappe of de grote?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Kaio
hannabelgje schreef:Leuk!! Had je nu de krappe of de grote?

De grotere , ben daar blij mee want je voeten schuiven ook altijd iets naar voren met lopen. Ze hadden me de juiste maat aangeraden dus ;)
Door hannabelgje
Kaio schreef: De grotere , ben daar blij mee want je voeten schuiven ook altijd iets naar voren met lopen. Ze hadden me de juiste maat aangeraden dus ;)
En is het de trek of de trail?

Door Kaio
hannabelgje schreef:En is het de trek of de trail?

De trials, dus met iets meer demping erin dan trek
Door Lizzy
Kaio schreef:Joepie ze zijn binnen :D 20180728_155831.jpg

Wow, zien er goed uit zeg!! Ik vind ze ook heel mooi zitten!
Door fransbulletje
Kaio schreef:Joepie ze zijn binnen :D 20180728_155831.jpg

Die zitten perfect, leuk!!
Door doranto
Zojuist voor ml zijn eerste paar bf schoenen besteld in de UK. Het zijn de z-trails van xeroshoes geworden. Ben benieuwd hoe ze hem gaan bevallen.
@Kaio hoelang heb jij moeten wachten tot ze binnen waren?
Die van jou staan je echt heel leuk! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door