Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Ik kon ook vrijwel meteen al niet meer op 'gewone' schoenen lopen. Eigenlijk ben ik van de ene op de andere dag helemaal over gegaan. Wat ik gedaan heb is zo min mogelijk lopen in het begin, dus geen grote wandelingen enzo.
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Ja, ik ga mijn voeten vanavond maar eens vertroetelen. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik nu verder moet qua schoenen.... Het lijkt wel of ik op de normale schoen nu al niet meer goed kan lopen maar de hele dag op barefootshoes lijkt ook wat zwaar te vallen :-\
Ik denk dat je nog heel erg in de opbouwfase zit, en dat die bij jou ook langer duurt omdat je zulke gecompliceerde pootjes hebt, waarbij overbelasting al snel op de loer ligt. Maar ja, je kunt ook niet gewoon op je kont gaan zitten de rest van de dag, om bij te komen van het bf-lopen. Lastig hoor. :(
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef:Oh, dat is nog niet zo heel lang! Jeetje, dan heb je in korte tijd toch wel heel veel bereikt zeg!!!!
Ja, ik ben zelf ook blij verrast! Ik heb een zittend beroep dus ben niet gewend 5 uur lang echt letterlijk alleen maar te staan en te lopen. Het grappig was: toen de bezoekers weg waren en ik eindelijk kon gaan zitten, waren mijn benen wel even heel vermoeid, maar mijn voeten nog steeds niet. Ik had bij thuiskomst ook niet de neiging mijn schoenen uit te gooien, ze zitten gewoon zo fijn. Ik heb ze nu wel uit gedaan, en nu voelt het alsof mijn enkels de hele dag een workout hebben gehad. Geen pijn, geen vermoeidheid, maar wel het gevoel dat ze flink gewerkt hebben. Voelt heerlijk!
Door Siberienne
Lizzy schreef:Ik heb of hele dikke vingers ( :biggrin2: ) of mijn tenen kunnen echt niet ver uit elkaar maar dit kan ik niet hoor! Past nie :biggrin2:

Lukte mij in het begin ook totaal niet, maar gaat steeds beter

Over de gewone VS barefoot schoenen; ik heb ‘tussenin’ schoenen; weinig heeldrop, ruimte voor mijn tenen en een soepel zool. En die gebruik ik ook. Iets steun, maar niet beklemmend.

Zoiets als deze https://www.merrell.com/NL/nl_NL/all-ou ... er&start=1 maar staar je niet blind op het merk. Ik heb hele smalle voeten en een rare bobbel op mijn hiel. Waardoor maar een paar merken lekker zitten. Je kunt ook kijken bij bv innovate bv. Of andere soepele a-categorie wandelschoenen.

Heb afgelopen vakantie trouwens 32 (!) km gewandeld op mijn fingers door een bergkloof. Geen pijn. Was me voorgaande jaren ook niet gelukt. En op mijn bergschoenen al helemaal niet. Helaas hadden de fingers na een aantal wandelingen wel au (doorgesleten, was ook 2e of 3e seizoen) dus die liggen nu aldaar in de vuilnisbak ...
Door fransbulletje
@ Lizzy : Ik begrijp je gevoel van wat moet ik nu, heb dat ook wel een beetje.
In huis kan ik prima op mijn Leguano's lopen en buiten ook maar zie me er nog niet een avond op werken.
Morgen dus toch weer gewone schoenen aan maar dat voelt niet lekker meer.
Gelukkig hoef ik nog maar 1 dag en dan vakantie dus heel veel tijd om aan barefoot te wennen.
Voor het werk morgen heb ik de losse binnenzolen uit mijn werkschoenen gehaald en dat heb ik ook uit mijn wolky schoenen gedaan.
Dat voelt voor nu het beste en gelukkig zijn het geen stugge schoenen dus hoop dat ik zo mijn 8 uur doorkom.

Het liefst zou ik gelijk nog een paar barefootschoenen bestellen maar wil toch eerst kijken of het goed gaat en ik eraan kan wennen.
Ze zijn nou niet bepaald goedkoop.

Wat me wel opvalt is dat sinds ik op blote voeten/sokken/leguano's loop ik geen last meer heb gehad van slapende voeten/benen.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op za 09 jun 2018, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaio
Dat vingers tussen je tenen fimpje net uitgevoerd. OMG wat knakken mijn enkels :o

@ Lizzy ik denk dat je ook niet moet verwachten dat je meteen uren kunt lopen, en op een k-voeten dag al helemaal niet. Heb ik ook soms wordt ik al wakker van , denk nee he. En dat blijft. (en dan betreft het vaak niet alleen mijn enkels maar veel gewrichten)
Ik heb nu helaas al een week last van mijn heup op en af, dat is nou eenmaal zo, dat gaat niet 1,2,3 over, was het maar waar he :biggrin2:
Door hannabelgje
Al met al heb ik minder pijn aan mijn voeten als ik op bf's loop. Maar heel de dag staan en lopen kan ik na londen nog steeds niet. Maar mijn voeten herstellen wel aanzienlijk vlugger wanneer ik op bf's gelopen heb dan oo normale schoenen. Op normale schoenen heb ik heel de dag nog pijn en de dag erna ook. Op bf's na een uurtje zitten al enorm herstel. Inmiddels zit ik op de 11000 stappen voor vandaag. Morgen een rustdagje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door koekje
Ik heb ook net dat filmpje gedaan en had er geen moeite mee :???: Ik heb dikke worstvingertjes.
(Ik draaide wel bijna mn grote tenen uit de kom, maar dat ligt denk ik meer aan mij)

Wat voor training is zo'n oefening dan?
Door Lizzy
Ik weet ook niet zo goed wat het voor nut heeft, deze oefening. Maar ik weet wel dat ze zelfs voor een vermogen teenspreiders verkopen. Oh, ik lees dit: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eider.html. Dus het zal toch wel ergens goed voor wezen :biggrin2: . Nee zonder dollen, misschien heeft het ook wel een preventieve werking? Of misschien is het toch wel om je tenen flexibeler te maken (die van mij zijn dus zo stijf als een hark :biggrin2: ).

Ergens ben ik wel blij om te lezen Doranto, dat jij ook vrij snel niet meer op gewone schoenen kon lopen. Je voelt je toch een beetje.... nou ik voelde me een beetje een aansteller.

Op zich denk ik dat het een goed idee is, om te kijken naar schoenen die een beetje tussen gewoon en BF in zitten. Aan de andere kant zit ik ook wel te denken om gewoon maar over te gaan op BF en te kijken waar het schip strand. Vanmorgen werd ik wakker zonder pijnlijke voeten dus de vertroeteling van gisterenavond heeft misschien wel geholpen. Ik heb letterlijk met de voetjes omhoog TV zitten kijken en heb ze goed ingesmeerd met magnesiumolie voor ik ging slapen. Even kijken hoe het vandaag gaat.

Irriteer me wel echt rot aan het feit dat mijn maat nergens goed te krijgen is >:( . Als dit zo door gaat krijg ik daar wel een probleem mee. Kan moeilijk het hele jaar rond op mijn kleine Vivo's rondhobbelen >:(
Door fransbulletje
Om echt goed te kunnen wennen aan barefoot denk ik toch een paar "echte" schoenen nodig te hebben.
De Leguano ballerina's lopen heerlijk maar merk dat als ik buiten met de honden wandel ik het gevoel heb op mijn sokken te lopen.
Als Oliver begint te trekken sta ik toch wat minder stevig dan op mijn normale schoenen ;D ;D ;D
Dus even rondgekeken en 2 leuke modellen gevonden maar kan niet kiezen ::)

Zacht leer met inlegzool van kurk
elina-chestnut_4w653h510 (1).png
elina-chestnut_4w653h510 (1).png (170.66 KiB) 1902 keer bekeken
Gedeelte suede en 2 kleuren veters
34287170_944136615748414_6465877976260018176_n.jpg
34287170_944136615748414_6465877976260018176_n.jpg (119.5 KiB) 1902 keer bekeken
lizard-leaf-evo-women-h5-blue.jpg
lizard-leaf-evo-women-h5-blue.jpg (61.22 KiB) 1901 keer bekeken
Beide kan ik voorlopig doordragen.
Door Kaio
fransbulletje schreef:Om echt goed te kunnen wennen aan barefoot denk ik toch een paar "echte" schoenen nodig te hebben.
De Leguano ballerina's lopen heerlijk maar merk dat als ik buiten met de honden wandel ik het gevoel heb op mijn sokken te lopen.
Als Oliver begint te trekken sta ik toch wat minder stevig dan op mijn normale schoenen ;D ;D ;D

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
fransbulletje schreef:Voorlopig hou ik het even bij mijn Leguano's, eerst kijken hoe het barefoot bevalt voor ik de kast vol heb staan met nieuwe schoenen ;D
Voor de winter nieuwe laarzen en schoenen nodig dus komende maanden mooi tijd om uit te testen wat het gaat worden, en mijn voeten sterker maken.
Leuke aanbiedingen hou ik natuurlijk wel in de gaten :D :biggrin2: :biggrin2:
:biggrin2: Sorry kon het niet laten, je bent bijna net zo erg als ik :D ;D
Door hannabelgje
fransbulletje schreef:Om echt goed te kunnen wennen aan barefoot denk ik toch een paar "echte" schoenen nodig te hebben.

Ik kies liever of volledig leer zodat het te behandelen is of volledig stof zodat het te wassen is. Half leer/ half stof heb ik minder prettige ervaringen mee. Maar ik vind de onderste van Lizard wel veel mooier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door fransbulletje
Kaio schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

:biggrin2: Sorry kon het niet laten, je bent bijna net zo erg als ik :D ;D
;D ;D ;D ;D ik dacht al daar ga ik wat van horen ;D ;D ;D
Door Anne in Zweden
Die onderste zijn leu-heuk!

En erg inderdaad, zo snel als je verslaafd raakt aan barefoots. Ik heb vorig jaar mijn eerste fivefingers aangeschaft, dat werden al snel drie paar, toen de Joe Nimbles voor de winter en de Vapor Gloves met zonder tenen, en nu zijn er nog twee paar onderweg, de Trackers en die fivefingernetkousen voor binnenshuis. ::)

En nee, ik ga niet googelen op de Lizards. ;D
Door Siberienne

Ik vind de laatste erg leuk! En nee, ik kan ook niet zo,goed op mijn mini sandaaltjes wandelen met spot. Beetje grip is dan wel fijn ;) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door