Naar wat ik gelezen heb kan je best een kvv nemen die fijn gemalen is en beginnen met daar kokend water overheen te gieten. Dat haalt het rauwe er wat vanaf en maakt de overgang geleidelijker.
Dan geef je de eerste 2dagen 1/4e kvv met kokend water erover en 3/4e blik. Als dat 2 dagen goed gaat, geef je half om half ook 2 dagen. Dan 2 dagen 3/4e kvv met kokend water en 1/4e blik. En dan nog 2 dagen enkel kvv met kokend water.
Daarna ga je op dezelfde manier het kokend water afbouwen. Steeds minder water of een deel overgieten en een deel niet. Zodat je het na 2 weken gewoon rauw geeft.
Let er natuurlijk op dat het voer mooi op kamertemperatuur is als je het geeft. Niet te warm van het kokend water, maar ook niet rechtstreeks uit de koelkast.
Ik zou eerste minstens 2 weken enkel kvv geven. En kijken of dat goed blijft gaan. Ik zou dan even geen hele rauwe sardienen geven nee. Gemalen kan uiteraard wel.
Als dat goed gaat, stap voor stap wat barfhapjes introduceren. En dan goed opletten dat je eerst enkel kip, kwartel en kleine vis geeft als bot.
Geef niet alles tegelijk nieuw maar voeg stap voor stap iets bij. Als ze dan gaat spugen, kan je zo hopelijk achterhalen waarvan. Neem je tijd en geef haar spijsvertering de tijd aan alles te wennen. Dan eens een vleesbotje, dan eens een orgaantje of wat spier. Enz... Niet meteen geheel barf.
Dat spuwen ook een soort van voedselintolerantie kan zijn en dat het dus van 1 diersoort kan komen, is mij ook ooit verteld. Ik weet niet of het klopt. Je zou dus best 1 diersoort niet kunnen geven zodat je die later evt als start van een eliminatiedieet kan geven. Konijn en eend zijn vlotte elimineersoorten.
Ik heb verder nog een paar tips waar ik aan gedacht heb. We hebben ook soms voorbeelden van katten die zo verlekkerd zijn op hun nieuwe eten dat ze het ontzettend snel opschrokken. Of hieper worden na het eten. Dat kan allebei ook voor spuwen zorgen, gewoon van te snel te eten of wel erg wild doen achteraf. In dat geval gaat het na een tijdje vanzelf over, en kan het helpen te zorgen dat ze niet te veel honger heeft. Kleine maaltijden, zeker in barf en tussendoor wat kvv laten staan vb.
Let ook op dat je het voer niet te lang in de koelkast bewaard. In principe kan 2 dagen wel, maar ik zou als ik jou was portioneren in dagporties en genoeg voor een dag uithalen of er voor haar een dagportie afhalen en de rest aan de hond geven. Maar haar even geen vlees geven dat al een dag ontdooit in de koelkast ligt. Zeker niet aangezien het erna nog even erbuiten moet staan om op kamertemperatuur te komen. Als de overstap goed gegaan is kan je uiteraard uitproberen of dat iets ouder vlees ook goed gaat.
Katten eten uit zichzelf geen bedorven voer, maar ik heb gemerkt dat mijn kater die gevoelig is voor maagontstekingen die ook vlotter krijgt van iets ouder vlees ( naast te hard bot).
Weet verder ook dat gemalen bot niet zaligmakend is. Hardere botsoorten moeten fijner gemalen zijn dan zachtere dus begin ook in kvv met de gevogeltebotjes en geef niet meteen iets met gemalen runderbot oid.
Ik moet hier de eendennekken vb ook een extra keer malen, anders krijgt hij nog steeds last.
Ik weet niet of het een maagonsteking was bij jouw katje hoor. Want die van mij is dan toch maar stilletjes en wil niets meer eten. Maar aangezien je verhaal geen duidelijk beeld geeft over wat de aanleiding is, denk ik dat het verstandig is met alles rekening te houden en op alle vlakken voorzichtig te zijn. Niet te bruuske veranderingen maar stap voor stap en hopelijk gaat het zo dan goed of kom je erachter waar het probleem zit.
Succes!