Volgens de oogarts is het een overdreven immuunreactie van zijn lichaam op het herpes virus wat op zijn ogen is geslagen. Zijn lichaam blijft nu dus reageren op iets wat al onder controle is. Deze overdreven reactie moet dus onderdrukt worden. Verder zei de oogarts dat ik ook niet te snel moet stoppen met de pillen gezien het anders weer net zo snel terugkomt. Met Nero gaat het vandaag al weer beter dan gisteren alleen heeft hij wel weer vannacht gebraakt. Gelukkig was dit alleen maagzuur en is al het eten wat hij gisteren naar binnen heeft gekregen mooi verteerd. Ook heeft meneer vanmorgen 1x wat kip op en zelfs 2x wat vis, helemaal zelf, dus zonder te voeren

. Verder heeft hij gepoept en heb ik hem 4x iets zien drinken, ook is hij iets levendiger. Wel krijg ik de indruk dat dit door de primperid tabl. komt en heb besloten om maandag een maag/slokdarm foto te laten maken (zonder narcose). Als daar niets bijzonders op te zien is, dan laat ik denk ik wat uitgebreider zijn bloed nakijken (leverfunctie en de andere vormen van leucose, ook al is de kans klein dat hij een van beide heeft gezien zijn leeftijd en gezond verleden, maar ik sluit het liever 100% uit). Denk erover om vandaag wat rosbief of biefstuk te kopen om te kijken of meneer dit wel wil eten. Ben dan wel van plan om het gewoon rauw te geven, maar weet dus niet of ik hier wel goed aan doe. De koelkast en Nero’s adem stinken naar blikvoer

dus als meneer de biefstuk wel wil eten dan heb ik dat liever

.
Groetjes Rosita