Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Ronald schreef:Het gaat niet zo hard als ik zou willen.
Afgelopen weekend naar mijn zus geweest. Normaal gesproken is dat een ritje van 5 kwartier, gezellig koffie drinken en zo en dan weer terug.
Dit keer moest ik op de terugweg het stuur overgeven (gelukkig had ik nog een chauffeur bij me).

Op mijn werk waren ze ook niet blij. Ik was even langs geweest, maar mijn commandant heeft gezegd dat ik de volgende keer voor maximaal 2 uur welkom ben....

Grrrrrr....
Rustig aan! Je komt er wel.... Alleen het duurt waarschijnlijk langer dan jezelf wil of in gedachtes had! Duim voor je!
Door Mandarijn
Gisteren bij een ongeluk tussen twee fietsers uitgekomen. Oude man was daarbij hard gevallen. Ik ben gestopt om 1e hulp te verlenen. Vandaag hoor ik dat hij overleden is aan zijn verwondingen. Voel me ff klote daarom. Maar ja ik heb alles gedaan wat ik kon doen samen met de politie, die niet veel later arriveerde, en de ambulance.
Door Ronald
CindyMayella schreef:Rustig aan! Je komt er wel.... Alleen het duurt waarschijnlijk langer dan jezelf wil of in gedachtes had! Duim voor je!
Op het werk hadden ze al gezegd: houd maar rekening met een half jaar tot een jaar... Zoals het er nu naar uitziet, ga ik dat halen... :-\
Mandarijn schreef:Gisteren bij een ongeluk tussen twee fietsers uitgekomen. Oude man was daarbij hard gevallen. Ik ben gestopt om 1e hulp te verlenen. Vandaag hoor ik dat hij overleden is aan zijn verwondingen. Voel me ff klote daarom. Maar ja ik heb alles gedaan wat ik kon doen samen met de politie, die niet veel later arriveerde, en de ambulance.
Potverdorie... Zoiets hakt er wel in. Sterkte!
Door dinky89
Balen Ronald. Misschien een gekke vraag maar is er ook gekeken of het door de medicijnen komt? In mijn naaste omgeving bleek het bij iemand niet/slecht op te knappen omdat hij niet goed tegen de medicijnen bleek te kunnen. Met andere medicatie ging het een stuk beter, vandaar dat ik er naar vraag ;)
Door eelke
Tja Ronald, het gaat nooit zo snelt als je wil, altijd zo snel als wat gaat. Al snap ik je balen zeker, acceptatie van het proces is moeilijk. Maar wel heel belangrijk hoor!

Mandarijn, ik hoef jou denk ik niet te vertellen dat je gebruik kunt maken van slachtofferhulp he? Hoe kreeg je het te horen? Was de man bij kennis toen hij naar het ziekenhuis ging?
Door Ronald
dinky89 schreef:Balen Ronald. Misschien een gekke vraag maar is er ook gekeken of het door de medicijnen komt? In mijn naaste omgeving bleek het bij iemand niet/slecht op te knappen omdat hij niet goed tegen de medicijnen bleek te kunnen. Met andere medicatie ging het een stuk beter, vandaar dat ik er naar vraag ;)
Het is mede veroorzaakt door de medicijnen. Sinds ik in het ziekenhuis ben geweest, treedt het probleem op. Instabiele bloeddruk en dus een instabiel lijf.
Maar een deel wordt ook veroorzaakt door de aanloop naar het hartinfarct. Her en der is het kleppenstelsel wat het wegzakken van bloed moet tegengaan, een beetje om zeep...
eelke schreef:Tja Ronald, het gaat nooit zo snelt als je wil, altijd zo snel als wat gaat. Al snap ik je balen zeker, acceptatie van het proces is moeilijk. Maar wel heel belangrijk hoor!
Nee, ik accepteer het meestal ook wel, maar soms even niet. Dan word ik een beetje soort van boos op mezelf. Zo van: "Nu is het wel klaar!".
Gelukkig heb ik een goede fysiotherapeut, die me zo nu en dan een draai om mijn oren geeft.
Ook van mijn dochter heb ik heel veel steun.
Door eelke
Ronald schreef:Het is mede veroorzaakt door de medicijnen. Sinds ik in het ziekenhuis ben geweest, treedt het probleem op. Instabiele bloeddruk en dus een instabiel lijf.
Maar een deel wordt ook veroorzaakt door de aanloop naar het hartinfarct. Her en der is het kleppenstelsel wat het wegzakken van bloed moet tegengaan, een beetje om zeep...

Nee, ik accepteer het meestal ook wel, maar soms even niet. Dan word ik een beetje soort van boos op mezelf. Zo van: "Nu is het wel klaar!".
Gelukkig heb ik een goede fysiotherapeut, die me zo nu en dan een draai om mijn oren geeft.
Ook van mijn dochter heb ik heel veel steun.
Krijg je van mij ook een draai. Boos zijn op jezelf mag alleen als je er zelf wat aan kunt doen. Maar dat weet je zelf eigenlijk ook wel. Het is vooral onmacht, en dat die af en toe even de overhand neemt is niet raar. Wel vervelend, dus lipjes getuit borst vooruit zeggen wij, en weer de draad op pakken!
Door Ronald
eelke schreef:Krijg je van mij ook een draai. Boos zijn op jezelf mag alleen als je er zelf wat aan kunt doen. Maar dat weet je zelf eigenlijk ook wel. Het is vooral onmacht, en dat die af en toe even de overhand neemt is niet raar. Wel vervelend, dus lipjes getuit borst vooruit zeggen wij, en weer de draad op pakken!
Ja, Eelke...
Door eelke
Ronald schreef:Ja, Eelke...
Braaf, koekje erin. En nu weer snel lief zijn voor jezelf hoor!
Door Mandarijn
eelke schreef:Tja Ronald, het gaat nooit zo snelt als je wil, altijd zo snel als wat gaat. Al snap ik je balen zeker, acceptatie van het proces is moeilijk. Maar wel heel belangrijk hoor!

Mandarijn, ik hoef jou denk ik niet te vertellen dat je gebruik kunt maken van slachtofferhulp he? Hoe kreeg je het te horen? Was de man bij kennis toen hij naar het ziekenhuis ging?
Man was bij kennis, maar hij was flink in de war. Hij had wel een hoofdwond die bloedde en hij is bij kennis naar het ziekenhuis gebracht. Ik kreeg het via het nieuws van L1 op tv te horen. Dus was geschrokken.
Heb vanavond al gesproken met collega's vd brandweer om mijn ei kwijt te kunnen. Ik was bij het ongeval gestopt als burger. Omstanders wisten zich geen raad en ik heb handschoenen in de auto liggen voor als we opgepiept worden bij reanimaties. Dus ik kon die man helpen en zijn hoofd ondersteunen.
Door eelke
Mandarijn schreef:Man was bij kennis, maar hij was flink in de war. Hij had wel een hoofdwond die bloedde en hij is bij kennis naar het ziekenhuis gebracht. Ik kreeg het via het nieuws van L1 op tv te horen. Dus was geschrokken.
Heb vanavond al gesproken met collega's vd brandweer om mijn ei kwijt te kunnen. Ik was bij het ongeval gestopt als burger. Omstanders wisten zich geen raad en ik heb handschoenen in de auto liggen voor als we opgepiept worden bij reanimaties. Dus ik kon die man helpen en zijn hoofd ondersteunen.
Ja, daar schrik je wel van als je dat op zo'n manier hoort. Fijn dat je bij je collega's terecht komt. Zulke akelige dingen komen natuurlijk wel vaak voor bij de brandweer, dus dan begrijpt iedereen je ook wel goed omdat ze weten hoe het is denk ik.
Is het al een beetje gezakt?

Eigen klaag; cv keten is weer stuk. Het is denk ik weer de driewegklep, dat was 1,5 jaar geleden ook. Dus nu is de stekker eruit, want anders blijft ie loeien. Wat op zich geen probleem is want we hebben een houtkachel, het is alleen irritant met douchen, dan moet de stekker erin, maar zodra de warm water kraan uit staat gaat ie als een malle verwarmen en is het al snel 23 graden in huis, beetje overdreven. Dus dat is de stekker erin, snel de kraan open, douchen, heel snel afdrogen, dan naar zolder rennen om de stekker er weer uit te doen. En warm water om te poetsen ofzo via de waterkoker.

Nu wachten tot de monteur opbelt.
Door pearlsofpassion
Hopelijk komt de monteur snel Eelke.
In zo'n situatie mag je echt blij zijn dat je de kachel nog hebt. Goud waard.

Wij hadden het vorige maand ook. Net toen het zo koud werd, bam, ketel kapot.
Wij hadden minder geluk, bijna 2 weken geen warm water meer en het is een nieuwe ketel geworden. Maar goed, nu zijn we voor jaren gerust en het zat er toch aan te komen. Het was elk jaar wel iets.
De houtkachel werkte hier gelukkig ook voldoende, zelfs als het zo erg vroor. Ik had het vreselijk gevonden als Kleintje op het laatst ook nog in de kou had moeten liggen... :-X
Door eelke
Mja, wij hebben al een nieuwe ketel in dit huis gezet. Maar ja, na 9 jaar is die ook niet nieuw meer. Hoewel, degene die we weg gehaald hebben kwam uit 1982, dus dan zou deze nog wel ff mee moeten gaan :D
Geen idee ook of er nog garantie op die klep zit.

Ze hebben nog niet gebeld. Zou voor 12 uur zijn. Zit er wel een beetje op te wachten want Joep moet nog naar buiten voordat ik ga werken.

Sowieso gaat alles dus binnen 9 jaar stuk. CV, oven, koelkast, vaatwasser. Stom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door