Zuzanna schreef:Dat zijn de verhalen! Een vriendin van me heeft iets soortgelijks beleefd met haar paard (even offtopic mag wel toch?)Wat een prachtig verhaal
Ze was net verhuisd, met haar paard, en maakte in onbekend gebied een bosrit (ik weet niet meer waar ze was maar er waren weinig dorpen en steden in de buurt in ieder geval). Helaas verdwaalde ze en dit was in het tijdperk dat mobiele telefoons niet bestonden. Langzaam aan werd het donker en zij is nachtblind. Uiteindelijk zag ze dus niets meer en heeft haar paard maar laten lopen, in de wetenschap dat hij vanzelf wel terug naar stal zou lopen. Dat deed hij!
De volgende ochtend ging ze er weer op uit met haar paard. En kwam langs een paar huizen met grote ravage in de voortuin en veel mensen erbij: er was een paard dwars doorheen gelopen! Ze heeft maar meegeknikt met de 'het is een schande' uitspraken en is snel doorgereden.
Bedankt voor je uitleg over de tuigen! Een vriendin van me heeft een husky-kruising en dacht erover 'iets' met trekken te gaan doen, volgens mij steppen. Nu weet ik niet of ze inmiddels een tuig heeft maar sinds ze het noemde ben ik zelf ook nieuwschierig wat voor tuig je hier voor moet gebruiken.

Mocht je vriendin er niet uit komen, of mocht ze een keer willen testen of haar hond het leuk vindt, PB effe. Ik heb ooit ook nog een heel stuk geschreven over do’s en dont’s bij starten met steppen. Moet ik nog wel ergens hebben