Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Zuzanna schreef:Dat zijn de verhalen! Een vriendin van me heeft iets soortgelijks beleefd met haar paard (even offtopic mag wel toch?)
Ze was net verhuisd, met haar paard, en maakte in onbekend gebied een bosrit (ik weet niet meer waar ze was maar er waren weinig dorpen en steden in de buurt in ieder geval). Helaas verdwaalde ze en dit was in het tijdperk dat mobiele telefoons niet bestonden. Langzaam aan werd het donker en zij is nachtblind. Uiteindelijk zag ze dus niets meer en heeft haar paard maar laten lopen, in de wetenschap dat hij vanzelf wel terug naar stal zou lopen. Dat deed hij!
De volgende ochtend ging ze er weer op uit met haar paard. En kwam langs een paar huizen met grote ravage in de voortuin en veel mensen erbij: er was een paard dwars doorheen gelopen! Ze heeft maar meegeknikt met de 'het is een schande' uitspraken en is snel doorgereden.

Bedankt voor je uitleg over de tuigen! Een vriendin van me heeft een husky-kruising en dacht erover 'iets' met trekken te gaan doen, volgens mij steppen. Nu weet ik niet of ze inmiddels een tuig heeft maar sinds ze het noemde ben ik zelf ook nieuwschierig wat voor tuig je hier voor moet gebruiken.
Wat een prachtig verhaal ;D ;D

Mocht je vriendin er niet uit komen, of mocht ze een keer willen testen of haar hond het leuk vindt, PB effe. Ik heb ooit ook nog een heel stuk geschreven over do’s en dont’s bij starten met steppen. Moet ik nog wel ergens hebben
Door Zuzanna
Siberienne schreef:Wat een prachtig verhaal ;D ;D

Mocht je vriendin er niet uit komen, of mocht ze een keer willen testen of haar hond het leuk vindt, PB effe. Ik heb ooit ook nog een heel stuk geschreven over do’s en dont’s bij starten met steppen. Moet ik nog wel ergens hebben
Ik zal het haar voorleggen! Wie weet is ze geinteresseerd.

OT: puppycursus gehad. De les zelf ging redelijk dramatisch. Ziva's beste vriendin kon vandaag niets van Ziva hebben. Normaal kunnen ze heerlijk stoeien maar vandaag was deze hond ruzie aan het zoeken en wilde telkens duidelijk maken dat zij de baas is. Nu is Ziva daar heel makkelijk in, als je een keer niest ligt ze al op haar rug, bij wijze van spreken. Dus gelukkig is er niets geëscaleerd. Verder deed Ziva het best oké en aan het eind van de les heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheid om door te stromen naar behendigheid. En dat kan! Ik moet Ziva trainen op volgen zonder dat ik de lijn vast heb en daarvoor geef ik ons drie maandjes, zodat we volgend kwartaal in kunnen stromen bij behendigheid. De blokken lopen daar per kwartaal, dus dat is makkelijk. Dan heb ik ook nog de tijd om Ziva te laten controleren op HD en ED, dat wil ik wel laten doen voor we starten. En Ziva is dan anderhalf, ik heb het idee dat dat voor haar een mooie leeftijd is om met behendigheid te beginnen.
Dat komt dus allemaal precies uit zoals ik het bedacht had.

Maar voor nu... ligt ze lekker bij te komen van een toch wel vermoeiende les.
Door Eef+Stippels
Wat ontzettend leuk, dat steppen, Siberienne!!
Zuzanna schreef:Dat zijn de verhalen! Een vriendin van me heeft iets soortgelijks beleefd met haar paard (even offtopic mag wel toch?)
Ze was net verhuisd, met haar paard, en maakte in onbekend gebied een bosrit (ik weet niet meer waar ze was maar er waren weinig dorpen en steden in de buurt in ieder geval). Helaas verdwaalde ze en dit was in het tijdperk dat mobiele telefoons niet bestonden. Langzaam aan werd het donker en zij is nachtblind. Uiteindelijk zag ze dus niets meer en heeft haar paard maar laten lopen, in de wetenschap dat hij vanzelf wel terug naar stal zou lopen. Dat deed hij!
De volgende ochtend ging ze er weer op uit met haar paard. En kwam langs een paar huizen met grote ravage in de voortuin en veel mensen erbij: er was een paard dwars doorheen gelopen! Ze heeft maar meegeknikt met de 'het is een schande' uitspraken en is snel doorgereden.
;D ;D ;D
Door Kaio
Siberienne schreef:Tegenwoordig wel weer, mits de dierenarts een ontheffing geeft. De wet is veranderd - gelukkig ;)

OT zondagochtend, warme choco koffie met slagroom :biggrin2:
Klopt dat moeten we zelfs voor waterwerk aanvragen, een ontheffing. Weet niet of ze het voor "slee" trekken ook geven.
Door Pauline
6 km gewandeld! Zicht is al erg verbeterd, zie voor 2/3 weer. Was heerlijk!
IMG_20180107_142438.jpg
IMG_20180107_142438.jpg (8.17 MiB) 1912 keer bekeken
IMG_20180107_142438.jpg
IMG_20180107_142438.jpg (8.17 MiB) 1912 keer bekeken
IMG_20180107_145204.jpg
IMG_20180107_145204.jpg (7.26 MiB) 1912 keer bekeken
Bijlagen
IMG_20180107_152919.jpg
IMG_20180107_152919.jpg (7.76 MiB) 1912 keer bekeken
Door Kaela
Wat fijn Pauline! En wat zal het heerlijk zijn na je ziekenhuisopname om van dit heerlijke winterweer te kunnen genieten!

Wij hebben 8 km de benen gestrekt, door de weilanden. Heerlijk om weer eens in een lichte, zonnige wereld te vertoeven. En de choco met slagroom er na was zeker ook geen straf!
Door Siberienne
Pfff Kaela opluchting!

Fijn dat je oog beter gaat Paulien!

Oeh Constance, spannend nu het zo concreet is :)

Ik was vandaag aan het werk en ineens was het half zes. Gewoon zomaar hele dag gewerkt, ingewikkeld probleem uitgewerkt - en opgelost, nog wat leuke en ingewikkelde consulten gedaan. Helemaal happy. Alleen Spot vond het minder, dat ik zo laat was ;) ;)
Door eelke
Ik vond mezelf dapper en ben gisteren alleen met Joep het bos in geweest. Ik dacht, het moet maar een klaar zijn met het gefeep. Was best een relaxt rondje. Helikopter gezien.

Lees ik vandaag dat die helikopter was omdat ze in datzelfde bos 2 inbrekers aan het zoeken waren ;D
Door Too
eelke schreef:Ik vond mezelf dapper en ben gisteren alleen met Joep het bos in geweest. Ik dacht, het moet maar een klaar zijn met het gefeep. Was best een relaxt rondje. Helikopter gezien.

Lees ik vandaag dat die helikopter was omdat ze in datzelfde bos 2 inbrekers aan het zoeken waren ;D
:biggrin2:
En nu?
Door eelke
Too schreef::biggrin2:
En nu?
Ja nu heb ik de conclusie getrokken dat het bos ook met inbrekers veilig is, dus dat het dan nog morgen nóg veiliger is zonder ;D
Door Eef+Stippels
Pauline schreef:6 km gewandeld! Zicht is al erg verbeterd, zie voor 2/3 weer. Was heerlijk!IMG_20180107_142438.jpg

IMG_20180107_142438.jpg

IMG_20180107_145204.jpg
Wat fijn, Plien! :-* :-*
Door Eef+Stippels
eelke schreef:Ik vond mezelf dapper en ben gisteren alleen met Joep het bos in geweest. Ik dacht, het moet maar een klaar zijn met het gefeep. Was best een relaxt rondje. Helikopter gezien.

;D ;D
Je moet het nieuws ook niet lezen, dan voel je je veel veiliger :cool:
Wel luxe dat je helicopterbescherming kreeg :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door