Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef:Ja, heupen moeten goed zijn en rug ook. Daar komen bij de huskies de meeste problemen voor. Spot is er eigenlijk niet optimaal voor gebouwd (zijn hakken zitten erg laag) maar hij heeft drive voor 10. Dus zet ik ze niet meer samen voor de step zodat ik goed kan zien hoe moeilijk of makkelijk het gaat bij hem en of we in moeten korten of niet. Ik vind het leuk maar ik doe het ook echt om hun te geven wat ze nodig hebben. Want ze kunnen echt vervelend zijn als ze niet kunnen werken.Geweldig hé! Echt mooi om te zien, vooral die hier in de sneeuw. Een vraagje uit interesse: wat voor tuigen kun je hier zoal voor gebruiken?
En die drive zit er al heel jong in, we hebben een keer getest in de sneeuw, toen waren ze denk ik een maandje of vijf/zes gewoon kleine stukjes om te wennen en te zien of ze het leuk vonden. Maar toen al moesten en zouden ze voorop![]()
eelke schreef:Ik vind het zo'n gezellige hé, die Oliebeer!Daar hou ik je aan
Mocht je ooit nog een oppas zoeken...
Zuzanna schreef:Geweldig hé! Echt mooi om te zien, vooral die hier in de sneeuw. Een vraagje uit interesse: wat voor tuigen kun je hier zoal voor gebruiken?
Kaela schreef:Echt super gaaf Siberienne! Het lijkt me dooooooodeng, want zo te zien gaat het hard! Hoe doe je dat met kruisingen en zijpaden? Nog nooit gebotst??Je lunch klinkt goed! Leuk he, als mensen zo blij verrast zijn
OT: collega-vriendinnetje verrast met een late verjaardagslunch. Ze had lekker niets door (gister op het werk zei ik nog: ik heb morgen een leuke lunch, zo zin in! vond ik lollig). Ze vond het reuze leuk en gezellig.
Siberienne schreef:Je lunch klinkt goed! Leuk he, als mensen zo blij verrast zijnDat zijn de verhalen! Een vriendin van me heeft iets soortgelijks beleefd met haar paard (even offtopic mag wel toch?)![]()
Het is wel een beetje spannend, vooral de start gaat hard, daarna wordt het wel een stuk gematigder. Gebotst ben ik nog nooit. Gelanceerd wel. Een keer stak er vlak voor ons een konijn over pal na de start, de heren schoten onder een hoek van 90 graden een weiland in en dat hield ik niet....
Ik heb hele goede remmen op mijn step, dat scheelt. En meestal ga ik wel op tijden/momenten/plaatsen dat het niet te druk is. En je leert de honden lezen, als de oortjes ineens omhoog gaan, of er komt ineens meer kracht dan hebben ze iets in de smiezen - en rem ik vaak al wat bij.
Verder hebben ze goed geleerd dat ze niet van het pad af mogen, en meestal gaat dat goed. Spot is braver voor de step dan aan de lijn bij het wandelen... maar soms sta je toch ineens dwars op een akker oid. Daarom vind ik een step wel veel fijner dan een fiets, omdat je meteen op de grond staat. Ik moet zeggen, ik vind het met 1 hond ook wel relaxter dan met twee, vroeger ging ik zelfs met twee honden het bos in in het donker, dat doet ik nu niet meer. Moet ook zeggen dat deze twee samen sterker zijn dan het vorige duo.
De keer dat ik trouwens met ze in het bos was en mijn lamp het begaf, vergeet ik ook niet meer. In het donker, op de step en maar hopen dat ze inderdaad ‘naar huis’ gingen![]()
Ach ja, ik houd wel van snelheid met een beetje spanning![]()
![]()
Siberienne schreef:Daarom gebruik ik daar tegenwoordig mijn vouwfiets voor. Sta ik meteen stil.
Je lunch klinkt goed! Leuk he, als mensen zo blij verrast zijn![]()
Het is wel een beetje spannend, vooral de start gaat hard, daarna wordt het wel een stuk gematigder. Gebotst ben ik nog nooit. Gelanceerd wel. Een keer stak er vlak voor ons een konijn over pal na de start, de heren schoten onder een hoek van 90 graden een weiland in en dat hield ik niet....
Ik heb hele goede remmen op mijn step, dat scheelt. En meestal ga ik wel op tijden/momenten/plaatsen dat het niet te druk is. En je leert de honden lezen, als de oortjes ineens omhoog gaan, of er komt ineens meer kracht dan hebben ze iets in de smiezen - en rem ik vaak al wat bij.
Verder hebben ze goed geleerd dat ze niet van het pad af mogen, en meestal gaat dat goed. Spot is braver voor de step dan aan de lijn bij het wandelen... maar soms sta je toch ineens dwars op een akker oid. Daarom vind ik een step wel veel fijner dan een fiets, omdat je meteen op de grond staat. Ik moet zeggen, ik vind het met 1 hond ook wel relaxter dan met twee, vroeger ging ik zelfs met twee honden het bos in in het donker, dat doet ik nu niet meer. Moet ook zeggen dat deze twee samen sterker zijn dan het vorige duo.
De keer dat ik trouwens met ze in het bos was en mijn lamp het begaf, vergeet ik ook niet meer. In het donker, op de step en maar hopen dat ze inderdaad ‘naar huis’ gingen![]()
Ach ja, ik houd wel van snelheid met een beetje spanning![]()
![]()
Kaio schreef:Daar hou ik je aanOh ik zou het serieus prima vinden! Voor een weekend dan ofzo hoor, dat is voor 4 honden in ons huisje denk ik ook wel genoeg. Maar echt, ahhh, weer ff een beer...(komt ie wel met 2 broers hahahaha)
eelke schreef:Oh ik zou het serieus prima vinden! Voor een weekend dan ofzo hoor, dat is voor 4 honden in ons huisje denk ik ook wel genoeg. Maar echt, ahhh, weer ff een beer...Ahhh, weer ff kwijl op het plafond.
pearlsofpassion schreef:Ahhh, weer ff kwijl op het plafond.Ja, nou, dat zit er gelukkig nog wel![]()
Kaio schreef:Ze vinden het wel leuk !Tegenwoordig wel weer, mits de dierenarts een ontheffing geeft. De wet is veranderd - gelukkig![]()
Newfies zijn eigenlijk ook sledehonden naast waterhond. Maar dan een stuk langzamer![]()
Maar mag officieel niet met newfies in Nederland .