Bedankt voor de duidelijke uitleg Lizzy!
misschien is het makkelijk om alsnog even bij het begin te beginnen, dit is echter best een heel verhaal dus hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen
Een maand of 2 geleden is het allemaal (denk ik) begonnen met een allergische reactie. Smiddags kwam hij binnen uit de tuin en leek het alsof hij door de brandnetels was gelopen, hij had allemaal kleine bultjes op vooral zijn rug.
Hij had op dat moment nergens last van en het zag er ook niet ernstig uit dus ik besloot het even aan te kijken.
Diezelfde avond werd het echter erger en kreeg hij ook veel jeuk.
De volgende ochtend heb ik meteen de DA gebeld en ben ook diezelfde ochtend nog langs geweest.
De bultjes en de kriebels waren op dit moment al een heel stuk minder.
In overleg besloten om het toch nog even aan te kijken, de enige optie waren straffe medicijnen en dat zag ik op dat moment niet zo zitten omdat het dus al weer een stuk beter ging als de avond daarvoor!
Een aantal dagen daarna kwam de jeuk echter terug, de bultjes waren korstjes geworden ondertussen.
Ik ben meteen weer naar de DA gegaan en toen alsnog besloten om een kuur Apoquel te geven van een week. (2x daags 2 tabletten)
Het ging gelukkig vrijwel meteen beter en hij had zo goed als geen kriebels meer.
Dit gebeurde helaas allemaal vlak voor een geplande vakantie van 4 weken maar omdat het zo goed ging toch met een enigsinds gerust hart Brutus naar zijn logeeradres gebracht.
Daar is het echter helaas na een week of 2 zo erg geworden dat de oppas terug is gegaan naar de DA.
Er is toen in gezamenlijk overleg (ook met mij!) om hem tijdelijk weer terug op de Apoquel (andere dosering? 2x daags 1 tablet) te zetten en dat we zelf dat verder konden gaan kijken als terug waren.
Nu zijn we afgelopen weekend terug gekomen en gisterenochtend ben ik meteen naar de DA geweest voor overleg en ben ook meteen begonnen met een eliminatiedieet.
Hij staat voor nu dus nog steeds op de Apoquel (2x daag 1 tablet) hij is niet van de kriebels af maar hij kan zich over het algemeen vrij goed beheersen om niet te krabben.
Het betreffende bloedonderzoek heb ik het met de dierenarts over gehad, ze had het alleen meteen over serum laten maken als er iets uit de test komt. Hier zou Brutus alleen nog niet voor in aanmerking komen omdat dan eerst een voedselallergie uitgesloten zou moeten zijn.
Zelf snap ik het ook niet helemaal, ik word morgen terug gebeld met extra info hierover.
Ik zit er op moment sterk aan te denken om toch dit onderzoek te laten doen, serum of niet.
Vind het erg lastig allemaal, ik wil gewoon het beste voor hondlief.
Dank voor het lezen van deze hele lap tekst