Voor Biggles gebruik ik back2nature dat is geperst papier. Stoft niet tot nauwelijks, is niet klontvormend en valt ook niet uit elkaar.
Ik heb ook zo'n peewee bak, maar niet in gebruik, vind het grote nadeel daarvan dat het alleen met geperst hout dat uit elkaar valt werkt en er toch overal stof in de omgeving komt.
Grit heb je ook wel minder stoffige van van die silica? maar ik loop graag op sokken of blote voeten, en Biggles met zijn blote poten loopt alle korrels elke keer de bak uit, dus mijn keuze voor back2nature is voornamelijk gebaseerd op weinig stof en niet zo pijnlijk als ik er weer eens op sta....
Sommige katten kunnen wel erg kieskeurig zijn schijnt het met te plots wisselen van grit.
Biggles niet die piest nog in een kartonnen doosje met wat back to nature erin, of nog fijner in de kattenbak met silica grit van een andere kat.... en ik mij maar zorgen maken dat toen ik met Biggles bij een vriendin logeerde dat hij al de hele avond en nacht niet naar zijn bak was gegaan, was die ... gewoon op de bak gegaan van de vriendin haar katten, kwamen we in de ochtend achter toen zij hem met een zeer tevreden blik uit de kattenbak zag komen, een enorme brokkendrol achterlatend (want brokken van een ander kat ook daar had Biggles geen moeite mee en kon ik stikken met mijn vlees)

.