Wauw wat is er veel bijgekomen. Ik denk nog steeds dagelijks na over wel of niet katten naar buiten. Ja het is een risico, ja dat risico is nu effectief een stuk groter omdat meneer van 65 meter verderop beslist dat mijn kat een kogel heeft verdiend. Of twee, of waarschijnlijk wel meer zodra hij haar in het oog krijgt. Nee dat is het me absoluut niet waard dus ik sta voor een onmogelijk dilemma.
Ik moest een jaar geleden noodgedwongen verhuizen van een eengezinswoning met grote tuin en weilanden in de buurt, naar wat ik zo snel kon krijgen, een klein huisje in een rustige buurt, zonder tuin (noch voor noch achtertuin, alleen 5 x 10 tegels voor het huis waar ik nog geen hekje om heen mag zetten van de woningbouw), maar wel met één kat. Ik heb er toen voor gekozen mijn ex-zwerfkater en destijds al 2 jaar buiten gewend, niet alleen te laten en een vriendinnetje voor hem te zoeken omdat ik zelf fulltime werk. Dat werkte verrekte goed want hij is veel meer binnen en ze zijn gek op elkaar, spelen samen buiten en liggen samen bij mij op bed. Het gevolg is dan wel dat poeslief ook naar buiten gaat, want één kattenluikje, en anders moet ik ze overdag gescheiden houden of kan mijn kater pas 's avonds echt naar buiten als ik thuis ben. Wat nu dus ook gebeurt, omdat poeslief natuurlijk nu niet naar buiten gaat.
Ik woon op 38 vierkante meter, volledig begane grond en binnenhouden (dat doe ik af en toe i.v.m buurtfeest ofzo) is gewoon echt amper een optie. Ze willen rennen en spelen samen, binnen hebben ze het na 5-10 minuten met een hengeltje echt wel gezien.
Concluderend: voorlopig blijft poeslief binnen, samen met katerlief, die dan 's avonds wel naar buiten kan maar na 8 uur ofzo maar niet meer? Ik weet het nog niet. Ondertussen zoek ik naar een andere woning want ze volledig binnenlaten is geen optie, dat werkt gewoon niet. Daar worden ze gewoon ongelukkig van. Uiteindelijk leggen ze zich er wellicht bij neer maar ik wil graag dat ze happy zijn.
Ondertussen alle buren afgaan om te vragen of ze last hebben van mijn katten lijkt me nogal vergezocht eerlijk gezegd.