Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Cait_ie schreef:
Nee, helemaal niet.
Maar het ging er dus om dat deze meneer niet even de moeite nam om te laten weten dat hij een probleem had met de katten, maar gewoon lekker zelf het heft in handen neemt.
Wij hebben het dus ook hardleers moeten ondervinden (pas bij verdwijning 2 zijn we deze piste beginnen onderzoeken) terwijl we met een gesprek ook al wel tot een oplossing hadden gekomen als in, dan hadden wij onze katten sneller in de tuin gehouden en hadden ze niet nodeloos moeten worden afgemaakt.
Op de katten schieten is ook echt vreselijk. Daar kan ik met mijn pet niet bij hoe iemand dat kan doen.
Door zurca
Kaela schreef:Ik eigenlijk niet. Het is mijn tuin, ik heb niet voor jou katten gekozen en ik heb dus ook geen behoefte om op welke manier dan ook actie te moeten ondernemen om andermans katten uit de tuin te houden. Of het nou voor me betaald wordt of niet.
Ja daar heb je ook wel weer een punt....
Door pearlsofpassion
Kaela schreef:Die logica snap ik niet. Dus omdat er katten zonder eigenaar zijn, mogen katten met eigenaar ook maar bij iedereen overlast veroorzaken.
Nee, nu draai je het om.
Niet omdat sommige katten een eigenaar hebben die ze binnen zou kunnen houden, mag je zo overdreven maatregelen inzetten tegen katten die los lopen. Zoals die man doet.

Jij zegt ik zit niet te wachten op iemands katten dus moet die iemand ze maar bijhouden, maar wat doe je dan als er katten zonder eigenaar in je tuin zitten? Daar zit je ook niet op te wachten, maar je zal toch echt wel zelfs ervoor moeten zorgen dat ze uit je tuin blijven. En op eigen kosten.

Dat heb ik nl meegemaakt.
Door Kaela
pearlsofpassion schreef:Nee, nu draai je het om.
Niet omdat sommige katten een eigenaar hebben die ze binnen zou kunnen houden, mag je zo overdreven maatregelen inzetten tegen katten die los lopen. Zoals die man doet.

Jij zegt ik zit niet te wachten op iemands katten dus moet die iemand ze maar bijhouden, maar wat doe je dan als er katten zonder eigenaar in je tuin zitten? Daar zit je ook niet op te wachten, maar je zal toch echt wel zelfs ervoor moeten zorgen dat ze uit je tuin blijven. En op eigen kosten.

Dat heb ik nl meegemaakt.
Ja oke, zo snap ik hem en dat zijn we ook eens. Op katten schieten is absurd, dat doe je gewoon niet.

Wij hebben hier geen zwervers en heb je die wel, zul je inderdaad iets moeten bedenken. Als ik een zwerver zie, dan neem ik die op (onze Plukje :smitten: ) of zou ik die vangen en naar het asiel brengen. Of accepteren dat er een zwerver zit, als die verder gelukkig en gezond is en niets al te geks aan overlast geeft.
Door pearlsofpassion
Hier in de buurt ( en dat mag je ruim interpreteren) zitten we jammer genoeg met een serieus kattenprobleem. De zwervers die in mijn tuin zaten ( en nu nog steeds bij de buren) zijn niet in huis te houden. Ze zijn verwilderd.
Eentje was zwanger, die is 3 maand in een opvanggezin geweest om te bevallen en aangezien er geen progressie op haar gedrag naar mensen toe zat, is ze daarna gesteriliseerd en teruggekomen. Ik heb haar dan een aantal dagen in een kamertje binnen gehouden en dan buiten gelaten. Toen was onze tuin nog niet afgezet.
De andere heb ik gewoon laten steriliseren en daarna 2 dagen binnen gehouden.

Maar beide zijn dus niet tam en ontzettend bang in huis. Nochtans zaten ze zolang de deur dicht bleef en ik dus veilig achter glas zat, buiten wel aan het raam. Ik heb hen ook beide met een vangkooi gevangen, benaderen is echt geen optie.
Ze krijgen duidelijk ergens eten, maar ik heb geen idee waar. Dus zijn ze hier terug uitgezet.
Maar in zo'n geval kan je er dus niet omheen dat de katten er zijn en loslopen...

Voordeel is wel dat nu ze gecastreerd zijn, er vrijwel.geen katers meer langskomen ( het was vroeger nogal een af en aangeloop) en ook bijna geen andere zwerfkatten. Ze bakenen hun terrein af en houden andere katten op afstand. Af en toe zie je nog wel eens een nieuwtje maar die blijven nooit lang....
Ik vind het gelukkig best gezellig, sinds ze gecastreerd zijn. Voorheen de nestjes en het sproeien ( ja, ook poezen sproeien) en al die katers, vond ik maar niets. En Luis schoot ervan in de stress, die onbekende katten, en hij is een stressplasser, dus met alle gevolgen vandien.
Maar nu ken ik hen en ben zelfs wat aan hen gehecht. Ik heb ze toen ook beide een naam gegeven. Die zwangere heet Romy en dat is zelfs officieel zo bij het asiel waar ze verbleef. De andere heb ik Tika genoemd maar dat is enkel voor ons. Ik geloof dat de kinderen van een pàar huizen verder haar Cato noemen.
Door Ligaa
Wauw wat is er veel bijgekomen. Ik denk nog steeds dagelijks na over wel of niet katten naar buiten. Ja het is een risico, ja dat risico is nu effectief een stuk groter omdat meneer van 65 meter verderop beslist dat mijn kat een kogel heeft verdiend. Of twee, of waarschijnlijk wel meer zodra hij haar in het oog krijgt. Nee dat is het me absoluut niet waard dus ik sta voor een onmogelijk dilemma.
Ik moest een jaar geleden noodgedwongen verhuizen van een eengezinswoning met grote tuin en weilanden in de buurt, naar wat ik zo snel kon krijgen, een klein huisje in een rustige buurt, zonder tuin (noch voor noch achtertuin, alleen 5 x 10 tegels voor het huis waar ik nog geen hekje om heen mag zetten van de woningbouw), maar wel met één kat. Ik heb er toen voor gekozen mijn ex-zwerfkater en destijds al 2 jaar buiten gewend, niet alleen te laten en een vriendinnetje voor hem te zoeken omdat ik zelf fulltime werk. Dat werkte verrekte goed want hij is veel meer binnen en ze zijn gek op elkaar, spelen samen buiten en liggen samen bij mij op bed. Het gevolg is dan wel dat poeslief ook naar buiten gaat, want één kattenluikje, en anders moet ik ze overdag gescheiden houden of kan mijn kater pas 's avonds echt naar buiten als ik thuis ben. Wat nu dus ook gebeurt, omdat poeslief natuurlijk nu niet naar buiten gaat.
Ik woon op 38 vierkante meter, volledig begane grond en binnenhouden (dat doe ik af en toe i.v.m buurtfeest ofzo) is gewoon echt amper een optie. Ze willen rennen en spelen samen, binnen hebben ze het na 5-10 minuten met een hengeltje echt wel gezien.

Concluderend: voorlopig blijft poeslief binnen, samen met katerlief, die dan 's avonds wel naar buiten kan maar na 8 uur ofzo maar niet meer? Ik weet het nog niet. Ondertussen zoek ik naar een andere woning want ze volledig binnenlaten is geen optie, dat werkt gewoon niet. Daar worden ze gewoon ongelukkig van. Uiteindelijk leggen ze zich er wellicht bij neer maar ik wil graag dat ze happy zijn. :-\

Ondertussen alle buren afgaan om te vragen of ze last hebben van mijn katten lijkt me nogal vergezocht eerlijk gezegd.
Door millyckk
Een beetje verdrietige klaag.. :'( : pleegkat gaat echt niet goed, inmiddels Metacam voor zijn arthrose wat een tijdje hielp maar hij heeft nu duidelijk pijn, denk echt dat hij aan zijn laatste eindje is begonnen. Met zijn baasje gesproken maar die kan het niet onder ogen zien...ik kan haar in haar omstandigheden begrijpen, maar ik zorg nu weer een aantal dagen fulltime voor hem, kan ze niet in de steek laten maar vind dit zo moeilijk... ik weet weer waarom ik echt geen dieren meer wil... :'(
Door eelke
millyckk schreef:Een beetje verdrietige klaag.. :'( : pleegkat gaat echt niet goed, inmiddels Metacam voor zijn arthrose wat een tijdje hielp maar hij heeft nu duidelijk pijn, denk echt dat hij aan zijn laatste eindje is begonnen. Met zijn baasje gesproken maar die kan het niet onder ogen zien...ik kan haar in haar omstandigheden begrijpen, maar ik zorg nu weer een aantal dagen fulltime voor hem, kan ze niet in de steek laten maar vind dit zo moeilijk... ik weet weer waarom ik echt geen dieren meer wil... :'(
Moeilijk, is het baasje op vakantie?

Mini-klaagje. Als het goed is komt de cv monteur zo. Er staat tussen 8 en 9 in mijn agenda. En ik vind het al stom dat op tijd op mijn vrije dag uit bed te moeten, en er netjes bij te zitten, en dan komt er dus ook nog eens een mens in mijn huis. Brrrr.
Door -Annemarie-
Ik vind het helemaal niet warm. De achterdeur gaat zo dicht, óf ik ga een lange broek en een trui aantrekken. :(
Door hannabelgje
Mijn lieve Citroën ZX die in januari 20 geworden was en inmiddels bij mijn papa woonde is vandaag gestorven. We hebben hem 14 jaar gehad. Raar idee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door kira
hannabelgje schreef:Mijn lieve Citroën ZX die in januari 20 geworden was en inmiddels bij mijn papa woonde is vandaag gestorven. We hebben hem 14 jaar gehad. Raar idee. Afbeelding Afbeelding

Ach wat verdrietig snap je gevoel.
Door Mieke L.
Eigenlijk heb ik niets te klagen want:
a. ik heb twee weken vakantie
b. de wasmachine die aan het begin van mijn vakantie stuk ging is vandaag gemaakt.
c. mijn dochter's scooter die aan het begin van mijn vakantie uit onze voortuin gestolen is is door politie gevonden en weer teruggebracht.

Nu moet ik dus een stuk of 100 wassen inhalen (wij wonen met 6 personen). En die scooter hadden ze beter niet kunnen vinden er is nl. niet veel van over. Dus hele rompslomp van aangifte doen, verzekering inlichten, verzekering inlichten dat hij gevonden is. Op laten halen door reparateur om schade vast te laten stellen etc. etc.
Ik heb 2 weken vrij genomen en we gaan niet weg ook met oog op de hondjes die niet echt heel lekker gaan maar ik had me verheugd op 2 weken relaxed "niets doen" en uitslapen etc.
Maar ach ik heb nog een week! Wie weet lukt dat relaxen volgende week wel :biggrin2: . Zo niet dan meld ik me hier in dit topic wel weer.
Laatst gewijzigd door Mieke L. op vr 04 aug 2017, 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Door Mieke L.
hannabelgje schreef:Mijn lieve Citroën ZX die in januari 20 geworden was en inmiddels bij mijn papa woonde is vandaag gestorven. We hebben hem 14 jaar gehad. Raar idee. Afbeelding Afbeelding

Och dat zal wel even wennen zijn aan het idee :(
Door Mieke L.
eelke schreef:Moeilijk, is het baasje op vakantie?

Mini-klaagje. Als het goed is komt de cv monteur zo. Er staat tussen 8 en 9 in mijn agenda. En ik vind het al stom dat op tijd op mijn vrije dag uit bed te moeten, en er netjes bij te zitten, en dan komt er dus ook nog eens een mens in mijn huis. Brrrr.
Ja echt he? Dat had ik vandaag ook toen de wasmachine monteur langskwam!
Door eelke
Mieke L. schreef:Ja echt he? Dat had ik vandaag ook toen de wasmachine monteur langskwam!
Pff ja. Hij was er om 10 voor half en pas om kwart over weer weg. Dan zit je toch niet ontspannen ::) maar goed, volgend jaar pas weer.

Gaan je hondjes niet lekker? Wat is er aan de hand?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door