enya13 schreef:klopt, hun conditie wordt steeds beter en ze gaan steeds meer verwachten van je.
je kunt aangelijnd speuren, oefenen, mensen laten zoeken, dingen verstoppen en opsporen enz.
mss is speuren of mantrailen wat voor hem of gewoon naar de hondenclub. er zijn zoveel sporten tegenwoordig. fietsen, steppen, canicrossen, agility enz.
daar raakt hij zijn energie wel mee kwijt. en blijft droog ha, ha!
en dan af en toe zwemmen in schoon water.
De plaatselijke honden club heb ik met hem geprobeerd maar hier raakte hij erg gestresst door, het is een herplaatser en sowieso is hij erg snel gestresst in zulke drukke situaties hier zijn we mee aan het werk onder leiding van een gedragstherapeut.
Met wandelen ga ik gewoon naar rustige gebieden of bijv onder etenstijd dan komen we niet zoveel honden in een keer tegen en dan gaat het prima. Kom ik tijdens het wandelen bijv een uitlaatservice tegen raakt ie gelijk weer in de stress.
Maar speuren kun je geloof ik ook individueel doen dus dat is wel iets om uit te zoeken! Is kijken of dat hier in de buurt te vinden is, lijkt me zelf ook erg leuk om dan echt met iets bezig te zijn met hem.
Fietsen doe ik al regelmatig en dat vind ie erg leuk!
Hebben jullie honden geen last van de warmte tijdens het uitlaten? Als hij flink loopt te rennen wilt ie echt graag afkoelen in het water. Hij heeft wel een goede conditie dus daar ligt het niet aan dat hij het snel warm heeft.