Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Fenixjuh schreef:Dali was toch ook heel mager?Vroegah, toen hij er net was (2,5 jaar geleden), was hij te mager. Nu is hij perfect, supergespierd, slank, maar behalve de laatste ribben geen uitstekende botjes. Mensen denken soms dat hij dik is, maar dat is echt het model. In bovenaanzicht heeft hij een heel slank middeltje en van opzij een mooie opgetrokken buik, dus niks dik. Gewoon Bonkie - wat niet voor niets zijn bijnaam/roepnaam is!
Spikkelneus schreef:Tungsten en Dali samen. Dali is inderdaad een kruising, hoogstwaarschijnlijk met podenco maneto (oranje kleurtje, korte pootjes).Ah kijk.
IMG_6225.JPG
pearlsofpassion schreef:Ah kijk.Ik begrijp wat je bedoelt, ik moest in het begin ook heel erg aan zijn uiterlijk wennen. Inmiddels zie ik het niet meer. Hij krijgt wel vaak vreemde blikken op straat en mensen willen altijd weten wat voor ras het is. Wat een beetje een rare vraag is, want als het een ras was, zouden er echt wel meer van dat soort hondjes rondlopen.
Het is een heel vreemd zicht, zo'n lage dalmaat maar ik.vind hem wel heel leuk. Ook zo karaktervol in je onderschrift.![]()
Fijn dat Tungsten het zo.goed doet!
Spikkelneus schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, ik moest in het begin ook heel erg aan zijn uiterlijk wennen. Inmiddels zie ik het niet meer. Hij krijgt wel vaak vreemde blikken op straat en mensen willen altijd weten wat voor ras het is. Wat een beetje een rare vraag is, want als het een ras was, zouden er echt wel meer van dat soort hondjes rondlopen.Ik vind het nog gekker als mensen vragen wat voor soort het is. Een hond, duh! Ja maar wat voor soort hond dan? Nou gewoon Canis Lupus Familiaris.
zurca schreef:Ik vraag ook altijd naar het ras, ook al weet ik bijna zeker dat het een kruising is... Ik heb ooit eens bij iemand gestaan die bijna een hartverzakking kreeg toen ze de vraag kreeg "wat is dat voor kruising" terwijl ze daar stond met haar vanalles gewonnen rashondDus om zulke situaties voor te blijven vraag ik heel beleefd naar het ras
![]()
- pien - schreef:Het is wel leuk met alle honden die op BP voorbij komen, dat ik er dan ineens eentje in het echie zie en kan vragen 'is het een.....' en dan slaan ze soms steil achterover want hun hond wordt (bijna) nooit herkend.Nou als iemand bij Ilan het juiste ras weet uit te spreken sla ik inderdaad steil achterover