Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door constance.blokzijl
Er was wat drupjes regen, en het rommelde wat. Omdat Harry geluid wat hij niet kan linken aan beweging eng vind expres naar buiten gegaan om op t veldje met zijn favoriete speeltje te spelen. Had bedacht dat ik de enige idioot was die naar buiten wilde. We hebben hier 1 slag gehad die de naam onweer een beetje verdiende, én ik had een hond waarbij op dat moment de oren wel naar achteren gingen maar gewoon bleef spelen met mij.
Nu waait het vooral, met als resultaat dat ik overal deuren hoor dicht slaan omdat iedereen alles open heeft gegooid (net als ik trouwens) en Harry is inmiddels in zijn bench gevlucht...
Door -Annemarie-
Wat wind, wat regen en wat onweer. Regen had wel meer gemogen, maar we klagen niet. Er is in ieder geval wat gevallen.
Door eelke
Ahh die Joepie, kop omhoog in de wind, hij zag er erg gelukkig uit!

Zo, beneden opgeruimd en gehuishouderd, Joep heeft eindelijk weer eens langer dan een kwartiertje gelopen, we zijn weer een beetje bij :)
Door Mandarijn
De droogte heeft minstens 100 hectare natuurgebied omgetoverd in as. De Grote Peel aan de kant van Asten (Brabant) en een stuk in de buurt van Ospel (Limburg) is verbrand. Bij Ospel is het infocentrum gebruikt als controlecentrum.

De voorspelde regen viel niet, dat had de brandweer heel goed kunnen gebruiken. Gelukkig viel er een beetje regen en heeft dat ook een beetje geholpen. Anders was het misschien nog erger geweest.
Door eelke
Nou inderdaad. En het gaat dinsdag pas fatsoenlijk regenen dus dat wordt nog spannend dit weekend.
Door dinky89
Las dat het in de Mariapeel nog steeds brand :(
Vind het altijd weer zonde wanneer de natuur afbrand en gisteren bij het weerbericht lieten ze al zien dat de buien Limburg volledig over hebben geslagen.

Hier is het vandaag flink bewolkt, had van mij wel zonniger gemogen maar de temperatuur heb ik niet over te klagen :)
Door Kaio
Hier geen druppel gehad,oké misschien eentje dan ...

Nu wel wat bewolkt er is wel fijn. Kunnen de beren bijkomen. ( en ik ook ;D )
Nou dat weerbericht hier voor na volgende week dinsdag :-X :o :nerves: :nerves: :nono2: :nono2: nou genoeg regen maar ook dagelijks onweer , neeeeeeee! Arme Maci, laten we hopen dat het meevalt.
Door Siberienne
Mandarijn schreef:De droogte heeft minstens 100 hectare natuurgebied omgetoverd in as. De Grote Peel aan de kant van Asten (Brabant) en een stuk in de buurt van Ospel (Limburg) is verbrand. Bij Ospel is het infocentrum gebruikt als controlecentrum.

De voorspelde regen viel niet, dat had de brandweer heel goed kunnen gebruiken. Gelukkig viel er een beetje regen en heeft dat ook een beetje geholpen. Anders was het misschien nog erger geweest.
Brrrr
Favoriet wandelgebied van mijn pa. Gelukkig vindt hij het nu toch te heet. Hij is niet meer zo goed ter been en ik moet er niet aan denken dat hij in een brand verzeild raakt...

Hier (Genève) heet en benauwd, heb nog paar uurtjes vrij voor ik naar huis ga maar denk dat ik de airco vd luchthaven maar op ga zoeken. Duim dat het onweer hier wacht tot na mijn vlucht...
Door zurca
Een natuurbrand is niet per definite slecht voor de natuur. Natuurlijk is het naar voor dieren die omkomen. Maar de grond wordt door een brand vruchtbaar, er ontstaat ruimte voor andere flora en fauna.
Door Mandarijn
zurca schreef:Een natuurbrand is niet per definite slecht voor de natuur. Natuurlijk is het naar voor dieren die omkomen. Maar de grond wordt door een brand vruchtbaar, er ontstaat ruimte voor andere flora en fauna.
Mariapeel en de Grote Peel zijn hoogveen gebieden. In de mariapeel was er duidelijk sprake van veenbrand. Daar gaat dus veel moois verloren en is herstel door de natuur niet zomaar gebeurt. Als het niet definitief beschadigd is dat hoogveen. En dan heb ik het nog niet over de zeldzame planten/dieren die misschien vernietigd zijn. Want veengebieden zijn zeldzame stukjes natuur.
In de Grote Peel is het overgrote deel van de brand in bos/grasrijk gebied geweest en is daar het veen bespaard gebleven.
Door Mandarijn
eelke schreef::-\

Gisteren appte een collega vd brandweer mij bij het horen over de brand dit liedje. Hij is uiteindelijk (net als ons korps) er niet naar toe gemoeten. Vaak met bosbranden worden de 4x4 wagens vd brandweer ingezet. En ons korps heeft er eentje vanwege al de natuur in ons gebied.
Door dinky89
Haha idd want het is hier vandaag niet boven de 20 graden geweest en hele dag al bewolkt ;D
Maar liever dit dan zonnig en een graadje of 27 ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door