Spikkelneus schreef:Weet je zeker dat het de tanninen zijn? Vaak is het ook sulfiet wat hoofdpijn veroorzaakt (bij mij wel in elk geval). Biologische wijnen bevatten geen sulfiet - misschien toch eens proberen?Zeker weten. Want biologische rode wijn gaat ook niet goed. Als een wijn heel weinig tannine heeft, kan ik daar een klein glaasje van drinken zonder dat er problemen ontstaan, maar die zijn veel minder lekker. Een rode wijn met stevig aanwezige tannine, dan hoef ik maar een slokje te nemen en voel ik heel snel 'Dat is niet okay'. En sulfiet zit ook in witte wijn en daar heb ik echt geen enkel probleem mee. Gelukkig zijn daar ook veel heel smakelijke van.
Een heeel klein beetje tannine gaat dus goed, maar meer moet het niet worden. Net als gluten, in gewone hoeveelheden gaat dat prima, maar brood waar extra gluten aan toegevoegd zijn - geldt bijna voor elk brood dat in Nederland te koop is uitgezonderd de natuurvoedingswinkels, dat gaat snel heel erg mis.
Edit: euh, van gluten krijg ik geen migraine, maar heel andere klachten die ik dan zou willen ruilen voor een stevige migraine...