Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
Toen wij onze eerste hond in lieten slapen, presteerde hij het om in de kamer bij de dierenarts nog even te proberen de prullenbak te plunderen. Toen twijfelden wij ook. Maar toen dachten we terug aan de dag ervoor, waaar hij hijgend door de kamer liep, geen rust kon vinden en hij buiten nauwelijks meer een rondje kon lopen zonder steeds te moeten zitten en ik hem moest masseren om te helpen met poepen.

Juist de bikkels, die doorgaan ondanks dat hun lijf niet meer wil. Die niet op willem geven.juist die moet je misschien wel tegen zichzelf beschermen en ze laten gaan als het lijf op is.

En weet je, schuldig voelen, heb ik wel de goede keuze gemaakt, is heel menselijk en ook gewoon onderdeel van een rouwproces. Het hoort erbij en ik denk dat we allemaal weleens zo'n moment / gevoel gehad hebben. 'Had ik maar'. En zo'n enorm gemis doet gewoon heel erg zeer. Sterkte!
Door Eef+Stippels
Natasss schreef:Het gemis is groot. Maar misschien nog erger het schuld gevoel. Kon er vannacht niet van slapen.
Ik zag vannacht elke keer die trouwe blije ogen voor me op mijn netvlies.
Trouw en blij ging ie "gezellig" en dankbaar mee kreeg eten in de auto en vervolgens..... liet ik m inslapen..

Het is zo anders als met mijn vorige herder. Daar was ik net zo gek op. Ook in laten slapen op 12 jarige leeftijd.
Maar die ademde op 1 dag nog, meer deed hij niet het leven was er uit. Daar had ik vrede mee. Dat was "goed" zo..

Met deze... ik heb er (nog?) geen vrede mee hij wilde nog zo graag. Dat zag je aan zijn ogen..
Ik voel mij zo ontzettend schuldig alsof ik m in de maling heb genomen... :'(
Alsof hij ontzettend boos is "Wat maak je mij nou"?!
Het is herkenbaar. Onze Yindra wilde ook nog heel graag, maar haar lichaam beduidend minder. Ze is vorig jaar juli ingeslapen op 12 jarige leeftijd en ik heb ook vaak gedacht of we het niet langer hadden moeten aankijken, toch weer opereren etc. Maar het belangrijkst is dat ze een mooi leven hebben gehad en zo min mogelijk lijden.

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen en ze zal zeker niet boos op je zijn. Ze weet dat je van haar houdt en haar lijden wilde besparen.
Sterkte :bigarmhug:

Barfplaats wordt gesponsord door