De echo is gemaakt. Geen direct levensbedreigende dingen gevonden (wel wat kleine dingetjes, maar geen relatie met het dilateren van de maag). Dus is Tungsten een hond die heel makkelijk een maagkanteling krijgt - volgens de radioloog is zijn maag zeker ook gedraaid, maar niet volledig, maar waarschijnlijk wel 80-90%

Daar schrok ik wel even van.....
Nu ik mijn herinnering na ga, heeft hij dit sinds hij bij ons is al wel een keer of 4 gehad - elke 2-3 weken dus
Wij hebben dus een tijdbom in huis, het kan elk moment weer gebeuren - niet echt dat ik daar nou lekkerder van kan slapen.
Het plan is om nu eerst een tijdje 4 maaltijden per dag te geven en als hij dan nog steeds klachten houdt om een gastroduodenoscopie te doen.
Die 4 maaltijden is trouwens vrij dramatisch. Dit is nu de 3e dag dat ik dat doe, maar hij zeurt de hele dag om eten. Omdat hij nooit echt vol zit (wat dus precies de bedoeling is), heeft hij altijd honger. Hij stond net letterlijk naast het aanrecht te gillen om meer. Wel zielig hoor, maar ja, minder zielig dan dood door maagtorsie.
Pffffff.... wat een zorgenkind!