Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Er was nog maar 1 courgette plantje en ik wilde er twee >:(

Nu heb ik pootaardappels meegenomen in plaats van.
Door AnnedH
eelke schreef:Er was nog maar 1 courgette plantje en ik wilde er twee >:(

Nu heb ik pootaardappels meegenomen in plaats van.
Zelf zaaien? Kan nu prima... Hier zitten ze ook in de grond + een paar pompoenen. Nu maar hopen dat het niet weer gaat vriezen ;)
Door eelke
Ja ik ben daar niet zo goed mee. Dan zorg ik er goed voor, komen ze boven, gaat het 2 weken goed, en vergeet ik ze vervolgens ::) aangezien ik toch ook niet veel ruimte heb, heb ik besloten me niet meer te wagen aan zaaien en gewoon lui wat plantjes te kopen. ;)
Door AnnedH
Heb ik ook hoor maar blijf het toch elke keer weer proberen haha! De radijzen doen het altijd en de sla groeit ook goed. Voor het eerst dit jaar paprika gezaaid maar vraag mij af of het wat gaat worden, ze blijven zo sprieterig...
Door eelke
Paprika is moeilijk! Ik krijg het niet goed voor elkaar, die grote planten zelf zaaien. Maar knap dat je blijft proberen!
Door Kaio
Mijn ouders zaaien zelfs hongaarse paprika's. Maar die worden dus eerst in zaaibedjes geplant die in de vensterbank komen, dan worden de sterkste in potjes apart overgeplant. Wederom groeien ze door in de vensterbank, en dan worden de sterkste plantjes pas buiten in de tuin gezet. En ze hebben een behoorlijke oogst ieder jaar.

Heftig Constance zo, dat verwacht je niet, ff bellen om een afspraak te verzetten....
Door pearlsofpassion
Kaio schreef:Mijn ouders zaaien zelfs hongaarse paprika's. Maar die worden dus eerst in zaaibedjes geplant die in de vensterbank komen, dan worden de sterkste in potjes apart overgeplant. Wederom groeien ze door in de vensterbank, en dan worden de sterkste plantjes pas buiten in de tuin gezet. En ze hebben een behoorlijke oogst ieder jaar.
Volgens mij moet het ook zo, wil je iets hebben...

Ik ga er volgende week of de week erna ook gewoon kopen.... paprika, tomaat, komkommer. Courgette en pompoen al gehaald.
Tis mijn eerste jaar moestuin. Eindelijk hebben we tijd gevonden om het stuk goed om te doen en aan te leggen.
Zelf voorzaaien komt de volgende jaren dan wel.
Door Angelique
Kaio schreef:Mijn ouders zaaien zelfs hongaarse paprika's. Maar die worden dus eerst in zaaibedjes geplant die in de vensterbank komen, dan worden de sterkste in potjes apart overgeplant. Wederom groeien ze door in de vensterbank, en dan worden de sterkste plantjes pas buiten in de tuin gezet. En ze hebben een behoorlijke oogst ieder jaar.

Heftig Constance zo, dat verwacht je niet, ff bellen om een afspraak te verzetten....
En zetten ze die dan buiten als in buiten of in een kas?
Door Kaio
Angelique schreef:
En zetten ze die dan buiten als in buiten of in een kas?
Ze hebben wel een kas en daar staan er ook in, maar groot gedeelte staat 'gewoon' buiten.
Door AnnedH
Misschien is er dus nog hoop voor de paprika's. Heb ze gisteren in een grotere pot gezet en ze staan nog binnen behalve overdag als het warmis, dan zet ik ze buiten. We wachten maar af...
Door AnnedH
pearlsofpassion schreef:Hebben ze voldoende licht?
Ze staan op de vensterbank dus neem aan dat dat goed is?
Door pearlsofpassion
Niet elke vensterbank krijgt evenveel licht natuurlijk, maar ik vermoed van wel. Licht van bovenaf ipv opzij is natuurlijk altijd beter maar lastig in huis he.
Door Kim_S
Kaela schreef:Oscar heeft heel veel energie en wij nul.
De kinderen hebben heel veel energie en wij nul ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door